Gå til innhold

Magesmerter/ Puls i magen


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei!

Jeg har i en ukes tid hatt noe vondt i magen, men først og fremst høy "puls" i mollomgulvet, rett under ribbeina. Trodde først at det var hjertet som slo noen skikkelige slag eller løp løpsk, men oppdaget at det kom fra magen.. Er altså som å ha hjertet i magen. Følses stramt og litt tyngre å puste. Har vært på Balderklinikken og fått konstatert intoleranse mot hvete, rug, gjær og melkeprodukter. Har stort sett unngått disse matvarene i et års tid, men i sommer har det vært litt vanskelig så jeg har spist litt av disse tingene, men synes utslaget i tilfelle er kraftig. Kan du si noe om dette og hva jeg burde gjøre hvis det ikke går over? Er i tillegg skikkelig lei av å ikke kunne spise disse tingene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Reaksjoner på matvarer man ikke tåler kan av og til seg utslag i både økt puls og oppblåsthet i magesekken. Det siste kan føre til et press oppover mot mellomgulvet som igjen kan gi opplevelse av noe stramhet. Når det gjelder intoleranse overfor mat er dette et komplisert område og det er lurt å teste ut hva man ikke tåler med eliminasjonsdiett. Dvs at man først prøver å fjerne de matvarene der prøvene viser utslag og dernes innfører en etter en matvare for å provosere og se om det blir en reaksjon. Det kan også være slik at hvis man kutter ut de matvarene som gir mest reaksjon, så kan fordøyelsen falle til ro og man tåler mer av de andre matvarer. Jeg synes du skal bestille en ny time hos en spesialist på ernæring for å få hjelp til å prøve deg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...