Gå til innhold

Dufter fra gamle dager. Husker du en gammel sjampo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

10

• morsan

9

• Mrs D

6

• Togli

4

Mest aktive i denne tråden

Ja, husker godt Timotei, som jeg husker jeg synes luktet utrolig godt da den kom (eller jeg ble kjent med den).

Jeg kjenner ofte igjen dufter fra barndom og ungdom, men ikke "uhjulpet". Av og til får jeg "flashbacks" i butikken når jeg kjenner en duft jeg ikke har kjent på noen år.

Nå foretrekker jeg stort sett shampoer og annet uten særegen duft. Ønsker jeg å dufte bruker jeg heller parfyme :-).

AnonymBruker

Ja, husker godt Timotei, som jeg husker jeg synes luktet utrolig godt da den kom (eller jeg ble kjent med den).

Jeg kjenner ofte igjen dufter fra barndom og ungdom, men ikke "uhjulpet". Av og til får jeg "flashbacks" i butikken når jeg kjenner en duft jeg ikke har kjent på noen år.

Nå foretrekker jeg stort sett shampoer og annet uten særegen duft. Ønsker jeg å dufte bruker jeg heller parfyme :-).

Timotei luktet godt, synes også jeg. Men den svei i øynene.

Jeg er enig i at shampoo ikke trenger å ha så sterk duft.

Mvh Æblefrisk

Anonymous poster hash: 2d95a...223

Annonse

AnonymBruker

Den shampoen som luktet sterkt av eple, ble jeg rett og slett uvel av., og etter en tid ugtviklet det seg gtil migrene!

Det var leit! Gikk det over når du sluttet med den?

Mvh Æblefrisk

Timotei, som luktet godt, men som lagde masse floker i håret.

Jordbærsjampo og eplesjampo. Var samme merke, for flaskene var like bortsett fra fargen. Knall rød og knall grønn med en propp som var formet som en kule.

serenity777

Jeg husker slike literflasker med Shampo, som var før, en hel masse måtte til for å få  nok vaskekraft. Har glemt hvordan de luktet dessverre. Største revulusjonen innen Shampo var vel når de du kun trenger en teskje av kom.

Timotei, som lukta godt, men som gjorde at en del blondiner fikk grønt hår.

Seriøst?  :D

Jeg slapp unna med bare flokene, jeg. Selv om jeg er blond fikk jeg ikke grønt hår. Men jeg brukte den vel ikke så veldig ofte siden jeg hadde dårlig erfaring med den.

Annonse

Takk til alle for at dere delte sjampominner! :)

Brukte guttene de samme sjampoene som jentene, er det noen som vet?

Mvh Æblefrisk

Når jeg tenker gutter/menn på den tida, så tenker jeg bare Lagerfeldt *urk* :P Men det var vel kun parfyme med den duften? Jeg tror jeg har aversjoner mot den lukta fordi jeg hadde en meget innpåsliten beiler som virkelig pleide å DYNKE seg med Lagerfeldtparfyme........... Lukta gjorde meg kvalm :P

Timotei, som luktet godt, men som lagde masse floker i håret.

Jordbærsjampo og eplesjampo. Var samme merke, for flaskene var like bortsett fra fargen. Knall rød og knall grønn med en propp som var formet som en kule.

De husker jeg også.

Og reklamen for fx epleshampo var dame med grønn epleparykk.

Når jeg tenker gutter/menn på den tida, så tenker jeg bare Lagerfeldt *urk* :P Men det var vel kun parfyme med den duften? Jeg tror jeg har aversjoner mot den lukta fordi jeg hadde en meget innpåsliten beiler som virkelig pleide å DYNKE seg med Lagerfeldtparfyme........... Lukta gjorde meg kvalm :P

Jeg forbinder Lagerfelt med en kjæreste fra min tidlige ungdom. :) Så mye at da jeg traff han jeg senere giftet meg med så måtte jeg be han kaste flaska han hadde. ;)

AnonymBruker

Jeg forbinder Lagerfelt med en kjæreste fra min tidlige ungdom. :) Så mye at da jeg traff han jeg senere giftet meg med så måtte jeg be han kaste flaska han hadde. ;)

:)

Jeg forstår at det ble nødvendig at han ikke bruker den samme duften, fordi andre minner er koblet sammen med den duften.

Ja, vi er nok mange som har erfart det som Nils Håvard Dahl skriver:  "Den sansen som har mest direkte tilgang til følelsene er luktesansen." i  innlegg 4 her:

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392486-tanker-og-f%C3%B8lelser/#entry3478441

Mvh Æblefrisk

Jeg forstår at det ble nødvendig at han ikke bruker den samme duften, fordi andre minner er koblet sammen med den duften.

Ja, vi er nok mange som har erfart det som Nils Håvard Dahl skriver: "Den sansen som har mest direkte tilgang til følelsene er luktesansen." i innlegg 4 her:

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/392486-tanker-og-f%C3%B8lelser/#entry3478441

Mvh Æblefrisk

Ja lukt er viktig.

Husker jeg hatet en av mannens aftershaves da jeg var gravid. Ble så kvalm og nektet å sitte sammen med han på toget til jobb om morgenen hvis han hadde på seg den. :)

Selv mange år etterpå, da han atter hadde kjøpt en flaske fordi han trodde faren var over, følte jeg meg uggen pga minnene om svangerskapskvalme.

Ja, vi er nok mange som har erfart det som Nils Håvard Dahl skriver: "Den sansen som har mest direkte tilgang til følelsene er luktesansen." i innlegg 4 her:

Mvh Æblefrisk

Ja lukt er viktig.

Husker jeg hatet en av mannens aftershaves da jeg var gravid. Ble så kvalm og nektet å sitte sammen med han på toget til jobb om morgenen hvis han hadde på seg den. :)

Selv mange år etterpå, da han atter hadde kjøpt en flaske fordi han trodde faren var over, følte jeg meg uggen pga minnene om svangerskapskvalme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...