Gå til innhold

Fugler i hagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken fugl starter å synge kl 3 på natten?

Jeg ser den ikke, men det er mulig at det er den samme fuglen som jeg har sett på dagtid som har rødt bryst. Hva kan den hete?

Jeg hørte på kvitrelyder her http://www.fuglar.no/galleri/lyder.php

men det var ikke bjørkefink, men ligner på bokfink på lyden. Sangen var ikke helt lik. Har fuglene forskjellige variasjoner i sangen sin, på forskjellige kanter på landet?

Vet du av andre fugler som er så tidlig oppe som evt har rødt bryst?

Anonymous poster hash: de70d...489
AnonymBruker
Skrevet

Den har tilhold i toppen av et høyt bjørketre

Bella Dotte
Skrevet

Svarttrosten synger om natten og har en meget melodiøs sang. Hannen er helt svart, da, med oransje nebb.

AnonymBruker
Skrevet

Svarttrosten synger om natten og har en meget melodiøs sang. Hannen er helt svart, da, med oransje nebb.

Takk for tips! Den har en vakker sang :)

Når jeg hørte lydopptaket av den, var det nesten som å befinne seg i skogen

Herlig :)

Det er fint å få lære mer om fugler

Det er interessant å få høre fra flere om hvilken fugl jeg kan ha hørt, og om hvilke andre fugler som starter å synge tidlig på sommers tid :)

Skrevet

"Blackbird singing in the dead of night", synger The Beatles. En av de vakreste sangene. Det var sånn jeg lærte at det var svarttrosten jeg hørte om natta :)

Skrevet

I hagen min begynner de alle å synge klokken 03.30....liiiiitt for tidlig ;)

påskelilje
Skrevet

Rødstrupe har rødt bryst og sitter ofte høyt oppe i et tre, og synger tidlig om morgenen. Sangen er nydelig og trillende.

Skrevet

Jeg mener det begynner like over 2 på denne tiden på Østlandet. Mellom 3 og 4 stilner det igjen *erfaren*.

sur kjerring
Skrevet

Hvilken fugl starter å synge kl 3 på natten?

På denne tiden av året begynner de alle å bråke grytidelig.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Fugler som er nattsangere synger om natten, men de har spesiell sang. 

Svarttrosten synger imidlertid vakkert og melodiøst, så kanskje den.

En bok av Jan Pedersen og Lars Svensson er god å ha, den er med fuglelydene.

Jeg bruker den mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...