Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bruker mye t-shirts, men hater å stryke klær. Finnes det noen triks for å unngå at man må stryke dem etter hver hver vask? Nei, jeg har ikke klesrulle ;)

Jeg stryker omtrent aldri :)

Jeg bruker å ta tak i og strekke tøyet /T-skjorter og det meste annet) godt i begge retninger før jeg henger det opp, og da blir det bestandig uten krøller

husarbeid.gif

Anonymous poster hash: 1f9fd...9cf

AnonymBruker

Jeg bruker mye t-shirts, men hater å stryke klær. Finnes det noen triks for å unngå at man må stryke dem etter hver hver vask? Nei, jeg har ikke klesrulle ;)

Skyllemiddel perebrus.gif kan med fordel brukes, for å gjøre tøyet mykere og mer medgjørlig og lettere å få krøllfritt.

Tørking i tørketrommel (på vranga) gir fint resultat

AnonymBruker

Skaffe hushjelp? sexy.gif   ;)

Krøllete t-skjorter? Behov for å stryke dem? Nei det har jeg da aldri. Hva er det egentlig du gjør med t-skjorter for å få dem slik?

Plagg som tørkes i maskin blir nok ofte krøllete. Men henger du dem opp til tørk på vanlig måte (ved å først riste plagget og dra litt i det) og henge det rett og pent, ja da blir det jo rett og pent. Når det er tørt, bretter du det pent sammen og legger det i en skuff.

Prøv dette neste gang, så blir den så pen så, skal du se!  :)

Tørking i trommel = krøllete klær. Jeg bruker ikke skyllemiddel/mykningsmiddel som en annen foreslår heller, min erfaring er at om det er litt svettelukt i tøyet så fikseres den bare fast i tøyet fremfor å skylles ut om man bruker slike midler.

Heng skjorta pen opp, jeg pleier å riste den hardt ut i lufta (som man gjør med håndklær f.eks.) før jeg henger den opp, blir da ikke krøllete da.

Annonse

Jeg driver og pakker til en liten ferie akkurat nå, og alle T-skjortene jeg plukker ut av skapet er krøllete. De blir lagt pent sammen i utgangspunktet, men så roter jeg i hylla for å få tak i en, og så ... ja, så blir det krøllete. Men hvis det er vanlig tynn bomull, så legger jeg T-skjorta ut på senga mi eller en sofa, og glatter og glatter. Så bretter jeg, eller helst ruller, fast sammen. Putte i bagen/kofferten. Er glatt og fin når den skal brukes. Helt sant. Lærte det av en superpakker i en avis jeg jobbet i en gang.

Som de andre sier; tørketrommel gir krøllete plagg - men hvis du tar klærne ØYEBLIKKELIG etter at trommelen er ferdig går det ganske bra. 

Men tørking på snor er det absolutt beste. Rist kraftig på klærne før du henger de opp, og du trenger ikke å stryke klær i det hele tatt  :D

Øh, stryke T-skjorter?? Jeg føler meg ikke spesielt shabby selv om jeg nok ikke har strøket en eneste T-skjorte i hele mitt liv ;)  Vanligvis rister jeg T-skjortene etter vask og har dem i tørketrommelen, evt rister jeg dem godt og henger dem opp. Har aldri tenkt at de ser krøllete ut....

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...