Gå til innhold

Deres erfaring med antipsykotika...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på abilify og zyprexa? Jeg gikk først bare på abilify og plutselig skulle jeg gå på begge. Og dagen etterpå spurte legen om jeg hadde merket noe av zyprexaen. Merke noe etter en dag? Jeg merka ingenting

Abilify har som regel mindre bivirkninger, spesielt med tanke på bivirkninger som går på vekt og stoffskifte. Zyprexa er beryktet pga. ofte vekt-bivirkninger. Jeg burde kanskje ikke fortalt deg det, men du ville vel funnet det ut selv før eller senere uansett.

Zyprexa er regnet som en veldig effektiv medisin. Abilify som en mindre effektiv medisin.

Men mange foretrekker Abilify pga. bivirkningsprofilen, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

16

• TulleKoppen

10

• miakami

8

• Caylee

5

Er det unormalt at man går på så mye som 20 mg abilify? Alle går jo på 15 eller 10

Nei, jeg tror man kan gå veldig høyt opp i dose Abilify.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abilify har som regel mindre bivirkninger, spesielt med tanke på bivirkninger som går på vekt og stoffskifte. Zyprexa er beryktet pga. ofte vekt-bivirkninger. Jeg burde kanskje ikke fortalt deg det, men du ville vel funnet det ut selv før eller senere uansett.

Zyprexa er regnet som en veldig effektiv medisin. Abilify som en mindre effektiv medisin.

Men mange foretrekker Abilify pga. bivirkningsprofilen, altså.

Overlegen tok meg av zyprexean dagen etterpå uansett. Han har skjønt det jeg sliter med handler om mer enn psykose. Mere dissasjon ifølge han og da er det ikke vits gå på 2 antipsykotika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke bra ut.

For min del forsvant den "spinninga" i hodet kort etter reoppstart på medisin. Tror ikke det er bra at hjernen løper løpsk på den måten, føles ikke særlig sunt når det står på. Det følte i alle fall ikke jeg at det var.

det er ikke bra nei...men abilify er eneste antipsykotika jeg tåler. Og tåler ikke høy nok dose. Er veldig hemmende..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er ikke bra nei...men abilify er eneste antipsykotika jeg tåler. Og tåler ikke høy nok dose. Er veldig hemmende..

Ser det. Jeg får være glad jeg tåler medisiner godt, tenker jeg da. Tross de kjedelige bivirkningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det. Jeg får være glad jeg tåler medisiner godt, tenker jeg da. Tross de kjedelige bivirkningene.

ja du er heldig om du tåler høy nok dose til å bli kvitt det fæle kaoset og spinningen i huet. Er så ille at jeg vurderer kjøpe meg hjelm for å se om det kan beskytte huet mitt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du er heldig om du tåler høy nok dose til å bli kvitt det fæle kaoset og spinningen i huet. Er så ille at jeg vurderer kjøpe meg hjelm for å se om det kan beskytte huet mitt

Hehe, bivirkningsprofilen er i alle fall bedre enn den til antipsykotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...