AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 Skrevet 22. juni 2013 Noen som har erfaring med det? Har noen vage barndomsminner om at barna kledde seg ut og gikk til St. Hans bålet i tog... jeg fikk aldri bli med fordi foreldrene mine syntes det var noe stort tull. Mamma derimot sier at det var de voksne som kledde seg ut, ikke barna??? Hmmmmmmmmm Men nå ser jeg her i bygda at de skal ha fantetog og barna skal kle seg ut og ha med bråkete ting som kasseroller osv, noen som har vært med på sånt før? Hva skal barna kle seg ut som? Og kler de voksne seg ut? Står det skal være kiosksalg der, men bør vi ha med litt grillmat og engangsgrill selv? Har ingen å spørre da vi er ny på dette stedet og ikke kjenner så mange. Anonymous poster hash: 9e105...c3f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Svar haster Anonymous poster hash: 9e105...c3f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Svar haster Anonymous poster hash: 9e105...c3f 2 eksempler fra google er. Ser ut til at det er vanlig at også barn er med http://www.orskogfrivillig.no/?artID=570&navB=1 https://nb-no.facebook.com/events/129280067105790/ Anonymous poster hash: 6a3b8...eed 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Noen som har erfaring med det? Har noen vage barndomsminner om at barna kledde seg ut og gikk til St. Hans bålet i tog... jeg fikk aldri bli med fordi foreldrene mine syntes det var noe stort tull. Mamma derimot sier at det var de voksne som kledde seg ut, ikke barna??? Hmmmmmmmmm Men nå ser jeg her i bygda at de skal ha fantetog og barna skal kle seg ut og ha med bråkete ting som kasseroller osv, noen som har vært med på sånt før? Hva skal barna kle seg ut som? Og kler de voksne seg ut? Står det skal være kiosksalg der, men bør vi ha med litt grillmat og engangsgrill selv? Har ingen å spørre da vi er ny på dette stedet og ikke kjenner så mange. Anonymous poster hash: 9e105...c3f Bilder fra fantetog er https://www.google.no/search?q=fantetog&client=firefox-a&hs=o70&rls=org.mozilla:nb-NO:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=f6fGUavLLeX_4QSPrIHwDQ&ved=0CCoQsAQ&biw=1348&bih=617 Anonymous poster hash: 6a3b8...eed 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Nok et eksempel på utkledning(har du en gammel blondegardin?) "Dei siste åra har tradisjonen med fantetog jonsokaftan blitt tatt opp att i Volda. I fantetoget møter vi både store og små som har kledd seg ut, gjerne som jonsokbrurepar. Vi er vel mange vaksne jenter som hugsar tilbake til barndomen korleis draumen om å vera brur med kvitt slør gjekk i oppfylling jonsokaftan. Sløret var gjerne ei blondegardin lånt frå bestemor sitt vindauge. Bli med og kle deg ut som kva du vil og gå i fantetog! Det blir ein flott start på jonsokfeiringa" http://www.aasentunet.no/upload_images/50E18C5B3B774E27B89C9ECE34B0C9B3.pdf Anonymous poster hash: 6a3b8...eed 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Noen som har erfaring med det? Har noen vage barndomsminner om at barna kledde seg ut og gikk til St. Hans bålet i tog... jeg fikk aldri bli med fordi foreldrene mine syntes det var noe stort tull. Mamma derimot sier at det var de voksne som kledde seg ut, ikke barna??? Hmmmmmmmmm Men nå ser jeg her i bygda at de skal ha fantetog og barna skal kle seg ut og ha med bråkete ting som kasseroller osv, noen som har vært med på sånt før? Hva skal barna kle seg ut som? Og kler de voksne seg ut? Står det skal være kiosksalg der, men bør vi ha med litt grillmat og engangsgrill selv? Har ingen å spørre da vi er ny på dette stedet og ikke kjenner så mange. Anonymous poster hash: 9e105...c3f Jeg ville tatt med egen mat. Her er barna utkledt som bl.a. prinsesser, spiderman http://www.stordal.kommune.no/artikkel.aspx?MId1=2&AId=2635 Anonymous poster hash: 6a3b8...eed 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Noen som har erfaring med det? Har noen vage barndomsminner om at barna kledde seg ut og gikk til St. Hans bålet i tog... jeg fikk aldri bli med fordi foreldrene mine syntes det var noe stort tull. Mamma derimot sier at det var de voksne som kledde seg ut, ikke barna??? Hmmmmmmmmm Men nå ser jeg her i bygda at de skal ha fantetog og barna skal kle seg ut og ha med bråkete ting som kasseroller osv, noen som har vært med på sånt før? Hva skal barna kle seg ut som? Og kler de voksne seg ut? Står det skal være kiosksalg der, men bør vi ha med litt grillmat og engangsgrill selv? Har ingen å spørre da vi er ny på dette stedet og ikke kjenner så mange. Anonymous poster hash: 9e105...c3f PS. Jeg ville benyttet anledningen til å spørre noen. Det kan hende at dette er en årlig, fast tradisjon der du bor. I alle fall er det god sjanse for at du får svar på dine spørsmål om du spør noen, og kanskje blir dere litt kjent også. (Nabo, kassebetjening på bensinstasjon, kiosk el.l.) Noen steder var det salg av mat i forbindelse med fantetoget, så jeg. Barna kan sikkert spørre barn de kjenner, om hvor toget skal gå og om de skal ha med mat/om de bruker å ha med mat på fantetoget. Jeg ville pyntet meg selv helt vanlig med kjole/skjørt, og latt barna kledt seg ut om de ville det. Anonymous poster hash: 6a3b8...eed 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 Skrevet 23. juni 2013 Du kan f.eks google navnet på kommunen du bor i + fantetog Kanskje du finner program for dagen Anonymous poster hash: 6a3b8...eed 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.