Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hehe, nettopp, ja! Er ikke helt vant til mitt nye nick - som jeg ikke har forsøkt å holde hemmelig eller noe, men synes det lå litt for mye info etter hvert under huuff. Nå ligger det dog under dette da, så same shit.

Jeg ble jo også busted her inne av nettopp "eks", så våger ikke skrive i like stort omfang her lenger. Han sier han ikke leser, men den kjøper jeg ikke helt. Jeg hadde lest! Men jeg må si jeg savner det! En ventil mindre i hverdagen dessverre. - Eller kanskje bra mtp ev flere gjenkjennelser.

Vel, "lykken" er ikke her - vi sliter, men har begynt å prøve en siste gang. Har akkurat lagt fram spesifiserte telefonlister over de siste 2 mnd som viser null kontakt med h a n.

Jeg vet at jeg er mest glad i han i hele verden, men det er vanskelig å få det til.

Takk som spør - og håper livet leker:)

Jeg gjorde om nick kvelden før jeg også, flyttet om på i'en  og y'en i nicket mitt, men siden alle andre innlegg var søkbare under nytt nick hjalp ikke det stort så jeg byttet bare tilbake :P Skjønner ditt ønske om skifte bedre, du har jo brukt dol aktivt for å lufte dilemmaet, syns godt dol kunne slettet gamle innlegg i omleggingen! 

Skal ikke si så mye om dilemmaet jeg heller enn at jeg ønsker dere begge alt godt, selv om at jeg ikke (neppe en overraskelse;) er helt superoptimistisk mht felles framtid :P Håper sommeren blir fredelig og fin  iallefall!

Fortsetter under...

Jeg gjorde om nick kvelden før jeg også, flyttet om på i'en  og y'en i nicket mitt, men siden alle andre innlegg var søkbare under nytt nick hjalp ikke det stort så jeg byttet bare tilbake :P Skjønner ditt ønske om skifte bedre, du har jo brukt dol aktivt for å lufte dilemmaet, syns godt dol kunne slettet gamle innlegg i omleggingen! 

Skal ikke si så mye om dilemmaet jeg heller enn at jeg ønsker dere begge alt godt, selv om at jeg ikke (neppe en overraskelse;) er helt superoptimistisk mht felles framtid :P Håper sommeren blir fredelig og fin  iallefall!

Jo, takk det samme! Vet din skepsis - og forstår den etter alt som har vært skrevet her inne. Det første svaret ditt i denne tråden, gir jo også meg litt hodebry.

Annonse

AnonymBruker

Jeg er vel aller mest imponert over at du greier å være så reflektert! Det er tross alt snakk om å sette barn til verden, og det virker som du er meget klar over at det er en alvorlig sak ;)

Hva du bør gjøre aner jeg dog ikke.... Du bør iallefall være ærlig overfor samboeren din om at du ikke ønsker barn, så får han velge hva han vil gjøre i forhold til det. Det vil være uærlig av deg å ikke fortelle ham at du ikke ønsker å få barn (du trenger jo ikke nevne grunnen).

Takk! Jeg har vært ærlig fra starten og sagt til ham at jeg ikke ønsker barn.

Anonymous poster hash: 68fe3...dd7

Ønsker man ikke barn, så er det en av de tingene man bør avklare partnerne imellom.

Å ikke ønske seg barn er en ærlig sak, men er man ikke på samme kanal angående dette, så må man i alle fall være åpne med hverandre sånn at begge har en reell mulighet til å velge bort enten partner eller ønsket om barn/ikke barn.

Jeg har vært ærlig og åpen om dette.

AnonymBruker

"Alternativene mine er å la ham gå til tross for at jeg elsker ham. Slik at han får sjansen til å finne en annen som elsker ham og samtidig vil ha barn med ham."

Jeg tenker at det er det alternativet du har. Hvis du virkelig bryr deg om ham, så gir du ham fri. Det vil være smertefullt (en stund) for begge to. Men da står dere frie til å velge de livene dere vil ha. Det er viktig i et forhold at man faktisk har de samme mål og ønsker i livet, det glemmer mange.

I din situasjon ville jeg valgt å si til ham at du ikke ønsker deg barn og/eller at du det ikke kjennes riktig for deg å satse på et forhold der han så sterkt ønsker barn og du er så usikker på det. Du trenger ikke skape sår i ham for resten av livet ved å si at han har utseende eller egenskaper som gjør at du ikke vil ha barn med ham. Du kan evt si noe sånt som at det ikke kjennes riktig for akkurat deg å få barn med akkurat ham, i tillegg til at du er veldig usikker på om du ønsker barn i det hele tatt.

For all del, sett ham fri jo før jo heller. Jeg har sett ektepar bli gamle sammen der den ene inderlig ønsket seg barn, og den andre ikke, og der sistnevnte var så svevende/uklar eller indirekte boikottet det å få barn, men samtidig holdt den andre i håpet fordi vedk ikke klarte å gi slipp.

Det finnes absolutt hyggelige menn der ute som ikke ønsker seg barn. Det må da være best for dere begge to på sikt å finne nye partnere som ønsker de samme som en selv.

Takk for svar. Du har nok rett.

Anonymous poster hash: 68fe3...dd7

Jeg gjorde om nick kvelden før jeg også, flyttet om på i'en  og y'en i nicket mitt, men siden alle andre innlegg var søkbare under nytt nick hjalp ikke det stort så jeg byttet bare tilbake 

Hvis man lager seg en ny e-mail adresse og knytter sitt nye nick til denne, så vil det jo oppstå et helt nytt nick som ikke knyttes til tidligere innlegg. Ikke vanskelig.

Takk! Jeg har vært ærlig fra starten og sagt til ham at jeg ikke ønsker barn. Anonymous poster hash: 68fe3...dd7

Vi er like gamle, og jeg strever veldig med dette med barn. Vil jeg ha? Rekker jeg det? Frister ikke åbgå gravid. Hvorfor vil jeg ikke? Jeg vil jo! Synes babyer blir søtete og søtere. Alle får barn rundt meg osv..... Uendelige tankerekker. Veldig plagsomt. Derfor blir jeg nysgjerrig når noen ikke vil?

Kan jeg spørre hvordan du føler det?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...