Gå til innhold

Vask av håndkleder

Madelenemie

Anbefalte innlegg

Oj, - det er nok veldig mange av oss som ikke ville like at du inspiserte hele huset - inkludert bodene!

Hei!

Jeg spør jo, jeg tar meg ikke til rette.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

20

• Togli

10

• Lillemus

8

• morsan

6

Mest aktive i denne tråden

Hehehe - rart hvordan sånt fester seg! Den husker jeg godt jeg også :)

Men du, Lillemus... Jeg vasker alltid håndklærne på "bare" 60 grader, så også med undertøy. Det sies at bakterier drepes ved 40 grader, så sånn sett burde vel 60 være nok? Eller... :wacko:   (vi er iallefall aldri syke noen av oss :huh: )

Jeg vasker håndklær og lyst undertøy på 60 grader, svart/mørkt undertøy går på 40 grader faktisk. Ingen av oss har blitt syke av det foreløbig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrubber huden i dusjen og vasker av meg de døde hudcellene, og tørker meg ikke så hardt at det ligger igjen masse døde hudceller i håndkleet;) Hvis jeg skulle vært redd for dette, så måtte jeg jo skifta sengetøy hver dag også? Jeg skifter det uansett for ofte - en gang i uka, men det er fordi jeg føler det mest komfortabelt:)

Ang farge på håndklær, så velger jeg alltid mørk farge uansett - fordi de da holder seg penest i vask :)

Du skriver lenger oppe her at du må rette på ting på bordet osv når du skal sette deg ned? Sånn er jeg også, men asperger har jeg ikke ;) Det er nok mange av oss som har slike "greier", så det er ganske normalt. Når det begynner å bli slitsomt å lage lister, ha system osv, da bør man selvsagt trene seg på å ha en mer avslappa holdning ;)

Hei!

Fint å vite at du også retter på ting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg spør jo, jeg tar meg ikke til rette.

:-)

Jeg hadde sannsynligvis ikke latt deg få se soverom og bod, spesielt soverommet er veldig privat og boden er et rotehøl uten like - hvordan hadde du reagert på det? Jeg hadde syntes et sånt spørsmål var veldig, veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker håndklær og lyst undertøy på 60 grader, svart/mørkt undertøy går på 40 grader faktisk. Ingen av oss har blitt syke av det foreløbig. :)

Hei!

Man blir ikke syke av urenslighet, man blir tvert i mot friskere.

Undertøy MÅ vaskes ved 60 grader hvis du vil ha det rent, silkeundertøy er derfor nokså urenslighet.

Det var for ikke lenge siden en artikkel om hvor feil og for lav temperatur kvinner vasker sitt undertøy ved. Derfor liker jeg bomull :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjester kan få kikke i alle mine rom, men spør først.. (slik du skriver at du gjør, Madelenemie). Opplevde en slektning som hadde kikket overalt i huset mens vi hadde vært borte, det synes jeg var både uhøflig og litt creepy..

Hei!

Slik oppførsel er frekt.

Vi hadde en som vannet for oss en sommerlig han hadde romstert i tingene våre :-( ekkeltt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker undertøyet mitt på 40 grader. Bruker av og til litt flekkfjerning (biotex) ved f.eks mensflekker, men det blir rent, det! Bortsett fra hvite truser, de synes jeg aldri blir helt rene. Har nesten sluttet å bruke hvite truser nettopp av den grunn. Eller forresten, trusene er jo rene, men det kan sitte fargestoffer igjen. Samme som når man vasker babyklær med bæsjeflekker/gulrotflekker, det kan fremdeles være en flekk der etter vasking, men klærne er rene likevel.

Anonymous poster hash: 1bacb...e96

Hej!

Undertøy skal vaskes på 60 grader.

40 grader er ikke nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Man blir ikke syke av urenslighet, man blir tvert i mot friskere.

Undertøy MÅ vaskes ved 60 grader hvis du vil ha det rent, silkeundertøy er derfor nokså urenslighet.

Det var for ikke lenge siden en artikkel om hvor feil og for lav temperatur kvinner vasker sitt undertøy ved. Derfor liker jeg bomull :-)

Jeg tar sjansen på at dagens vaskemidler er så gode at undertøyet blir rent på 40 grader. :) Det hvite/lyse vasker jeg på 60 da, om det skulle være flekker så går de stort sett bort på 60 grader. Gjør de ikke det så går trusa i søpla! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er irriterende er at underbukser som ikke er av den solide bomullstypen sjelden tåler mer enn 30-40 grader. Av denne grunn klager mannen i huset i mellom på fruens lite elegante undertøy :P

Enig! Jeg orker ikke å vaske undertøy på bare 40 grader, og blondetruser fikser sjelden 60 grader i lengden..... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 grader?? Synes jeg høres lite ut! Her vaskes håndklær og undertøy og sengetøy på 60, slik som du gjør, og jeg innbiller meg at såpass må til.

Kokvask bruker jeg forresten nesten aldri.

Ja, jeg vasker alltid slikt på 60 grader, men ser at noen vasker det på 90-95 (vaskemaskinen min har knapt prøvd det programmet :P) - Godt at andre vasker "bare" på 60 også ;)   (jeg leste et sted at bakteriene dør ved 40 grader, ja... så da skulle man jo tro at 60 var mer enn nok ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good! Begynte å tro jeg var urenslig siden du skrev noe om 90-95(?) grader tidligere i tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good! Begynte å tro jeg var urenslig siden du skrev noe om 90-95(?) grader tidligere i tråden ;)

Jeg vasker håndklær, kluter, undertøy og sengetøy på kokvask hver eneste gang - og håndklær til og med etter en gangs bruk  :o Nå har jeg holdt meg lenge fra å svare i denne tråden, men nå klarte jeg ikke lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker håndklær, kluter, undertøy og sengetøy på kokvask hver eneste gang - og håndklær til og med etter en gangs bruk  :o Nå har jeg holdt meg lenge fra å svare i denne tråden, men nå klarte jeg ikke lenger :P

Nå får du meg til å føle meg skitten altså :P

Men er det virkelig nødvendig å vaske på så varmt program? Det blir vel også mer slitasje på klærne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå får du meg til å føle meg skitten altså :P

Men er det virkelig nødvendig å vaske på så varmt program? Det blir vel også mer slitasje på klærne?

Ikke føl deg skitten! :) Føl deg avbalansert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et eller annet sted at de fleste bakterier dør på 52 grader og man bør vaske sengetøy, undertøy og håndklær på 60 grader, men jeg gjør ikke det alltid nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke føl deg skitten! :) Føl deg avbalansert! :)

Tiltredes :-)

Jeg bruker kokvask kun noen få ganger årlig. Og jeg kan til og med komme til å bruke samme badehåndkledet som min niese har brukt fordi jeg ikke ser forskjell. Jeg har stor tro på at huden min er tett nok til å ikke bli invadert av verken døde hudceller eller annet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger håndklær, sengetøy og de klær som tåler det på 90-95 dersom det går omgangssyke i familien, aldri ellers. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

:-) det kan hende, kommer jeg på noe skal jeg spørre her :-)

Jeg har nok listesystemet mitt mye derfra, det kom jeg på nå. Listene er imidlertid gode, de henger på alle rom og i ulike varianter.

Jeg liker ikke å snakke så mye, blir sliten av mine egne ord også, glad i stillhet, så listene medvirker til stillhet.

Jeg har forsøkt justere meg litt, ikke være så opphengt i struktur og orden, men ikke lett.

Feks når jeg setter meg ned ved et bord retter jeg straks på ting slik at de ikke står uryddig. Eks penn og mobil ligger i samme vinkel på notatblokken. Det er lik avstand mellom lysestaker og jeg slenger ikke post på bordet, men legger alle bunker rett. Jeg retter også på fjernkontroller, bøker, iPad'er, og det meste.

Min mor syns det er irriterende, og min mann bryr seg ikke, men jeg forstår ikke at man ikke føler det bedre hvis linjene blir mer systematiske før man setter seg ned?

Håper noen forstår? Min mann smiler av det og bryr seg ikke... Slenger fra seg pennen og mobilen? Uten å legge de i sammenfallende linjer med papirer. Jeg syns det må være fint å ha det som han, men jeg er ikke sånn, får det ikke til, forsøkt mange ganger. Men kanskje er det sånn for meg fordi mye av det jeg opplever er vinkler og linjer, derfor har jeg nok så god orienteringsevne/stedsans. Det første jeg kan spørre om når jeg besøker mennesker er å se huset, jeg ser da inn i alle rom, også boder, og på den måten får jeg et overblikk av kvadratmeter og husets vinkler. Det liker jeg.

Takk for alle råd om håndklær , så kan jeg spørre senere om noe annet:-)

Hva slags lister er det du har, som henger på alle rom? For eksempel, hva står det på listen på barnerommene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...