Gå til innhold

Er dette vanlig på smarttelefoner?

Anbefalte innlegg

For få uker siden kjøpte jeg smarttelefon for første gang. Mye er bra med den, men. Et stort problem er at hvis jeg bare blar nedover telefonlisten, hender det at den begynner å ringe en av personene. Virker som "touchen" er så lett at bare jeg kommer borti så ringer den. Det er ingen steder i listen jeg kan "bla" nedover uten å komme borti noe.

Jeg begynner å bli skikkelig lei av å måtte beklage overfor venner og bekjente at telefonen min har ringt dem uten at jeg mente det. Ofte ser jeg ikke engang at det ringer! Jeg fortsetter å bla nedover listen, men hører så noen rope Hallo. Det er fordi mens man blar i listen så ser man ikke at det ringer. Da må jeg først trykke Home-tasten, og derfra på telefon-symbolet, først DA ser jeg at telefonen faktisk driver og ringer.

Er det vanlig at det skal være slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392910-er-dette-vanlig-p%C3%A5-smarttelefoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket merke har smarttelefonen din?  Har den Android, IOS eller Windows operativsystem?

Min Samsung Galaxy S2 er ikke slik - dvs. man kan slide mot høyre/venstre på en kontakt, og da sender den SMS mot venstre og ringer mot høyre om jeg husker riktig. Men det skjer ikke om jeg ikke gjør det bevisst.

Jeg har en LG telefon. Er faktisk ikke helt sikker på hva slags operativsystem den bruker....

Kan det være reklamasjonsgrunn, mon tro?

Det rare er, at med Avslutt-tasten er det stikk motsatt, den skrur seg ofte ikke av så lett, må trykke flere ganger før samtalen brytes.

Endret av ekte nick
AnonymBruker

Selg skiten - kjøp iPhone :P

Ja, vettu... Jeg har en Nokia smarttelefon, men den har symbian og grei meny, men mannen min kjøpte nylig en nyere Nokia og menyen er jo helt teit.... Der er problemet motsatt av trådstarter da, der må man klikke på så mye forskjellig før man får ringt folk :) Men Jeg vil ha Iphone neste gang, det virker som de fleste apper er for iphone.... :(((((((((((((((( F.eks. har vi alarmanlegg, men man må ha en iphone for å kunne fjernstyre den. Hrmffffffffffffffffffffff.

Anonymous poster hash: 90205...338

Jeg har en LG telefon. Er faktisk ikke helt sikker på hva slags operativsystem den bruker....

Har du litt mer info om hva den heter?  Når man har en typebetegnelse går det an å google seg frem til en løsning :)

http://www.lg.com/no/smarttelefoner

Annonse

For få uker siden kjøpte jeg smarttelefon for første gang. Mye er bra med den, men. Et stort problem er at hvis jeg bare blar nedover telefonlisten, hender det at den begynner å ringe en av personene. Virker som "touchen" er så lett at bare jeg kommer borti så ringer den. Det er ingen steder i listen jeg kan "bla" nedover uten å komme borti noe.

Jeg begynner å bli skikkelig lei av å måtte beklage overfor venner og bekjente at telefonen min har ringt dem uten at jeg mente det. Ofte ser jeg ikke engang at det ringer! Jeg fortsetter å bla nedover listen, men hører så noen rope Hallo. Det er fordi mens man blar i listen så ser man ikke at det ringer. Da må jeg først trykke Home-tasten, og derfra på telefon-symbolet, først DA ser jeg at telefonen faktisk driver og ringer.

Er det vanlig at det skal være slik?

Du må bare lære deg å bruke den. Den skal ikke ringe så fremst du ikke holder fingeren på navnet. Hvis du bare toucher borti skal den ikke ringe, men bla videre. Dette tror jeg er temmelig likt for alle touchmobiler, sev om jeg har til gode å prøve en Windowsbasert mobil.

Ja, vettu... Jeg har en Nokia smarttelefon, men den har symbian og grei meny, men mannen min kjøpte nylig en nyere Nokia og menyen er jo helt teit.... Der er problemet motsatt av trådstarter da, der må man klikke på så mye forskjellig før man får ringt folk :) Men Jeg vil ha Iphone neste gang, det virker som de fleste apper er for iphone.... :(((((((((((((((( F.eks. har vi alarmanlegg, men man må ha en iphone for å kunne fjernstyre den. Hrmffffffffffffffffffffff.

Anonymous poster hash: 90205...338

At det skal komme en slik app for Symbian vil jeg anse som lite trolig. Etter hvert kanskje for Android og så muligens Windows. Men Symbian? Neppe.

Vel, jeg har ikke råd til en iPhone, og hadde såvidt råd til denne her, så det er ikke aktuelt på en stund nei. Men lurer altså på om man kan reklamere dersom telefonen fungerer slik jeg beskriver.

Det høres veldig rart ut, jeg har også en LG og har aldri opplevd noe slikt. Men du må stryke bare lett på skjermen, om du trykker for hardt vil den nok oppfatte det som at du vil ringe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...