Gå til innhold

Brødmat og alternativer


TulleKoppen

Anbefalte innlegg

Jeg brukte en stund lomper istedet for brød, det var kjempegodt  :) Er mye mindre karbohydrater etc etc i det. Jeg pleide f.eks å bruke dressing med 3 prosent fett, istedet for smørr, la salat på, skinke og mager hvitost, rullet sammen og nyyyt. Man kan sef putte andre ting også som egg f.eks som nevnt over her, er jo veldig mettende, røkelaks med eggerøre, kylling, salat og dressing. Er mange komboer man kan bruke, bare rull sammen og spis. Syns faktisk det er mer mettende enn enkelte typer av brød så why not  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • TulleKoppen

    14

  •  cilie

    11

  • Lillemus

    9

  • AnonymBruker

    5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg brukte en stund lomper istedet for brød, det var kjempegodt  :) Er mye mindre karbohydrater etc etc i det. Jeg pleide f.eks å bruke dressing med 3 prosent fett, istedet for smørr, la salat på, skinke og mager hvitost, rullet sammen og nyyyt. Man kan sef putte andre ting også som egg f.eks som nevnt over her, er jo veldig mettende, røkelaks med eggerøre, kylling, salat og dressing. Er mange komboer man kan bruke, bare rull sammen og spis. Syns faktisk det er mer mettende enn enkelte typer av brød så why not  :)

 

Potetlomper du snakker om? Sånne til pølser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr utgjør et bra mellommåltid. Finnes i ulike størrelser og med ulik fettprosent; de som har ca 100 kcal pr beger er ok for de som ønsker å spare på kaloriene.

Ja, jeg har spist mange blåbærskyr. (eneste så vidt jeg vet uten klumper)

Blir litt kvalm av tanken på dem for tiden, men er nok det beste ifht sammensetning og hva jeg er ute etter.

 

Er dog også litt usikker på om magen min tåler den så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetlomper du snakker om? Sånne til pølser?

Sjekk dem mot wraps og andre typer "lefser" av den sorten, i forhold til karbohydratinnhold og kalorier. Kan sikkert være store forskjeller innbilder jeg meg. Men det var et godt forslag da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, potetlomper  :) Noen butikker har også speltlomper

 

Da skal jeg jammen lese på potetlompe-pakkene, og teste dette. :-) Jeg syns de er veldig gode. Takk for tips. Har alltid assosiert de med pølsebrød, noe som helt sikkert er møkkamat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige trener foreslår mager kesam med fun light. Har hørt om dette i "alle år", men må si det byr meg i mot.... Vet ikke hvordan magen min takler noe sånt heller.... Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg jammen lese på potetlompe-pakkene, og teste dette. :-) Jeg syns de er veldig gode. Takk for tips. Har alltid assosiert de med pølsebrød, noe som helt sikkert er møkkamat.

Er nok mye bedre enn pølsebrød. Åhh, jeg elsker pølsebrød, nesten som bolle, så det kan jeg ikke ha i hus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mye bedre enn pølsebrød. Åhh, jeg elsker pølsebrød, nesten som bolle, så det kan jeg ikke ha i hus:)

 

Hm. Polarbrød er i alle fall enkelt å raske med seg. De har jo en grov type, men den jeg har kjøpt, den med havre, er egentlig bare møkkamat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg jammen lese på potetlompe-pakkene, og teste dette. :-) Jeg syns de er veldig gode. Takk for tips. Har alltid assosiert de med pølsebrød, noe som helt sikkert er møkkamat.

 

No måtte jeg google for å være sikker, de lompene jeg har pleid å bruke er visst av de som har lavere innhold av karbohydrater enn hva andre typer lomper har. Legger til noen linker her av test av grovbrød og test av lomper så kan du sammenligne. Har regnet med at en lompe veier mindre enn en skive, så har tatt det i betraktning også

 

http://www.bramat.no/kosthold/tester/931-bramat-tester-potetlomper#buer-speltlomper

 

http://www.bramat.no/kosthold/tester/845-bramat-tester-grovbrod#bakers-bakehuset_mors

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Polarbrød er i alle fall enkelt å raske med seg. De har jo en grov type, men den jeg har kjøpt, den med havre, er egentlig bare møkkamat.

Ja, er det det? Har tydd til den røde pakken - er det havre tro? Den er veldig god, men metter heller ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

No måtte jeg google for å være sikker, de lompene jeg har pleid å bruke er visst av de som har lavere innhold av karbohydrater enn hva andre typer lomper har. Legger til noen linker her av test av grovbrød og test av lomper så kan du sammenligne. Har regnet med at en lompe veier mindre enn en skive, så har tatt det i betraktning også

 

http://www.bramat.no/kosthold/tester/931-bramat-tester-potetlomper#buer-speltlomper

 

http://www.bramat.no/kosthold/tester/845-bramat-tester-grovbrod#bakers-bakehuset_mors

 

Ifølge de der er det jo ikke stor forskjell fra brødet jeg pleier å kjøpe. Men potetlomper er jo mer "saftig", da. Så i praksis kan det jo lønne seg.

 

 

 

Ja, er det det? Har tydd til den røde pakken - er det havre tro? Den er veldig god, men metter heller ikke så mye.

 

Tror havrepakka er rød. Nei metter ikke særlig, og merker det godt på blodsukkeret hva den er laget av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige trener foreslår mager kesam med fun light. Har hørt om dette i "alle år", men må si det byr meg i mot.... Vet ikke hvordan magen min takler noe sånt heller.... Noen som har prøvd?

Fun light består av vann og kunstige tilsetningsstoffer / søtning. Jeg fatter ikke at noen i et hele tatt drikker det der. Du er klar over at det ikke er lov til å kalle det saft ettersom det aldri har vært i nærheten av et bær eller en frukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Polarbrød er i alle fall enkelt å raske med seg. De har jo en grov type, men den jeg har kjøpt, den med havre, er egentlig bare møkkamat.

Jeg har prøvd de grove "rundstykkene", men synes selv de har en litt ekkel, for mjuk, konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fun Light smaker så grusomt at selv om det ikke hadde vært kun kunstig hadde jeg ikke rørt det.

 

Melk, vann og øl, det er alt jeg tillater meg å drikke. Mye bra stoffer i melk og øl, selv om det selvsagt er endel karbohydrater.

 

Men jeg klarer ikke å ikke unne meg såpass. Så vil heller prøve å konsentrere meg om det jeg spiser til de fleste av dagens måltider - brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fun light består av vann og kunstige tilsetningsstoffer / søtning. Jeg fatter ikke at noen i et hele tatt drikker det der. Du er klar over at det ikke er lov til å kalle det saft ettersom det aldri har vært i nærheten av et bær eller en frukt?

Er nok litt for ukritisk til sånne stoffer, colazeroliker som jeg er... Men synes fun light smaker svært kunstig, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fun Light smaker så grusomt at selv om det ikke hadde vært kun kunstig hadde jeg ikke rørt det.

 

Melk, vann og øl, det er alt jeg tillater meg å drikke. Mye bra stoffer i melk og øl, selv om det selvsagt er endel karbohydrater.

 

Men jeg klarer ikke å ikke unne meg såpass. Så vil heller prøve å konsentrere meg om det jeg spiser til de fleste av dagens måltider - brød.

Jeg er veldig glad i brød, men redd det blir for mye, selv om jeg trener mye. - Og nå vil jeg raskt ned noen kilo. Sommeren ble visst ikke den planlagt treningscampen jeg planla....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quinoa vil jeg anbefale.  Smaker godt, er proteinrik og passer til nesten alt.

 

Jeg koker en god porsjon søndag kveld, og bruker den utover i uken til:

 

 

Frokost: Quinoa og naturell yoghurt. Godt med litt bær eller honning til.

 

Lunsj: Quinoa og egg/skinke/sukkererter/tomat/salat etc. 

 

Kveldsmat: Samme som frokost.

 

 

Jeg spiser ikke dette til frokost, lunsj og kvelds hver dag altså, varierer litt med andre ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...