Gå til innhold

En tier til handlevogna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje et kort til handlevognene (som man må betale litt for å få, og registrert på hver bruker, og som fungerer på alle handlevogner) hadde vært løsningen da? :D Genialt

Anonymous poster hash: 84ca1...ffc

Ja, eller en app!

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

22

• Kalevaala

12

• Snowhvite1

6

• Katt-ja

3

AnonymBruker
Skrevet

Ja, eller en app!

Ja, det hadde sikkert også gått an! Lur ide! :D

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, det er ikke så ofte jeg har mynter på meg så de store summene blir det ikke.

Så ha en vogn-mynt på nøkkelknippet da. Det er ikke SÅ vanskelig å administrere det.

Anonymous poster hash: daa4a...e10

AnonymBruker
Skrevet

Det har de også hatt i flere år på Rema1000 her hvor jeg bor. De har også store handlevogner (slik at folk skal handle mer) eller disse handlevognene på hjul. Man kan få mye i disse vognene på hjul også! Små kurver eksisterer nesten ikke lengre. Butikkene tjener mer på om vi bruker disse store handlevognene, vi kjøper mer av varene.

Du har rett i at de tjener mer om vi bruker de store handlevognene

Og her er løsningen som butikkene kunne hatt tilgjengelig for de som i kke har mynt/polett på seg:

http://www.handelsbladetfk.no/id/28043

AnonymBruker
Skrevet

Kan handlevogner utstyres med fingeravtrykk-leser, til bruk for å utløse vogner?

Alle må da på forhånd registrere seg med navn og fingeravtrykk på forhånd. Det virker en smule tungvindt da :lol: Evt chip i en fingertupp?

Tror neppe de hadde fått lov av datatilsynet. Det har jo vært foreslått det med fingeravtrykk ang. andre ting og, men pga personvernet så har det ikke blitt noe av. selv mener jeg at fingeravtrykk er noe man burde hatt på det meste da det er vanskelig å forfalske. De som ikke har mulighet til å bruke fingeravtrykk (f.eks. pga de mangler armer og bein.... ) kan bruke de gammeldagse id-måtene. F.eks. i trafikken. Det er utrolig kjedelig å glemme å ta med førerkortet når du skal en liten tur i butikken... som oftest blir du ikke stoppet, men du kan være sikker på at den dagen du har glemt kortet, så blir du stoppet av purken. Tenk så smart det hadde vært om det fantes et fingeravtrykkregister som sa alt om deg, du trengte aldri noe kort. De bare scannet inn fingeravtrykket ditt og de ulike etatene hadde tilgang til det de trengte, f.eks. passkontrollørene fikk se ditt e-pass, bankvesenet fikk se ditt bankkort, politiet og veivesenet fikk se ditt førerkort - på data! For å dobbeltsikre så man ikke bruker fingeravtrykk til avdøde så måtte man selvsagt i tillegg ha en hemmelig pinkode. F.eks tast inn fingeravtrykket ditt, høyre pekefinger. Tast en femsifret kode. Og vips kommer det opp en databank :) Og skal du i butikken bruker du bare fingeren, taster koden og betaler. Schmaaaaaaaaaaart. Men dette var litt off topic altså. Dagdrømmer bare litt jeg nå da :)

Anonymous poster hash: 5d607...749

Skrevet

Du har rett i at de tjener mer om vi bruker de store handlevognene

Og her er løsningen som butikkene kunne hatt tilgjengelig for de som i kke har mynt/polett på seg:

http://www.handelsbladetfk.no/id/28043

Sannelig, det var en snedig løsning. 

Da er det bare å vente på at den når min favorittbutikk også, så handler jeg på Kiwi så lenge. 

AnonymBruker
Skrevet

Så ha en vogn-mynt på nøkkelknippet da. Det er ikke SÅ vanskelig å administrere det.

Jeg har hatt minst to nøkkeknipper med vognmynter, men så har mynten forsvunnet... Gjenglemt i en handlevogn eller falt ut? Hmmmmmmm

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt minst to nøkkeknipper med vognmynter, men så har mynten forsvunnet... Gjenglemt i en handlevogn eller falt ut? Hmmmmmmm

Lag et hull i den ene enden i en vogn-polett-"mynt".

fest en kjetting til hullet.

fest den andre enden av kjettingen til veska di.

(Tøm veska for verdisaker, slik at ingen tar innholdet mens du snur deg bort for å hente varer)

evt fest kjettingen til noe annet

:huh:

Om du kjører bil til butikken, ha et vognmyntstativ i bilen

bruk en vognmynt som smykke, der holderen er i en lenke rundt hånden (vordan kan du da glemme å sette vognmynten på plass i holderen som du har i en lenke rundt hånden?

...

...

osv

Værsågod for forslag B)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår heller ikke POENGET med å ha handlevogner der du må bruke mynt eller polett for å løse ut vogna.

De som bruker mynt, og ikke ønsker å kaste bort pengene sine, vil nok pent sette vogna på plass (omtrent alltid/alltid) for å få tilbake mynten sin

MEN de som uansett har tenkt å ta med seg vogna ulovlig hjem og sette den fra seg et sted, har kanskje så god råd at de lar mynten sitte igjen i vogna, ELLER DE BRUKER POLETT NÅR DE TAR MED VOGNA FOR Å SLENGE DEN FRA SEG ETTERPÅ.

eller? :mellow:

og poenget med polett/mynt innkast på handlevogner er...(???)

:huh::wacko::blink: å hindre kundene i stor-handling, kanskje :o

AnonymBruker
Skrevet

Om det skulle fungere som tenkt , måtte de i det minste ta bort muligheten for å bruke uregistrerte poletter.

Hvem er redd for å tape poletten sin, om de ar planlagt å stikke av med handlevogna?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår heller ikke POENGET med å ha handlevogner der du må bruke mynt eller polett for å løse ut vogna.

De som bruker mynt, og ikke ønsker å kaste bort pengene sine, vil nok pent sette vogna på plass (omtrent alltid/alltid) for å få tilbake mynten sin

MEN de som uansett har tenkt å ta med seg vogna ulovlig hjem og sette den fra seg et sted, har kanskje så god råd at de lar mynten sitte igjen i vogna, ELLER DE BRUKER POLETT NÅR DE TAR MED VOGNA FOR Å SLENGE DEN FRA SEG ETTERPÅ.

eller? :mellow:

og poenget med polett/mynt innkast på handlevogner er...(???)

Poenget er å få folk til å sette vognen tilbake på plass. Og det ser da ut til å fungere udmerket. Ser du vanligvis mange handlevogner slengt rundt om kring?

AnonymBruker
Skrevet

Poenget er å få folk til å sette vognen tilbake på plass. Og det ser da ut til å fungere udmerket. Ser du vanligvis mange handlevogner slengt rundt om kring?

Av og til: Ja, med poletter i.

AnonymBruker
Skrevet

Også med penger i. For mange betyr ikke 10 eller 20 kr så mye, tydeligvis, når de setter fra seg vogna med pengene i ved der de bor, etter å ha brukt vogna til å frakte varene hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at det hadde blitt mye bedre med poletter som koster kr 50, som kunne brukes på handlevogner i alle butikker. Jeg tror ikke at butikkene  hadde tapt mye penger på det.

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde nok flere av de som roter bort polettene sine tatt bedre vare på dem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...