Gå til innhold

Dufter fra gamle dager. Husker du en gammel sjampo?

Anbefalte innlegg

Timotei, som lukta godt, men som gjorde at en del blondiner fikk grønt hår.

Timotei var visst veldig sterk.  Det ble sagt fra seriøst hold at den kunne brukes som malingsfjerner. 

Jeg husker en frisør advarte meg mot den, uten at det hadde noe med å selge meg et alternativ å gjøre.  Har aldri brukt den selv.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

10

• morsan

9

• Mrs D

6

• Togli

4

Mest aktive i denne tråden

påskelilje

Min far brukte Timotei husker jeg - kun Timotei. Min søster og jeg brukte Jane Helen, og det var bare den som var "kul" å ha med til dusjinga i gymmen på slutten av barneskolen og på ungdomsskolen.

Wash-and-go husker jeg også - den var grønn, med sterk lukt.

Jeg husker veldig mange lukter, og har mange minner forbundet til spesielle lukter.

De husker jeg også.

Og reklamen for fx epleshampo var dame med grønn epleparykk.

Hmmm .. Husker ikke reklamen. :D Men så hadde vi ikke annet enn rekalmefrie NRK, og på kino var det vel andre reklamer som kanskje gjorde mer inntrykk enn den for eplesjampo.

AnonymBruker

Timotei var visst veldig sterk.  Det ble sagt fra seriøst hold at den kunne brukes som malingsfjerner. 

Jeg husker en frisør advarte meg mot den, uten at det hadde noe med å selge meg et alternativ å gjøre.  Har aldri brukt den selv.

Da er det ikke rart at det svidde kraftig i øynene når jeg var uheldig og fikkden shampooen i øynene.

Mvh Æblefrisk

Anonymous poster hash: 2d95a...223

Det ble også sagt om babyservietter at de kunne brukes til å fjerne maling, og mange tenkte naturlig nok dermed at de ikke egnet seg for sarte barnerumper. Jeg fikk imidlertid forklart at det var de ufarlige oljene i serviettene som kunne løse opp maling, og at disse oljene var harmløse for hud. Vet imidlertid ikke med 100 % sikkerhet om dette stemmer.

Jeg forbinder Lagerfelt med en kjæreste fra min tidlige ungdom. :) Så mye at da jeg traff han jeg senere giftet meg med så måtte jeg be han kaste flaska han hadde. ;)

Hahahaha :) Jeg er altså ikke alene om å ha en viss negativ erfaring med Lagerfeldt :P

Annonse

Hmmm .. Husker ikke reklamen. :D Men så hadde vi ikke annet enn rekalmefrie NRK, og på kino var det vel andre reklamer som kanskje gjorde mer inntrykk enn den for eplesjampo.

Vi hadde ikke kinoreklame engang - utenom lysbilder. :) Bare kino med 16-årsgrense hadde film. Så jeg snakker om bildeannonse i ukeblader. He he.

Vi hadde ikke kinoreklame engang - utenom lysbilder. :) Bare kino med 16-årsgrense hadde film. Så jeg snakker om bildeannonse i ukeblader. He he.

Ja, der ser du hvor fort man endrer i eget hode hva man oppfatter som reklame. :lol:  De fra Det Nye f.eks husker jeg jo, haha.

AnonymBruker

Ja, der ser du hvor fort man endrer i eget hode hva man oppfatter som reklame. :lol:  De fra Det Nye f.eks husker jeg jo, haha.

:)

Hvilke reklamer er det folk husker best forresten?

Jeg husker Colgatereklame med Jimmy Carters strålende hvite smil :D ,

og reklame for truser (husker ikke hvilke truser), der baken på en dame var avbildet med og uten "trusekant" som vistes...(obs med bukse på) :)

Mvh Æblefrisk

:)Hvilke reklamer er det folk husker best forresten?Jeg husker Colgatereklame med Jimmy Carters strålende hvite smil :D ,og reklame for truser (husker ikke hvilke truser), der baken på en dame var avbildet med og uten "trusekant" som vistes...(obs med bukse på) :)Mvh Æblefrisk  Anonymous poster hash: 2d95a...223

Den trusa var Sloggi!

Jeg husker Solo, den eneste brusen som bare hjelper mot tørsten, Tygg Toy, Timotei - så mild at du kan vaske håret så ofte du vil, "det er alltid plass til en som bruker Sterilan", "Juicy Fruit, a packet full of sunshine"

Det var leit! Gikk det over når du sluttet med den?

Mvh Æblefrisk

Migreneanfallet gikk jo over. Men i mange år reagerte jeg på diverse lukter. Husker jeg ble uvel på kino en gang, da var det to eldre damer med mye og sterk parfyme. Verst var det om jeg ble utsatt for flere utløsende migrenefaktorer samtidig, f.eks. parfyme, kakao og for mye / for lite søvn.

og reklame for truser (husker ikke hvilke truser), der baken på en dame var avbildet med og uten "trusekant" som vistes...(obs med bukse på) :)

Mvh Æblefrisk

Jeg husker godt at OB gjorde minusdager til plussdager, og lurte fælt på hva det var (jeg var barn, og hadde ikke hørt om mens).

Annonse

Mvh Æblefrisk

Fra riktig gml dager husker jeg Roald Øyen - "nå røyker også jeg Prince"

Og "alltid plass til en til som bruker Sterilan"

Colgate - en ring av selvtillit.

Timotei - med dame m langt blondt hår ute i blomsterenga

Og hun jenta som ble så glad for positivi oppmerksomhet og skryt fra lærerinnen (!) fordi læreren kommenterte jentas flotte nystrøkne klær. Moren hennes brukte stryke-spray!

Fra riktig gml dager husker jeg Roald Øyen - "nå røyker også jeg Prince"

Og "alltid plass til en til som bruker Sterilan"

Colgate - en ring av selvtillit.

Timotei - med dame m langt blondt hår ute i blomsterenga

Og hun jenta som ble så glad for positivi oppmerksomhet og skryt fra lærerinnen (!) fordi læreren kommenterte jentas flotte nystrøkne klær. Moren hennes brukte stryke-spray!

Det var maaaange kjendiser som var med i Prince-reklamene.  Den går helt tilbake til tiden da man "røkte". Typisk på siste side av ukebladene.

Men det var "alltid plass til en til som bruker Rexona (deo-spray), ikke Sterilan (såpe).  Sterilan hadde ofte lange, mer omstendelige historier, slik som Colgate (typen "Arne, jeg beklager å måtte si det, men av og til lukter du litt svette").  Avslutningsvis var Arne omringet av damer og sendte i tankene en takk til Sterilan...

Det var maaaange kjendiser som var med i Prince-reklamene. Den går helt tilbake til tiden da man "røkte". Typisk på siste side av ukebladene.

Men det var "alltid plass til en til som bruker Rexona (deo-spray), ikke Sterilan (såpe). Sterilan hadde ofte lange, mer omstendelige historier, slik som Colgate (typen "Arne, jeg beklager å måtte si det, men av og til lukter du litt svette"). Avslutningsvis var Arne omringet av damer og sendte i tankene en takk til Sterilan...

Ja jeg husker dem :) Men mener Sterilan siden overtok etter Rexona? Eller er jeg på bærtur?

AnonymBruker

Ja jeg husker dem :) Men mener Sterilan siden overtok etter Rexona? Eller er jeg på bærtur?

Det er mulig du har rett

Her har noen brukt reklameteksten på et morsomt bilde

https://picasaweb.google.com/lh/photo/3RXnOAB1Xx8HA96t3C4BsNMTjNZETYmyPJy0liipFm0

Det er mulig du har rett

Her har noen brukt reklameteksten på et morsomt bilde

https://picasaweb.google.com/lh/photo/3RXnOAB1Xx8HA96t3C4BsNMTjNZETYmyPJy0liipFm0

Herlig! :)

Jeg tok den til en som slang seg inn i nokså full heis på jobben i siste liten og ble møtt av undrende blikk fra kolleger under 30. Ha ha!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...