Gjest Xtra Skrevet 11. juni 2013 Skrevet 11. juni 2013 Leser at ABB har fraskrevet seg retten til arv etter sin mor http://www.dagbladet.no/2013/06/11/nyheter/innenriks/anders_behring_breivik/27638744/ For meg skurrer dette, i og med at han vel er dømt til å betale enorme erstatningsbeløp til staten og til de etterlatte. Uansett om arven blir småpenger i forhold til erstatningskravene, burde man etter min oppfatning ikke kunne frasi seg arv i en slik situasjon. 0 Siter
Ayia Skrevet 11. juni 2013 Skrevet 11. juni 2013 Leser at ABB har fraskrevet seg retten til arv etter sin mor http://www.dagbladet.no/2013/06/11/nyheter/innenriks/anders_behring_breivik/27638744/ For meg skurrer dette, i og med at han vel er dømt til å betale enorme erstatningsbeløp til staten og til de etterlatte. Uansett om arven blir småpenger i forhold til erstatningskravene, burde man etter min oppfatning ikke kunne frasi seg arv i en slik situasjon. Helt enig. Jeg ser at det antas at årsaken er at ABB ikke ønsker at pengene skal gå til "AP-staten", men det slo meg at han neppe heller er interessert i at de berørte skal få utbetalt erstatning. I hans morbide hode er jo disse APs disipler, og dermed "fienden". 0 Siter
man Skrevet 11. juni 2013 Skrevet 11. juni 2013 ABB er dømt for den mest grusomme forbrytelse. Han er dog ikke fradømt andre rettigheter. Vi lever i en rettsstat. Her dømmes en etter gjeldende lover - ikke etter emosjoner i befolkningen. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 11. juni 2013 Skrevet 11. juni 2013 ABB er dømt for den mest grusomme forbrytelse. Han er dog ikke fradømt andre rettigheter. Vi lever i en rettsstat. Her dømmes en etter gjeldende lover - ikke etter emosjoner i befolkningen. Hvem har sagt noe annet? Jeg påpekte at det var merkelig at en som var idømt økonomisk erstatning til stat og etterlatte kan frasi seg arverett for å "slippe" å betale. Dette mener jeg på helt generelt grunnlag, ikke fordi det dreier seg om ABB. 0 Siter
adhemar Skrevet 13. juni 2013 Skrevet 13. juni 2013 Helt enig. Jeg ser at det antas at årsaken er at ABB ikke ønsker at pengene skal gå til "AP-staten", men det slo meg at han neppe heller er interessert i at de berørte skal få utbetalt erstatning. I hans morbide hode er jo disse APs disipler, og dermed "fienden". tja 'AP- staten kan jo være et argument'. Men i Norge får alle som er tilkjent voldsskadeerstatning pengene sine fra Staten, nettop for å sikre at om du er så uheldig å komme ut for en blakk galning så får du de pengene du har krav på, så tar staten jobben med å 'drive inn' fra gjerningsmannen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.