Gå til innhold

En tier til handlevogna?

Anbefalte innlegg

Kan vi ikke være enige om at disse handlevognene som krever en tier for å løses ut har utspilt sin rolle nå.  Vi går da ikke rundt med mynter i lomma lenger?

Det er selvsagt mulig å få betjeningen til å låse opp handlevogna, men det benytter jeg meg sjelden av. Ofte er det lang kø i kassa, og ofte ønsker jeg ikke ta det ekstra bryet med å kontakte dem.

Har også hatt slike reklamemynter som festes på nøkkelring, men dem har jeg sjelden mer enn et par dager før de forsvinner..

Min nærbutikk taper ihvertfall penger på meg, som så og si aldri har mynter på meg.  Det ender som regel med at jeg tar en liten kurv isteden  - og handler derrmed mindre enn jeg ville gjort med en skikkelig handlevogn.  

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392824-en-tier-til-handlevogna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

22

• Kalevaala

12

• Snowhvite1

6

• Katt-ja

3

AnonymBruker

Kan vi ikke være enige om at disse handlevognene som krever en tier for å løses ut har utspilt sin rolle nå.  Vi går da ikke rundt med mynter i lomma lenger?

Det er selvsagt mulig å få betjeningen til å låse opp handlevogna, men det benytter jeg meg sjelden av. Ofte er det lang kø i kassa, og ofte ønsker jeg ikke ta det ekstra bryet med å kontakte dem.

Har også hatt slike reklamemynter som festes på nøkkelring, men dem har jeg sjelden mer enn et par dager før de forsvinner..

Min nærbutikk taper ihvertfall penger på meg, som så og si aldri har mynter på meg.  Det ender som regel med at jeg tar en liten kurv isteden  - og handler derrmed mindre enn jeg ville gjort med en skikkelig handlevogn.  

Enig!

I tillegg er det på mange matbutikker så tilsmussede handlekurver at jeg ikke ønsker å legge varene mine i de. Jeg har ofte endt opp med å handle bare så mye som jeg får med meg i hendene, pga at jeg ikke har tikroning og at handlekurvene er tilsmusset.

Men min nærbutikk er flink :) med renholdet heldigvis

Anonymous poster hash: 84ca1...ffc

Du får jo igjen den 10'ern når du setter handlevognen på plass! Det er et depositum, du betaler jo ikke 10 kr. til butikken for å benytte deg av en handlevogn. Det er for at folk ikke skal ta med seg handlevognene "overalt", de tilhører jo butikken.

Men, jeg er enig, det er sjelden jeg også går rundt med mynter og jeg benytter meg ofte av de små handlevognene, det er utrolig hvor mange varer du får oppi der!

Du får jo igjen den 10'ern når du setter handlevognen på plass! Det er et depositum, du betaler jo ikke 10 kr. til butikken for å benytte deg av en handlevogn. Det er for at folk ikke skal ta med seg handlevognene "overalt", de tilhører jo butikken.

Ja, jeg vet da det  :)

Det var jo ikke kostnaden det handlet om, men praktisk ulempe.

annlovindaen

Jeg har alltid en slik reklamemynt hengende på bilnøkkelen - så sånn sett har jeg alltid mynt til handlevogna. 

Skjønner på et vis at butikkene ønsker å ha denne vogn-mynten - for når man ikke putter i mynter, setter bare folk vogna fra seg der bilen står, eller annet egnet sted. 

Men meny-forretningen jeg handler i, de har kuttet ut denne mynten på vogna   :)

Enig!

I tillegg er det på mange matbutikker så tilsmussede handlekurver at jeg ikke ønsker å legge varene mine i de. Jeg har ofte endt opp med å handle bare så mye som jeg får med meg i hendene, pga at jeg ikke har tikroning og at handlekurvene er tilsmusset.

Men min nærbutikk er flink :) med renholdet heldigvis

De fleste matvarer er jo pakket inn i plast uansett, skjønner ikke hva problemet er. Jeg og vasker hendene etter at jeg har vært i butikken og er svært sjelden syk/forkjølet.

Jeg har aldri sett svært møkkete handlevogner/aldri lagt merke til dem. Jeg har heldigvis ikke problemer med dette.

Annonse

Jeg har alltid en slik reklamemynt hengende på bilnøkkelen - så sånn sett har jeg alltid mynt til handlevogna. 

Skjønner på et vis at butikkene ønsker å ha denne vogn-mynten - for når man ikke putter i mynter, setter bare folk vogna fra seg der bilen står, eller annet egnet sted. 

Men meny-forretningen jeg handler i, de har kuttet ut denne mynten på vogna   :)

AnonymBruker

De fleste matvarer er jo pakket inn i plast uansett, skjønner ikke hva problemet er. Jeg og vasker hendene etter at jeg har vært i butikken og er svært sjelden syk/forkjølet.

Jeg har aldri sett svært møkkete handlevogner/aldri lagt merke til dem. Jeg har heldigvis ikke problemer med dette.

Fint at du ikke har problemer med det. Det er ikke sikkert at det har vært slike "ecklige" handlekurver der du handler. Enkelte handlekurver er svartflekkete inni (store svarte gjørmete flekker, kanskje etter noe som har råtnet i bunnen av kurven). Jeg synes at det er urenslig. Det finnes også regler for håndtering av mat, selv om maten er innpakket.

Jeg er nok egentlig litt over middels renslig, men tenker ikke over om handlevognene er skitne siden matvarene er pakka inn i plast.... så der er jeg enig med deg;)

Jesus christ. Så får du skjerpe deg da! Mister du nøklene dine også?

Anonymous poster hash: daa4a...e10

Neida, det er ikke nøkkelringen som følger med som forsvinner. Bare selve mynten.

Det foregår slik:

Når jeg en sjelden gang faktisk har hatt en tier i lomma og skal levere handlevognen igjen, pleier jeg å la den stå i slik at nestemann kan slippe å putte på. Setter selvsagt vognen tilbake sammen med de andre, lar bare være å løse ut mynten.

Når jeg så har en slik reklamemynt gjør jeg i vanvare det samme, fordi jeg glemmer i farta at den skal tilbake på nøkkelknippet.

Dette var forøvrig første gang i mitt 37-årige liv at noen har bedt meg skjerpe meg. Det var litt artig  :)

Bare synd det kom fra en AnonymBruker, ellers kunne det jo tenkes at jeg ville tatt det til meg. 

Endret av Kalevaala

Annonse

Jeg er nok egentlig litt over middels renslig, men tenker ikke over om handlevognene er skitne siden matvarene er pakka inn i plast.... så der er jeg enig med deg;)

Jeg går i butikken, når jeg kommer hjem vasker jeg hendene etter å ha plassert varene i kjøleskap/skap. Jeg tenker ikke noe på det. Er aldri forkjølet.

Men, jeg er enig, det er sjelden jeg også går rundt med mynter og jeg benytter meg ofte av de små handlevognene, det er utrolig hvor mange varer du får oppi der!

Hehe, det var vel neppe kostnaden som var problemet her - heller at man ikke har en tier på seg og får dermed ikke låst opp vogna...

Jeg går i butikken, når jeg kommer hjem vasker jeg hendene etter å ha plassert varene i kjøleskap/skap. Jeg tenker ikke noe på det. Er aldri forkjølet.

Er aldri forkjøla eller syk jeg heller..... Kan faktisk ikke huske sist jeg var det.... *banker i bordet for sikkerhets skyld* :P

AnonymBruker

Det foregår slik:

Når jeg en sjelden gang faktisk har hatt en tier i lomma og skal levere handlevognen igjen, pleier jeg å la den stå i slik at nestemann kan slippe å putte på. Setter selvsagt vognen tilbake sammen med de andre, lar bare være å løse ut mynten.

Når du er så dum så!

Når jeg så har en slik reklamemynt gjør jeg i vanvare det samme, fordi jeg glemmer i farta at den skal tilbake på nøkkelknippet.

Men tikroninger er det ikke så farlig med?

Anonymous poster hash: daa4a...e10

Tjah vi kan jo ha sånn der vi stikker bankkortet vårt inn i da :D 

AnonymBruker

Tjah vi kan jo ha sånn der vi stikker bankkortet vårt inn i da :D

Jeg tenkte på det :)

Eller en forhåndsbetalt (registrert med navn på bruker)  "brikke" som den som brukes for å løse ut bysykler.

Stikker man av med handlevogna da, vet butikken hvem som er synderen :D :D :D Genialt, og de kan sende regning. Problem løst

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...