Gå til innhold

Lagrer du filer i nettskyen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke prøvd det ennå.

Jeg har hørt at det er lett for andre å få tilgang til filene. Er det slik?

En annen sak som jeg har hørt, er at man faktisk ikke eier innholdet selv, engang, som man lagrer i nettskyen.

"Slik lagrer du filene dine helt anonymt i nettskyen"

http://www.aftenposten.no/digital/Slik-lagrer-du-filene-dine-helt-anonymt-i-nettskyen--7254253.html#.UeBtJG09Vgo

Anonymous poster hash: 1be67...5a2
Skrevet

Ja jeg lagrer alt i Dropbox og Google disk.

Tror ikke det er lett for andre å få tilgang nei.  NSA regner jeg ikke med er spesielt interessert i mine ting, de er ikke så spennende.   Det betyr ikke at jeg synes det er OK at de overvåker, men jeg føler ikke at det angår meg privat.

Det stemmer nok at man ikke selv har fullt eierskap til data som lagres i skyen, spesielt ikke hos gratistjenester som Dropbox og Google. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke aktuelt for meg. Hvis noen lagrer informasjon der, bør de kryptere filene før de lastes opp. Og da bør man bruke et krypteringsprogram der man selv har kompilert kildekoden til eksekverbart program. Sannsynligvis har etterretningsorganisasjoner og andre funnet metoder til å knekke de enkleste kryperingsmetodene. Her er det et poeng at hvis en etterretningsorganisasjon har klart å knekke en krypering, så kan noen banditter muligens klare det også.

Men lekkasje kan også oppstår med opplastingsprogrammet som brukes. For Microsoft Outlook skjedde det ved at RSA fikk tilgang til filer før kryptering....

Anonymous poster hash: 4d7e3...223
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...