Gå til innhold

Ville du leid høyere opp i etasjen eller på bakkeplan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal leie en ferieleilighet et par uker, i en by på Gran Canaria der det nylig har vært gjentatte tilfeller av at kriminelle har stjelt fra leiligheter i 1ste etasje, antakelig ved å sende inn gass først (slik at de som bor der sover ekstra godt) og så brutt seg inn og stjålet.

Ville dere heller valgt, pga det, å leie leilighe som ikke ligger i 1ste etasje men høyere opp? Lurer på hvor mye vi skal vektlegge det. Er opptatt av sikkerhet, skal ha med barn.

Anonymous poster hash: 800f0...2ea

Fortsetter under...

Vi skal leie en ferieleilighet et par uker, i en by på Gran Canaria der det nylig har vært gjentatte tilfeller av at kriminelle har stjelt fra leiligheter i 1ste etasje, antakelig ved å sende inn gass først (slik at de som bor der sover ekstra godt) og så brutt seg inn og stjålet.

Ville dere heller valgt, pga det, å leie leilighe som ikke ligger i 1ste etasje men høyere opp? Lurer på hvor mye vi skal vektlegge det. Er opptatt av sikkerhet, skal ha med barn.

Hvis det var mulighet for å sitte utenfor ville jeg valgt bakkeplan.

Ellers ville jeg valgt å bo høyest mulig.

Ville ikke bekymret meg for kriminalitet.

AnonymBruker

Hadde det vært meg, så hadde jeg ikke valgt 1. etg.

Nå er det ikke sikkert at du er engstelig slik som jeg er. Men for meg hadde det vært viktig å valgt det som var tryggest, dersom jeg hadde anledning til å velge. Å evt oppleve å være mye engstelig i løpet av ferien pga det du fortalte om, ville jo også ødelegge en del av ferien.

Anonymous poster hash: 0860f...829

Normalt ville jeg valgt 1. etg. pga. mulighet for rask rømming ved en eventuell brann, men ville nok som deg vært litt redd for slik kriminalitet.

Men det er da air-conditioning der slik at dere kan ha vinduene igjen om natta?

AnonymBruker

Vi har tenkt å leie med veranda og air condition.

Jeg har også tenkt på det med brann. Men det er kanskje statistisk sett vanligere med tyverier? Jeg kommer til å være der alene voksen med ansvar for barn.

Annonse

Jeg tenker litt sånn at jo, på bakkeplan ligger man mer tilgjengelig for kriminelle og for folk som driver hærverk, fulle folk som går feil osv...

Og man er mer tilgjengelig for krypdyr av ulike slag som kryper inn... og det er det jo nok av der (kakerlakker, edderkopper, maur osv......)

Og på bakkeplan er jo ofte der mugg osv starter....

Dessuten er det jo bedre utsikt høyt oppe :)

Vi foretrekker helst 2. etg (rettere sagt ikke bakkeplan eller øverst), pga at faren for at noen kommer seg inn er mindre, det er mindre fare for småkryp og fordi vi da har litt utsikt i det minste. Toppetasje i syden vil vi helst ikke ha fordi sola gjerne varmer opp taket og gjør det temmelig varmt inne utover kvelden om man er uheldig.

AnonymBruker

Ville valgt 2. etg. hvis det var mulig.

Anonymous poster hash: 4eddd...0d1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...