Gå til innhold

Gaver/oppmerksomhet til eks-Svigers??


morsan

Anbefalte innlegg

Et initiativ til at gutten fortsatt skal ha jevnlig kontakt med besteforeldrene kan jo komme fra deg, men må da tas enten gjennom at du og eksen blir enig om noe i forbindelse med samværsavtaler (type gutten går til svigers hver mandag og spiser og gjør lekser der) eller gjennom gutten selv (han ringer og avtaler/besøker dem selv, du kan jo foreslå det for ham). Men ikke at du ringer svigerfar for å avtale dette. 

Og du bør nok forsone deg med at ved å miste eks-mannen, mister du også hans familie. Forhåpentligvis gjør ikke barnet det, men det er ikke opp til deg lenger. 

 

Husk også: det er ikke sikkert de ser på deg som en heks selvom de ikke tar kontakt på flere år. Ønsket om å ikke bli dratt inn i en konflikt er nok stort, og det er ikke noe de kan gjøre. Hvis svigerforeldrene åpent tar kontakt med deg "bak" sønnens rygg, vil det nok ikke bedre samarbeidsklimaet dere i mellom. Og det er den relasjonen du må bygge opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et initiativ til at gutten fortsatt skal ha jevnlig kontakt med besteforeldrene kan jo komme fra deg, men må da tas enten gjennom at du og eksen blir enig om noe i forbindelse med samværsavtaler (type gutten går til svigers hver mandag og spiser og gjør lekser der) eller gjennom gutten selv (han ringer og avtaler/besøker dem selv, du kan jo foreslå det for ham). Men ikke at du ringer svigerfar for å avtale dette.

Og du bør nok forsone deg med at ved å miste eks-mannen, mister du også hans familie. Forhåpentligvis gjør ikke barnet det, men det er ikke opp til deg lenger.

Husk også: det er ikke sikkert de ser på deg som en heks selvom de ikke tar kontakt på flere år. Ønsket om å ikke bli dratt inn i en konflikt er nok stort, og det er ikke noe de kan gjøre. Hvis svigerforeldrene åpent tar kontakt med deg "bak" sønnens rygg, vil det nok ikke bedre samarbeidsklimaet dere i mellom. Og det er den relasjonen du må bygge opp.

Takk for svar. Du har nok rett.

Det er ikk så lett å venne seg til tanken på alt det andre som tar slutt når forholdet tar slutt. :) Blir nok bedre med tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Takk for svar og innspill. Og det er helt rett at det er jeg som har behov for å forsvare meg. Rett og slett fordi all erfaring hittil tilsier at han juger og manipulerer. Orker ikke gå inn på dette, men det har vært virkelig stygt..

Desto viktigere at du holder lav prøfil og oppfører deg høflig og korrekt, spør du meg.

Velkommen i klubben for kamelsvelging! Du kommer til å bli dyktig til å svelge både de med hår, de store og de som sitter fast på tvers i halsen, som du nesten kveles av, men som du får ned til slutt. ;)

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desto viktigere at du holder lav prøfil og oppfører deg høflig og korrekt, spør du meg.

Velkommen i klubben for kamelsvelging! Du kommer til å bli dyktig til å svelge både de med hår, de store og de som sitter fast på tvers i halsen, som du nesten kveles av, men som du får ned til slutt. ;)

Klem.

Takk! :-) Tror jeg er midlertidig inne i en fase der jeg glemmer litt følelsen av "good riddance" og er mer sårbar. Kommer meg ovenpå og tilbake til den andre følelsen etterhvert. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...