Gå til innhold

Vask av håndkleder

Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hva slags lister er det du har, som henger på alle rom? For eksempel, hva står det på listen på barnerommene?

Hei!

Hva et ryddet rom er.

Hva rengjøring innebærer.

Hvordan et klesskap skal se ut.

Siden barna hadde vansker med å huske alle steder det skal ryddes og tørket støv, skrev jeg lister.

Hvis du trenger detaljer må jeg inn på rommene å se.

Vi har også liste som heter 'hva er et morgenstell' "hva er et kveldsstell"

Vi har så mange lister, og det forenkler en hel del.

Nå har vi fått tenåringer :-) så jeg kjøpte hvite permer for at nå må barna selv holde orden på viktige papirer/arkivere. Eks pinkoder for mobil nettbank skole og lege....

Vi har det overordnede ansvar, men jeg tenker orden ansvar og struktur må så tidlig som mulig inn i barnet.

Vårt tegne og hobbyskap har også regler og systemer, på den måten forsvinner ikke teip og lim, og korker på limtuber. Håper du forstår, hvis du vil kan du få alle punkter, men husker ikke de i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

20

• Togli

10

• Lillemus

8

• morsan

6

Mest aktive i denne tråden

Jeg slenger håndklær, sengetøy og de klær som tåler det på 90-95 dersom det går omgangssyke i familien, aldri ellers. :)

*puster lettet ut og føler seg ganske ren allikevel :P*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*puster lettet ut og føler seg ganske ren allikevel :P*

Men jeg har da heller aldri påstått at de som ikke gjør det på min måte, er urenslige - jeg gjør det av "gammel vane" fordi jeg er mer eller mindre opplært til at dette var den riktige måten. Dessuten skader det ikke at jeg faktisk gjør det (annet enn miljøet da, som mange tenker på) ...og ikke latterliggjør jeg de som ikke gjør det på min måte heller  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Hva et ryddet rom er.

Hva rengjøring innebærer.

Hvordan et klesskap skal se ut.

Siden barna hadde vansker med å huske alle steder det skal ryddes og tørket støv, skrev jeg lister.

Hvis du trenger detaljer må jeg inn på rommene å se.

Vi har også liste som heter 'hva er et morgenstell' "hva er et kveldsstell"

Vi har så mange lister, og det forenkler en hel del.

Nå har vi fått tenåringer :-) så jeg kjøpte hvite permer for at nå må barna selv holde orden på viktige papirer/arkivere. Eks pinkoder for mobil nettbank skole og lege....

Vi har det overordnede ansvar, men jeg tenker orden ansvar og struktur må så tidlig som mulig inn i barnet.

Vårt tegne og hobbyskap har også regler og systemer, på den måten forsvinner ikke teip og lim, og korker på limtuber. Håper du forstår, hvis du vil kan du få alle punkter, men husker ikke de i hodet.

Det der syntes jeg hørtes ekstremt slitsomt ut...

Anonymous poster hash: bc39a...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er slitsomt uten lister :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er klar over at både trådstarter og flere av barna i familien har aspergers syndrom? Da blir hverdagen ganske annerledes enn hos oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har da heller aldri påstått at de som ikke gjør det på min måte, er urenslige - jeg gjør det av "gammel vane" fordi jeg er mer eller mindre opplært til at dette var den riktige måten. Dessuten skader det ikke at jeg faktisk gjør det (annet enn miljøet da, som mange tenker på) ...og ikke latterliggjør jeg de som ikke gjør det på min måte heller  ;)

Neineinei, og det sa jeg heller ikke ;) Tenkte bare at jeg kanskje var for slurvete, og ble lettet over at jeg ikke er alene om å gjøre det på "min måte" :)   Jeg vasker forøvrig alt sengetøy i huset en gang hver uke - helt unødvendig, men noe jeg liker å gjøre siden jeg er vant til det - og fordi jeg elsker å legge meg i nytt sengetøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei, og det sa jeg heller ikke ;) Tenkte bare at jeg kanskje var for slurvete, og ble lettet over at jeg ikke er alene om å gjøre det på "min måte" :)   Jeg vasker forøvrig alt sengetøy i huset en gang hver uke - helt unødvendig, men noe jeg liker å gjøre siden jeg er vant til det - og fordi jeg elsker å legge meg i nytt sengetøy ;)

Hehe, det var ikke deg jeg siktet til da jeg skrev dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...