AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 Skrevet 16. juni 2013 Hvilken fugl starter å synge kl 3 på natten? Jeg ser den ikke, men det er mulig at det er den samme fuglen som jeg har sett på dagtid som har rødt bryst. Hva kan den hete? Jeg hørte på kvitrelyder her http://www.fuglar.no/galleri/lyder.php men det var ikke bjørkefink, men ligner på bokfink på lyden. Sangen var ikke helt lik. Har fuglene forskjellige variasjoner i sangen sin, på forskjellige kanter på landet? Vet du av andre fugler som er så tidlig oppe som evt har rødt bryst? Anonymous poster hash: de70d...489 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 Skrevet 16. juni 2013 Den har tilhold i toppen av et høyt bjørketre Anonymous poster hash: de70d...489 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 16. juni 2013 Skrevet 16. juni 2013 Svarttrosten synger om natten og har en meget melodiøs sang. Hannen er helt svart, da, med oransje nebb. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 Skrevet 16. juni 2013 Svarttrosten synger om natten og har en meget melodiøs sang. Hannen er helt svart, da, med oransje nebb. Takk for tips! Den har en vakker sang Når jeg hørte lydopptaket av den, var det nesten som å befinne seg i skogen Herlig Det er fint å få lære mer om fugler Det er interessant å få høre fra flere om hvilken fugl jeg kan ha hørt, og om hvilke andre fugler som starter å synge tidlig på sommers tid Anonymous poster hash: de70d...489 0 Siter
GoodTimes Skrevet 16. juni 2013 Skrevet 16. juni 2013 Svarttrosten synger om natten og har en meget melodiøs sang. Hannen er helt svart, da, med oransje nebb."Blackbird singing in the dead of night", synger The Beatles. En av de vakreste sangene. Det var sånn jeg lærte at det var svarttrosten jeg hørte om natta 0 Siter
stromme Skrevet 18. juni 2013 Skrevet 18. juni 2013 I hagen min begynner de alle å synge klokken 03.30....liiiiitt for tidlig 0 Siter
påskelilje Skrevet 18. juni 2013 Skrevet 18. juni 2013 Rødstrupe har rødt bryst og sitter ofte høyt oppe i et tre, og synger tidlig om morgenen. Sangen er nydelig og trillende. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 18. juni 2013 Skrevet 18. juni 2013 Jeg mener det begynner like over 2 på denne tiden på Østlandet. Mellom 3 og 4 stilner det igjen *erfaren*. 0 Siter
sur kjerring Skrevet 19. juni 2013 Skrevet 19. juni 2013 Hvilken fugl starter å synge kl 3 på natten? På denne tiden av året begynner de alle å bråke grytidelig. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 19. juni 2013 Skrevet 19. juni 2013 Hei! Fugler som er nattsangere synger om natten, men de har spesiell sang. Svarttrosten synger imidlertid vakkert og melodiøst, så kanskje den. En bok av Jan Pedersen og Lars Svensson er god å ha, den er med fuglelydene. Jeg bruker den mye. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.