Gå til innhold

Kjøpe/leie bolig som ufør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er mye snakk om at enkelte grupper har det mye vanskeligere for å få kjøpt eller leid bolig.

Gjelder dette personer med uførepensjon også? Jeg mener - det er jo en stabil inntekt. Likevel er kanskje endel reserverte?

Anonymous poster hash: 00da2...3cb
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393406-kj%C3%B8peleie-bolig-som-uf%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dersom man er trygdet kan man kan få låne hele beløpet av kommunen(ved borett), eller staten (ved selveier). Dessuten vil man noen ganger få deler av beløpet som avdragsfritt lån, som bare "betales" ved att man bor der. Dessuten er det ganske rause bostøtteordninger og slike ting også.

Trygdede, innvandrere og flyktinger har nesten større sjangser for å skaffe seg leilighet  enn en lavtlønn singel person... Stygt å si det, da jeg fikk det selv. Men jeg mener att det må heller gjøres lettere for single lavtlønnede å skaffe seg leilighet enn å bygge ned den strålende humanistiske muligheten til svake grupper.

Anonymous poster hash: 57877...cf5
Bella Dotte

Man kan selge og leie ut til hvem man selv ønsker, men jeg har aldri hørt om at trygdede som gruppe har blitt diskriminert på eiermarkedet, og det er vel helst sosialklienter som blir diskriminert på leiemarkedet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...