Gå til innhold

Innvandrerproblemer?

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner ikke til bestemmelser rundt funksjonshemmede så jeg kan ikke uttale meg her.  Asylsøkere mister også rettigheter hvis de flytter før de er ferdige med introduksjon.

Selvfølgelig er de med innvandrerbakgrunn enige med andre om kriminalitet, det skulle bare mangle!

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke til bestemmelser rundt funksjonshemmede så jeg kan ikke uttale meg her.  Asylsøkere mister også rettigheter hvis de flytter før de er ferdige med introduksjon.

Selvfølgelig er de med innvandrerbakgrunn enige med andre om kriminalitet, det skulle bare mangle!

Det er dessverre ikke alle som skjønner såpass vet du ;)

Madelenemie

Jeg forstår ikke denne påstanden din om at vi gir asyl til dem som minst trenger det. Hva baserer du slik påstand på? Anonymous poster hash: b58dd...006

Hei!

Jeg baserer den på hvem som får opphold, og de velintergrete familiene som blir kastet ut, der barna i mange tilfeller er født i Norge. Der lokalssamfunn står om dem og kjemper for dem, men likevel blir de hentet på natten o kastet ut.

Men voldtektsforbrytere, stort sett muslimske menn, men et problematisk kvinnesyn som vanskeliggjør en integrering får bli.

Vi burde gi assyl til mennesker som også lar seg integrere, kvinner er lettere å integrere, de bør gis asyl og opphold, menn bør man tenke 10 ganger om, da de fleste kommer fra krigsherjede områder og har krigstraumer vi i Norge ikke har kapasitet til å ta oss av.

Man må tenke på to ting i integreringen:

Hjelpe mennesker

og 

Ta inn de som ikke ødelegger vår kultur, men viser respekt.

Derfor bør kvinner og barn gis asyl, sjeldnere menn pga av det syn de ofte har i seg, på kvinner, religion og skadet som de er av krig. Vi må også tenke på å verne om vårt demokrati og vårt samfunn, det gjør vi ikke ved å gi asyl til ekstreme muslimske menn.

sur kjerring

Ble ranet med kniv rett ved politihuset

En person har fått mindre skader etter at han ble knivranet ved Grønland politistasjon. En rumener iført rosa bukse er etterlyst.

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Ble-ranet-med-kniv-rett-ved-politihuset-7245027.html#.UdG5PWJdx8F

Endret av sur kjerring

Annonse

Problemet, Madelenemie - er at Norge er forpliktet til å ikke sende hjem mennesker som er i fare i sine egne hjemland. Av den grunn hender det at mennesker med alvorlige krigstraumer etc får bli her....   Det er selvsagt mange potensielle voldtektsforbrytere som sendes hjem, men disse hører vi naturlig nok ikke om..

Jeg er ellers helt enig i alt du skriver - det er bare det at ting ofte er litt mer kompliserte enn vi liker å tro... Avtaler, regler osv som må følges :/

Jeg ser helt klart din mening! Har du forslag til hvordan vi kan unngå problemene innvandring skaper? Disse problemene er tragiske for alle de lovlydige innvandrerne (som det jo er flest av) også..... Noe bør skje, men hva?

Noen rart skjer når flyktninger som opplagt trenger beskyttelse i Norge ikke får det, mens andre som burde tapt retten til opphold, får bli. Sånne saker er det tydeligvis mange av.

Noe kan selvfølgelig skyldes svake regler.

F.eks. gir Schengenavtalen mulighet til å reise inn i Norge tilnærmet uten kontroll. Den kunne vært reforhandlet slik at utveksling av informasjon med andre lands politi fortsetter, men at normal passkotroll blir innført. Kanskje burde Norge ha visa for grensepasseringer?

Innarbeidingen av EUs tjenestedirektiv i Norsk lov tror jeg vi kunne vært uten, men likevel hatt en viss åpning for arbeidskraft Norge mangler.

UDI

behandler mange saker merkelig. Jeg kjenner til en familie som flyktet fra hjemlandet hit på grunn av fanatiske muslimer gjorde tilværelsen deres til et mareritt og ville drepe dem. De var greie folk på alle måter. De holdt seg skjult i flere år før det endelig gikk opp ent lys for UDI at de risikerte livet om de ble sendt tilbake til hjemlandet.

Når man senere leser at UDI har muslimske saksbehandlere som behandler saker der muslimer har forfulgt folk før de har flyktet til Norge, kan man jammen undre. Har ikke UDIs ledelse bedre styring på hva som skjer i eget hus?

Og hvorfor får noen mennesker opphold i Norge når de opplagt ikke burde hatt det? Sånn som krigsforbrytere og terrorister? Hvis reglene i hovedsak er gode nok, er det ikke mange forklaringer igjen: Rot, menneskelige feil, for lite bemanning i UDI og politi, pengemangel, politisk overstyrt saksbehandling (opphold på grunnlag av partipolitisk tilhørighet framfor avgjørelse basert på regler) og korrupsjon. Det skulle forundre meg veldig om UDI er helt korrupsjonsfritt.

UDI ble jo for noen år siden rystet av den såkallte MUF-saken. Påfallende nok ble det aldri gjennomført noen grundig gransking av UDI. Selv moderate Stortingsfolk kallte denn saken noe av det styggeste de hadde sett. Jeg tror at det hadde vært en stor fordel om UDI nå hadde fått en kritisk og grundig gjennomgang av sin aktivitet utført av en nøytral tredjepart.

Noen rart skjer når flyktninger som opplagt trenger beskyttelse i Norge ikke får det, mens andre som burde tapt retten til opphold, får bli. Sånne saker er det tydeligvis mange av.

Noe kan selvfølgelig skyldes svake regler.

F.eks. gir Schengenavtalen mulighet til å reise inn i Norge tilnærmet uten kontroll. Den kunne vært reforhandlet slik at utveksling av informasjon med andre lands politi fortsetter, men at normal passkotroll blir innført. Kanskje burde Norge ha visa for grensepasseringer?

Innarbeidingen av EUs tjenestedirektiv i Norsk lov tror jeg vi kunne vært uten, men likevel hatt en viss åpning for arbeidskraft Norge mangler.

UDI

behandler mange saker merkelig. Jeg kjenner til en familie som flyktet fra hjemlandet hit på grunn av fanatiske muslimer gjorde tilværelsen deres til et mareritt og ville drepe dem. De var greie folk på alle måter. De holdt seg skjult i flere år før det endelig gikk opp ent lys for UDI at de risikerte livet om de ble sendt tilbake til hjemlandet.

Når man senere leser at UDI har muslimske saksbehandlere som behandler saker der muslimer har forfulgt folk før de har flyktet til Norge, kan man jammen undre. Har ikke UDIs ledelse bedre styring på hva som skjer i eget hus?

Og hvorfor får noen mennesker opphold i Norge når de opplagt ikke burde hatt det? Sånn som krigsforbrytere og terrorister? Hvis reglene i hovedsak er gode nok, er det ikke mange forklaringer igjen: Rot, menneskelige feil, for lite bemanning i UDI og politi, pengemangel, politisk overstyrt saksbehandling (opphold på grunnlag av partipolitisk tilhørighet framfor avgjørelse basert på regler) og korrupsjon. Det skulle forundre meg veldig om UDI er helt korrupsjonsfritt.

UDI ble jo for noen år siden rystet av den såkallte MUF-saken. Påfallende nok ble det aldri gjennomført noen grundig gransking av UDI. Selv moderate Stortingsfolk kallte denn saken noe av det styggeste de hadde sett. Jeg tror at det hadde vært en stor fordel om UDI nå hadde fått en kritisk og grundig gjennomgang av sin aktivitet utført av en nøytral tredjepart.

Det bør helt klart skje noe innen UDI, ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...