Gå til innhold

Angst og redusert livskvalitet ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 21 som brukte å være en livsnyter, gledesspreder og alltid morsom å være med, alltid megselv, selvironi og humor på topp.

Jeg har slitt med angst siden jeg mistet jobben i påsken, når jeg får disse "angstanfallene" blir jeg kvalm og helt utslått. 

En gang gikk det så langt at jeg ble sengeliggende og kaste opp i et døgn uten noe søvn. 

Føler jeg har mistet megselv helt med dette, kommet i en ond sirkel og fanget i feil, syk kropp. Grusomt. Er så redd for at jeg aldri blir bra igjen!! :unsure:

Det jeg elsket å gjøre før, er nå en kamp, hver dag er en kamp, så slitsomt!

Noen fler som har/har hatt dette og kommet over det? Hvordan taklet dere dette og ble du helt frisk?

Har blitt henvist til psykolog, men det tar jo halvt år til jeg får høre noe derfra, reiser til syden om 2 uker og gruer meg som f til det, redd for å få angstanfall på turen..

Skrevet

Høres ut som om du bør ta en tur til legen.

Du kan ikke gå et halvt år til og vente på at dette skal gå over, pluss tiden det tar å få behandling. Legen kan gi deg behandling vel så god som en psykolog kan, inkludert medikamenter.

Det er jo helt normalt at angsten legger en demper på livsglede og livskvalitet. Det var i en periode med veldig mye angst at jeg plutselig fikk tanken "hjelp! hva om jeg blir så lei av angst at jeg tar livet mitt?" og ironisk nok ble det min nye angst.

Siden du lider såpass som du gjør, vil jeg kanskje anbefale følgende:

- Bestill en legetime (gjerne dobbelttime) hvor du gjennomgår plagene dine.

- Vurder antidepressiva en periode

- Forstå at angsten, om enn hvor plagsom den er, ikke er farlig.

Du blir bra igjen, men hvorfor bli bra senere når du kan bli bra tidligere? :)

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du bør ta en tur til legen.

Du kan ikke gå et halvt år til og vente på at dette skal gå over, pluss tiden det tar å få behandling. Legen kan gi deg behandling vel så god som en psykolog kan, inkludert medikamenter.

Det er jo helt normalt at angsten legger en demper på livsglede og livskvalitet. Det var i en periode med veldig mye angst at jeg plutselig fikk tanken "hjelp! hva om jeg blir så lei av angst at jeg tar livet mitt?" og ironisk nok ble det min nye angst.

Siden du lider såpass som du gjør, vil jeg kanskje anbefale følgende:

- Bestill en legetime (gjerne dobbelttime) hvor du gjennomgår plagene dine.

- Vurder antidepressiva en periode

- Forstå at angsten, om enn hvor plagsom den er, ikke er farlig.

Du blir bra igjen, men hvorfor bli bra senere når du kan bli bra tidligere? :)

Takk for så bra svar og tips!  :lol:

Da skal jeg bestille legetime så fort jeg kan, håper at jeg får livet mitt tilbake snaaart!

Og det var bare en syk lettelse å få høre av noen at jeg blir bra igjen, puh.. Hehe! Det ble håp igjen nå :)

Anonymous poster hash: 628ac...83a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...