Gå til innhold

Bil med plass til tre bilstoler

Sofline

Anbefalte innlegg

Dere som har tre barn eller flere i bilstol-alder, hvilken bil har dere? Jeg har søkt en del på nettet og blir bare mer og mer forvirret. Diverse tester av biler kommer med forskjellige konklusjoner, osv. 

Vi venter barn nummer tre og har i forveien en på tre og en på fem. Treåringen sitter i en bakovervendt Hts Besafe med isofix (og det er ikke aktuelt å snu ham rundt ennå, han er liten for alderen og altfor liten til neste type bilstol).

Femåringen sitter i en Cybex fra 15 kg forovervendt (den er med isofix, men er like sikker uten isofix, så det er eventuelt en mulighet).

Til babyen har vi en Maxi Cosi Pebbles med isofix. Bilstolen kan eventuelt byttes ut, men det er uaktuelt med en babybilstol uten isofix. 

Senere skal det være plass til den bakovervendte Besafen og to Cybex'er fra 15 kg.

Tips og erfaringer mottas med takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde samme problemet for snart ti år siden (oj.... tiden flyr). Vi hadde i utgangspunktet en ganske stor BMW, men baksetet var alt for lite for tre barneseter.

Vi havnet på en Volvo XC90 den gangen. Der fikk vi akkurat plass til alle tre barna i sete/ bilstol. Hadde da en nyfødt, en på akkurat to og en på 4 1/2.

Bagasjeplass trengte vi også med tre barn....

1) Ta med de setene du kommer til å bruke og prøv i bilbutikken.

2) prøv i den bilen du har, se hvor mye som mangler, se på spesifikasjoner på baksetebredde etc. på din bilmodell på nett og sammenlikne med andre aktuelle modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen forslag til biler med grei plass i baksetet:

Ford S-max. Den fås med skyvedører dersom man ønsker det. En stor familiebil. Dvs den er stor når den skal parkeres også. Kjenner flere 3-barnsfamilier som er fornøyd med denne bilen.

WW Touran. Grei familiebil

Peugeot 5008. 3 individuelle seter bak. Dvs at de tre setene kan stilles inn som ønsket. Romslig bak, men ikke så stor som S-max. Kort snute på bilen gjør at den ikke føles stor når man skal parkere.

Panoramatak gjør at bilen føles større enn den er innvendig. Er en av dere over 1.90 kan denne bilen bli for lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet for snart ti år siden (oj.... tiden flyr). Vi hadde i utgangspunktet en ganske stor BMW, men baksetet var alt for lite for tre barneseter.

Vi havnet på en Volvo XC90 den gangen. Der fikk vi akkurat plass til alle tre barna i sete/ bilstol. Hadde da en nyfødt, en på akkurat to og en på 4 1/2.

Bagasjeplass trengte vi også med tre barn....

1) Ta med de setene du kommer til å bruke og prøv i bilbutikken.

2) prøv i den bilen du har, se hvor mye som mangler, se på spesifikasjoner på baksetebredde etc. på din bilmodell på nett og sammenlikne med andre aktuelle modeller.

Du skal vel ha ikke bare litt mer enn gjennomsnittlig god råd for å ha råd til XC90... Dessverre. Ikke at jeg aner noe om trådstarters økonomi forøvrig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel ha ikke bare litt mer enn gjennomsnittlig god råd for å ha råd til XC90... Dessverre. Ikke at jeg aner noe om trådstarters økonomi forøvrig. :)

Trådstarter lurte på om noen hadde erfaring- hun hadde ikke fått noen svar, altså kom jeg med min families erfaring. Trådstarter nevnte ikke noe om prisklasse, ny bil, brukt bil osv. Jeg personlig kjenner ikke til andre bilmodeller enn de to jeg nevnte ang. barneseter. Kom derfor og med tips til hvordan hun kunne finne ut av problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde Huyndai Elantra da vi fikk barn nr tre. Det gikk så vidt mens minstemor brukte babysete - men vi byttet til VW Passat da hun var et halvt år. I Passaten var det akkurat plass til tre seter, men det var trangt. Det hjalp veldig da den ene gikk over på pute, og etter hvert kunne sitte uten pute ;-) Vi hadde faktisk to Passater i løpet av bilseteperioden - men ungene satt trangt (de vokser jo de også, så selv om setene etter hvert forsvinner, så blir det trangt i baksetet).

I fjor høst bestemte vi oss for å kjøpe ny bil, og vi ville ha en bil som var mer fleksibel enn Passaten. Kravene våre var 7-seter, individuelle seter og en god del bagasjeplass. Til slutt stod det mellom Peugeot 5008, VW Touran og Ford S-max.

Vi landet på Ford S-max, og har vært kjempefornøyde!!!! Vi valgte en motor som var litt kraftigere enn den de fleste har (vi kjører en god del på langturer). Bilen er knallgod å kjøre, har god plass til både mennesker og bagasje, og ungene kan stille hvert enkelt sete frem eller tilbake og dermed hindre aggressiv albuedulting ;-) Den bruker noe mer diesel enn Passaten, så det er vel eneste minuset.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...