Gå til innhold

En tier til handlevogna?

Anbefalte innlegg

På kiwi hvor jeg har gått trenger du ikke mynter. Jeg velger derfor ofte å gå dit og handle. Når jeg går andre plasser tar jeg ofte korg og da blir det mindre plass til varer. Jeg tror butikkene som bruker mynter taper litt handel på grunn av det.

Det tror jeg også.  Det har faktisk åpnet en Kiwibutikk i nærheten, jeg skal jammen sjekke den ut :-)

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

22

• Kalevaala

12

• Snowhvite1

6

• Katt-ja

3

Jeg tenkte på det :)

Eller en forhåndsbetalt (registrert med navn på bruker)  "brikke" som den som brukes for å løse ut bysykler.

Stikker man av med handlevogna da, vet butikken hvem som er synderen :D :D :D Genialt, og de kan sende regning. Problem løst

Anonymous poster hash: 84ca1...ffc

Smart :-)

serenity777

Jeg jobbet i en butikk som ikke hadde slik tikrones lås på vognene, og jeg vil anta att det gikk en ca halv stilling bare på å samle sammen vogner. Så jeg skjønner butikkene som har det, selv om det naturligvis er fryktelig iriterende når man ikke har mynter, og enda verre når man ikke har noen form for kontanter.

Enkelte handlekurver er svartflekkete inni (store svarte gjørmete flekker, kanskje etter noe som har råtnet i bunnen av kurven). Jeg synes at det er urenslig. Det finnes også regler for håndtering av mat, selv om maten er innpakket.

Jeg har aldri sett skitne handlevogner noengang tror jeg... Hørtes spesielt ut.

Jeg storhandler ikke på butikker som har slik ordning. Jeg har opplevd for mange ganger at jeg ikke har hatt en eneste tier i lommeboka. Stå i kø for å få vekslet gidder jeg altså ikke. Her i bygda har heldigvis alle butikkene løse vogner, og det ser ut som folk er flinke til å sette dem på plass etter seg.

Annonse

Her i nabolaget har butikkene fått en ny type handlevogner som er en mellomstørrelse av en korg og en vanlig handlevogn, de har små runde hjul, kjører på gulvet og dras med et langt håndtak.

Det har de også hatt i flere år på Rema1000 her hvor jeg bor. De har også store handlevogner (slik at folk skal handle mer) eller disse handlevognene på hjul. Man kan få mye i disse vognene på hjul også! Små kurver eksisterer nesten ikke lengre. Butikkene tjener mer på om vi bruker disse store handlevognene, vi kjøper mer av varene.

Jeg storhandler ikke på butikker som har slik ordning. Jeg har opplevd for mange ganger at jeg ikke har hatt en eneste tier i lommeboka. Stå i kø for å få vekslet gidder jeg altså ikke. Her i bygda har heldigvis alle butikkene løse vogner, og det ser ut som folk er flinke til å sette dem på plass etter seg.

Favorittnærbutikken min (Meny) har dessverre bare slike myntvogner, men det finnes selvsagt alternativer og jeg kommer nok til å benytte disse flittigere fremover.

Har også hatt slike reklamemynter som festes på nøkkelring, men dem har jeg sjelden mer enn et par dager før de forsvinner..

Hvordan klarer du å miste en du har på nøkkelknippet? Jeg er ikke overbegeistret selv over sånne vogner man må bruke mynt i, men når jeg bruker den mynten jeg har i nøkkelknippet setter jeg den da bare på plass etterpå.

AnonymBruker

Kan vi ikke være enige om at disse handlevognene som krever en tier for å løses ut har utspilt sin rolle nå.  Vi går da ikke rundt med mynter i lomma lenger?

Det er selvsagt mulig å få betjeningen til å låse opp handlevogna, men det benytter jeg meg sjelden av. Ofte er det lang kø i kassa, og ofte ønsker jeg ikke ta det ekstra bryet med å kontakte dem.

Har også hatt slike reklamemynter som festes på nøkkelring, men dem har jeg sjelden mer enn et par dager før de forsvinner..

Min nærbutikk taper ihvertfall penger på meg, som så og si aldri har mynter på meg.  Det ender som regel med at jeg tar en liten kurv isteden  - og handler derrmed mindre enn jeg ville gjort med en skikkelig handlevogn.  

Mister du reklamemynten om du oppbevarer den sammen med mynter i pengeboken?

Annonse

Mister du reklamemynten om du oppbevarer den sammen med mynter i pengeboken?

Har ikke pengebok, bare kortholder - så når jeg en sjelden gang har mynter ligger de i lomma.

Jeg mister den jo egentlig ikke - den blir igjen i handlevognen - Se forklaring lengre opp.

AnonymBruker

Jeg mister dem. Jeg vet ikke hvor de havner, men jeg betaler nok med dem her og der. Har prøvd de som skal festes i en holder, men de havner sammen med vekselmynten de også hvis jeg har det travelt.

Kan handlevogner utstyres med fingeravtrykk-leser, til bruk for å utløse vogner?

Alle må da på forhånd registrere seg med navn og fingeravtrykk på forhånd. Det virker en smule tungvindt da :lol: Evt chip i en fingertupp?

AnonymBruker

Har ikke pengebok, bare kortholder - så når jeg en sjelden gang har mynter ligger de i lomma.

Jeg mister den jo egentlig ikke - den blir igjen i handlevognen - Se forklaring lengre opp.

Kanskje et kort til handlevognene (som man må betale litt for å få, og registrert på hver bruker, og som fungerer på alle handlevogner) hadde vært løsningen da? :D Genialt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...