Gå til innhold

Mobil til 1 kr.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan være vanskelig i slike tilfeller, når selgeren er en venn.

Kan det være en lur regel å ikke foreta handel mellom venner? Har hørt at mange blir uvenner pga kjøp/salg mellom venner

Ramlet litt av jeg - er du trådstarter? Har ikke fått med meg at ts sa at dette var et privat kjøp...

Annonse

Da vil det overraske meg om de tar den i retur - iallefall om butikken ikke kan dokumentere at de mangler hans underskrift på en avtale.

Han vil nok ha mobilen uansett. Så om han må betale noen tusenlapper for den , gjør han det. Men man sier ikke nei takk hvis man blir tilbudt en telefon til 1 krone. Det var derfor han sa ja. Han hadde aldri godtatt en bindene avtale på ett år, hadde han vist det. Han vil betale for seg og ferdig med det.

AnonymBruker

I 2013 så bør oppegående folk være klar over at hvis en butikk/kjede selger en mobiltelefon til 1 krone, så bør en orientere seg litt bedre HVORFOR butikken gjør dette.

Alt i samfunnet går ut på å tjene penger, og ingen står å deler ut gratis varer i stor stil - UTEN at de har noe igjen for det.

En bitte liten grann skepsis bør være lov å utvise.

"Hvis noe er for godt til å være sant, så er det sannsynligvis det."

Anonymous poster hash: 7ef8d...361

I 2013 så bør oppegående folk være klar over at hvis en butikk/kjede selger en mobiltelefon til 1 krone, så bør en orientere seg litt bedre HVORFOR butikken gjør dette.
Alt i samfunnet går ut på å tjene penger, og ingen står å deler ut gratis varer i stor stil - UTEN at de har noe igjen for det.

Anonymous poster hash: 7ef8d...361

Jo, det er veldig sant. Min mann pleier faktisk å si det ordtaket selv. Og pleier å være flink til å forhøre seg. Men jeg tror at i dette tillfellet så stolte han så på denne selgeren at han ikke tenkte over det. 

Skulle ønske vi alle ble litt flinkere til å spørre oss "trenger jeg virkelig denne" også, ikke bare "hva koster egentlig dette totalt". Tror mange kjøper mye billig/ nedsatt, evt noe som framstår som et kupp uten egentlig å ha et behov for å erstatte et eksisterende tilsvarende produkt.

Endret av Kayia
AnonymBruker

Skulle ønske vi alle ble litt flinkere til å spørre oss "trenger jeg virkelig denne" også, ikke bare "hva koster egentlig dette totalt". Tror mange kjøper mye billig/ nedsatt, evt noe som framstår som et kupp uten egentlig å ha et behov for å erstatte et eksisterende tilsvarende produkt.

Enig :)

Jeg kjøper aldri ny mobil før den gamle har sagt takk for seg :)

Anonymous poster hash: 85f4a...acb

Min mann kjøpte ikke denne kun fordi den var til en krone. Han trengte en ny telefon og akkurat den han hadde tenkt å kjøpe fikk han tilbud om til en krone.

Annonse

Jeg har jobbet for en mobiloperatør. Som regel er det slik at jo mindre man betaler for mobilen i butikk, jo mer betaler man hver mnd. Husk at han ikke bare skal betale ned telefonen over et år, han har også bundet seg til et mobilabonnement i et år. Det er ofte slik at jo høyere månedspris på selve abonnementet, jo bedre pris for mobilen. Så her ville jeg absolutt sjekket hva slags abonnement han har bundet seg til! Det er jo veldig lite moro å betale ekstra for ringeminutter/data/sms han ikke bruker? Er han forberedt på at han kan komme til å betale mellom 400 og 700 kr pr mnd i et år?

Selv om det er kjempefristende å kjøpe mobil til bare en krone, lønner det seg sjelden. Når man tar med det man betaler for mobil og abonnement ila det året man er bundet til avtalen, betaler man alltid mer enn man ville gjort om man kjøper mobilen uten binding og velger et abonnement som passer til bruken man har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...