Gå til innhold

Mobil til 1 kr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min kom hjem og fortalte at han hadde kjøpt en mobil til 1 krone. Jeg sa da at jeg er ganske sikker på at man ikke får kjøpt en mobil til 1 krone, men at beløpet blir fordelt utover ett år.

Dette benektet min mann, for de hadde sagt i butikken at han kun skulle betale 1 kr. Dette syns jeg var veldig merkelig. Hvem gir vekk mobiltelefoner uten noen form for avtale? Spurte han så om han hadde skrive under på noen papirer da han kjøpte den. Det hadde han gjort. Men han hadde ikke fått med seg noe papirer på det. Jeg syns også det er merkelig å skrive under på å ha kjøpt en mobil hvis det ikke var en form for avtale.

Kjenner dere til noen som har fått en mobil til 1 kr uten å binde seg til en avtale?

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min kom hjem og fortalte at han hadde kjøpt en mobil til 1 krone. Jeg sa da at jeg er ganske sikker på at man ikke får kjøpt en mobil til 1 krone, men at beløpet blir fordelt utover ett år.

Dette benektet min mann, for de hadde sagt i butikken at han kun skulle betale 1 kr. Dette syns jeg var veldig merkelig. Hvem gir vekk mobiltelefoner uten noen form for avtale? Spurte han så om han hadde skrive under på noen papirer da han kjøpte den. Det hadde han gjort. Men han hadde ikke fått med seg noe papirer på det. Jeg syns også det er merkelig å skrive under på å ha kjøpt en mobil hvis det ikke var en form for avtale.

Kjenner dere til noen som har fått en mobil til 1 kr uten å binde seg til en avtale?

Man skal få med seg et eksemplar  av det man har skrevet under på. Han kan gå til butikken og få det.

Noen skriver kanskje under slike dokumenter uten å lese hva de skriver under på?

Jeg har ikke hørt om at noen selger mobil til kr 1 uten at kunden binder seg til noe, f.eks et abbonement i ett år, eller at telefonen nedbetales på f.eks ett år.

Han kan benytte seg av angrefrist, dersom han finner ut at han ønsker å heve kjøpet.

Anonymous poster hash: 85f4a...acb

Skrevet

Selvfølgelig følger det med et abonnement med binding om en får mobilen for en krone.

AnonymBruker
Skrevet

Han kan benytte seg av angrefrist, dersom han finner ut at han ønsker å heve kjøpet.

Angrerettloven gjelder ikke hvis den er kjøpt i butikk.

Anonymous poster hash: f6512...9b4

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Skrevet

Man skal få med seg et eksemplar  av det man har skrevet under på. Han kan gå til butikken og få det.

Noen skriver kanskje under slike dokumenter uten å lese hva de skriver under på?

Jeg har ikke hørt om at noen selger mobil til kr 1 uten at kunden binder seg til noe, f.eks et abbonement i ett år, eller at telefonen nedbetales på f.eks ett år.

Han er ikke så god til å lese og han kjenner godt til mannen han kjøpte mobilen av. Derfor leste han ikke dokumentet men stolte på det selgeren fortalte og skrev under.

Jeg tenkte at vi kanskje kunne vente til neste regning kom. Men da er det kanskje for sent?

AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke så god til å lese og han kjenner godt til mannen han kjøpte mobilen av. Derfor leste han ikke dokumentet men stolte på det selgeren fortalte og skrev under.

Jeg tenkte at vi kanskje kunne vente til neste regning kom. Men da er det kanskje for sent?

Jeg vet ikke hvor mange dager etter kjøpet angrefristen gjelder.

Hadde det vært meg, ville jeg gått til butikken så snart som mulig og fått mitt eksemplar av det dokumentet som jeg har signert, og deretter vurdert om jeg ønsker å heve kjøpet.

AnonymBruker
Skrevet

Angrerettloven gjelder ikke hvis den er kjøpt i butikk.

Å. Beklager at jeg ga feil råd.

Det er vanskelig å komme noen vei da, hvis har har skrevet under på en avtale uten å vite hva han skrev under på fordi han ikke leste det.

Man kan bruke et hjelpemiddel, en lydopptaker, dersom man har problem med å lese og be selgeren om å lese opp det man skriver under på, eller evt ha med en kontrakt hjem og få noen til å lese den før man bestemmer seg.

Skrevet

Å. Beklager at jeg ga feil råd.

Det er vanskelig å komme noen vei da, hvis har har skrevet under på en avtale uten å vite hva han skrev under på fordi han ikke leste det.

Man kan bruke et hjelpemiddel, en lydopptaker, dersom man har problem med å lese og be selgeren om å lese opp det man skriver under på, eller evt ha med en kontrakt hjem og få noen til å lese den før man bestemmer seg.

Det går fint.

Mange gode forslag du kom med der. Men han er ikke av den typen som liker å skille seg ut. Han syns nok det er litt flaut at han ikke leser så godt. Og siden han kjenner godt til selgeren fra før, så tok han den sjangsen. Men det er tydelig at man ikke kan stole på noen..  :(

Skrevet

Selvfølgelig får ingen en mobil til 1 krone uten abonnement!!

Skrevet

Nei, og jeg er villig til å vedde ganske mye på at han har underskrevet en abonnementsavtale for det kommende året (uten å være klar over det).

Om jeg var deg ville jeg bedt han om å ringe operatøren, oppgi nr og høre hvilket abonnementvilkår som er registrert på mobilens nummer.

Skrevet

Nei, og jeg er villig til å vedde ganske mye på at han har underskrevet en abonnementsavtale for det kommende året (uten å være klar over det).

Om jeg var deg ville jeg bedt han om å ringe operatøren, oppgi nr og høre hvilket abonnementvilkår som er registrert på mobilens nummer.

Ja, det var en veldig god idè. Det skal jeg si til han.

Skrevet

...og i tillegg ville jeg ha informert operatøren om måten selgeren har gått fram i dette tilfellet. Dette er IKKE god reklame og slett ikke en ønskelig salgsteknikk!

Skrevet

Ja, det var en veldig god idè. Det skal jeg si til han.

Har han kjøpt den på Elkjøp eller Lefdal kan han benytte seg av "åpent kjøp i 30-dager"-regelen dersom han ennå ikke har tatt telefonen i bruk. Håper det ordner seg :)

Skrevet

...og i tillegg ville jeg ha informert operatøren om måten selgeren har gått fram i dette tilfellet. Dette er IKKE god reklame og slett ikke en ønskelig salgsteknikk!

Enig, og god ide :)

AnonymBruker
Skrevet

Har han kjøpt den på Elkjøp eller Lefdal kan han benytte seg av "åpent kjøp i 30-dager"-regelen dersom han ennå ikke har tatt telefonen i bruk. Håper det ordner seg :)

Åpent kjøp-regelen har jeg fått vite fra Lefdal at gjelder også om varen er brukt. Man får full pris tilbake.

Men jeg vet ikke om det gjelder for alle varer

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være vanskelig i slike tilfeller, når selgeren er en venn.

Kan det være en lur regel å ikke foreta handel mellom venner? Har hørt at mange blir uvenner pga kjøp/salg mellom venner

Skrevet

Åpent kjøp-regelen har jeg fått vite fra Lefdal at gjelder også om varen er brukt. Man får full pris tilbake.

Men jeg vet ikke om det gjelder for alle varer

Unntaket er mobiler som er tatt i bruk. Åpnet embalasje passerer, men etter første gangs opplading regnes mobiler som "tatt i bruk" #erfaren ;)

Skrevet

Han kjøpte den på Expert. Der har de vel ikke åpent kjøp?

Skrevet

Det kan være vanskelig i slike tilfeller, når selgeren er en venn.

Kan det være en lur regel å ikke foreta handel mellom venner? Har hørt at mange blir uvenner pga kjøp/salg mellom venner

Hva mener du? Har mannen din kjøpt mobilen privat og ikke hos forhandler? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...