Gå til innhold

Reasjoner på avisartikkel skrevet av en trygdet

Anbefalte innlegg

Jeg tenker slike reaksjoner er som forventet. De var ikke ekstremt stygge, selvom de ikke er hyggelige. Det finns mange ekle folk, og særlig blant de anonyme på internett. Skriver man en kronikk i en avis, må man regne med slikt (og verre). Skjerp deg har sikkert skribenten hørt før, og vil få høre igjen, uavhengig om det er mulig for henne å faktisk gjøre det eller ikke.

Kronikken var uklar i budskapet syns jeg. At det er vanskelig å være i NAV-systemet vet man vel?

Fortsetter under...

mariaflyfly

Enig med andre her i at reaksjoner i kommentarfeltene på vg- og dbnett er noe man i liten grad bør vektlegge. Der sitter det stort sett sylskarpe samfunnskritikere som ser ut til å ha god tid til å lire av seg alskens drit. Kommentarene under denne kronikken var taktløse og kjipe, men ikke av de aller verste jeg har sett. Det betyr imidlertid ikke at jeg synes de var ok.

Kronikken er rotete og dårlig skrevet. Jeg får heller ikke helt tak i budskapet. Da jeg leste den første gangen tenkte jeg at forfatteren kanskje ikke gjorde det så klokt i å gi opp praksisplassen som ble nevnt i begynnelsen, men samtidig framgår det ikke hva det var som var galt der, slik at det selvfølgelig kan være gode grunner for at det ikke lot seg gjennomføre.

Det er vel nav sitt ansvar også å få endret på problemer som dukker opp i en praksisplass enn at man trenger å slutte av den grunn. Kanskje kunne hun fått noen andre oppgaver? Dette burde jo ogås vært avklart i starten. En annen ting er at de som sliter psykisk har begrensninger som ikke er akseptert i arbeidslivet. Så lenge arbeidslivet ikke legger til rette for det, vil man til slutt bli trygdet.

Endret av tjohei1

Jeg orker sjelden å lese kommentarfeltene i f.eks. VG-nett... Blir bare skremt av hvor lav IQ enkelte ser ut til å ha ;) Heldigvis er det noen få tålmodige sjeler som har noe mellom øra og som orker å kommentere -men det blir bare færre og færre av dem....

påskelilje

Jeg orker sjelden å lese kommentarfeltene i f.eks. VG-nett... Blir bare skremt av hvor lav IQ enkelte ser ut til å ha ;) Heldigvis er det noen få tålmodige sjeler som har noe mellom øra og som orker å kommentere -men det blir bare færre og færre av dem....

Psst - togli - du må lese på meldinger!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...