Gå til innhold

Beskjed om mulig utroskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt uenig - ta det her! Det er altfor mye triste greier på DOL om dagen, så vi vil gjerne følge med på alt som kan utvikle seg til noe hyggelig.

Støttes herfra - entertainment for the dols! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Skjønner dette er veldig ekkelt for deg, men som over her også skriver, så er det nok mest sansynlig at han har vært utro. Det ser du jo helt sikkert selv også, selv om du håper at det ikke er sant.

MEN hvis det ikke hadde vært sant, hvorfor skulle du da få denne beskjeden? Jeg syns du skal spørre denne mannen om alt du lurer på. Hvordan han fant det ut, osv. HVIS dette er noe han finner på, så er nok ikke d så vannskelig å se på hvordan og hva han sier. Send melding til damen også, og spørr!

 

Jeg var en gang i noe lingende situasjon. Og da ba jeg om å få vite absolutt alt, før jeg kunne bestemme meg for om jeg ville bli i forholdet eller ikke.

Etter jeg fikk vite det meste, valgte jeg å bli. Noe jeg absolutt ikke angrer på. :) Men det var en tøff periode, veldig tøff!

"Han var relativt utilnærmelig og taus når han var hjemme de halve året de jobbet sammen.  I perioder var det såpass ille at jeg vurterte å forlate ham."

 

Akkurat dette kjente jeg igjen med engang. Helt likt opplevde jeg det. Uansett, om man sliter med jobben, venner, sykdom..Ja hva enn det måtte være, så merker man når noe ikke stemmer. Og det gjorde du her.

 

Men som over her også sier, så er det deg han er sammen med i dag. Det er deg han har barn og et liv med. Det er jo en god stund siden dette skjedde, og hvis dere har det bra i dag, så er det veldig synd og miste det. Han gjorde nok helt sikkert en feil og angrer. Kanskje han har valgt å legge det fra seg og glemme det, siden du ikke har fått vite noe osv. Han tenker sikkert at det er for deres beste. Men der er ikke jeg enig. FORDI hvis ikke dette blir tatt opp, er det lettere å gjøre feilen på nytt.

Det er bra du sendte han melding, vær sterk, vær hard! Sett han på plass! Uansett om han lyver eller ikke, så vis han dette er ikke noe du finner deg i.

 

Jeg lurer fælt på hva han svarer, men enn så lenge, prøv å tenk på hva du vil fremover om dette er sant. Håper ikke du har det altfor vondt! Husk at man har alltid et valg om å være i et forhold, og det er deg han er sammen med.

 

Utrolig bra svar, hilsen  en som også har blitt bedratt og har to anonyme før i denne tråden.

Også bedratt...

 

Anonymous poster hash: bca72...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i mye av dette.

Så da er hønene her på DOL enige, og jeg venter på setningen "Dump ham".

Så kan trådstarter begynne å date på det åpne markedet.

Gjerne finne en mann som er dumpet på samme måte.

Han har like mange barn som trådstarter, og så kan de sammen begynne å poste tråder på samliv om : mine barn, hans barn, og våres barn - og alle de probleme som det bærer med seg.

Eller, trådstarter kan forsøke å bygge videre på et samliv, hvis der er noe å bygge på. Tenker da på hvis der er kjærlighet til stede.

Å kjempe for ekteskapet er ikke noe jeg ser ned på.

Det var en gang en lovte noe om "gode og onde dager".

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Det er klart at om det har vært  utroskap løgn og bedrag så må det ordnes opp i hva parteren egentlig har tenkt på. Det betyr ikke at man ikke kan kjempe for ekteskapet. Men det er mulig en utro partner må vise og bevise hva vedkommende faktisk står for og mener. Ja det var en gang en lovnad om gode og onde dager, det var vel også en lovnad om troskap.

 

 

Anonymous poster hash: bca72...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at om det har vært  utroskap løgn og bedrag så må det ordnes opp i hva parteren egentlig har tenkt på. Det betyr ikke at man ikke kan kjempe for ekteskapet. Men det er mulig en utro partner må vise og bevise hva vedkommende faktisk står for og mener. Ja det var en gang en lovnad om gode og onde dager, det var vel også en lovnad om troskap.   Anonymous poster hash: bca72...c98

Stemmer det. Min kone og jeg hadde også lovet hverandre alt dette. Likevel, så falt hun for en annen man.

Vi ble skilt, og jeg elsket henne i flere år etterpå. Veldig sterke følelser, og jeg kjempet.

Jeg blir bare så drita lei av å lese disse ordene "Dump ham" ! Ikke i denne tråden da, men senest i går leste jeg disse ordene i en annen tråd. Mange her inne kommer med de ordene altfor lett, uten i det hele tatt å kjenne hverken personene, eller historien bak.

Å "dumpe" noen er vel de verste en kan gjøre med et menneske.

Det kan gjøres på andre måter, og ved bruk av andre ord.

Da min kone forlot meg - skulle jeg da føle at jeg var "dumpet"?

Skulle jeg ovenfor våre 2 barn sitte der å være "dumpet"?

Skjerpings til alle "hobbypsykologene" og "familierådgiverne" her inne.

En trivelig, utrofri kveld ønskes forøvrig fra meg :-)

Livet er for kort til å være sur og bitter :-)

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal spørre denne mannen om alt du lurer på. Hvordan han fant det ut, osv. HVIS dette er noe han finner på, så er nok ikke d så vannskelig å se på hvordan og hva han sier. Send melding til damen også, og spørr!

 

Jeg var en gang i noe lingende situasjon. Og da ba jeg om å få vite absolutt alt, før jeg kunne bestemme meg for om jeg ville bli i forholdet eller ikke.

Akkurat dette er jeg enig i. Ring og spør de involverte. Etterpå spør du mannen din, men uten å framlegge noen bevis med det første. Spør om han har vært utro, og se hans reaksjon. Hvis han straks innrømmer det, og har gått rundt med dårlig samvittighet, vil det være noe annet (syns jeg) enn dersom han ljuger og benekter med åpne øyne, helt til du legger fram bevisene. Da vil du få mer inntrykk av hvordan han oppfører seg rundt hele utroskapen, og om det å ljuge er noe han gjør lett eller ikke. Da vil du ha et bedre grunnlag å gjøre dine valg på (mener jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Min kone og jeg hadde også lovet hverandre alt dette. Likevel, så falt hun for en annen man.

Vi ble skilt, og jeg elsket henne i flere år etterpå. Veldig sterke følelser, og jeg kjempet.

Jeg blir bare så drita lei av å lese disse ordene "Dump ham" ! Ikke i denne tråden da, men senest i går leste jeg disse ordene i en annen tråd. Mange her inne kommer med de ordene altfor lett, uten i det hele tatt å kjenne hverken personene, eller historien bak.

Å "dumpe" noen er vel de verste en kan gjøre med et menneske.

Det kan gjøres på andre måter, og ved bruk av andre ord.

Da min kone forlot meg - skulle jeg da føle at jeg var "dumpet"?

Skulle jeg ovenfor våre 2 barn sitte der å være "dumpet"?

Skjerpings til alle "hobbypsykologene" og "familierådgiverne" her inne.

En trivelig, utrofri kveld ønskes forøvrig fra meg :-)

Livet er for kort til å være sur og bitter :-)

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

"Dump han" ble vel sist brukt i en tråd som omhandlet et nytt, kortvarig forhold der hun hadde dårlige vibber mht personlighetstrekk.

I en tråd som denne hvor TS frykter både tanken på at han har vært utro og på å miste han er folk mye mer nyanserte.

Et sidesprang trenger heller ikke være bevis på personlighetstrekk som er uforenlige med fortsatt samliv - selv den beste kan feile. To err is human - to forgive is divine.

Men er det grunnleggende brister i personligheten er det verre. Da er det ikke ("bare") snakk om å tilgi feilskjær, men kanskje om å konstant leve i en uholdbar situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer det. Min kone og jeg hadde også lovet hverandre alt dette. Likevel, så falt hun for en annen man.

Vi ble skilt, og jeg elsket henne i flere år etterpå. Veldig sterke følelser, og jeg kjempet.

Jeg blir bare så drita lei av å lese disse ordene "Dump ham" ! Ikke i denne tråden da, men senest i går leste jeg disse ordene i en annen tråd. Mange her inne kommer med de ordene altfor lett, uten i det hele tatt å kjenne hverken personene, eller historien bak.

Å "dumpe" noen er vel de verste en kan gjøre med et menneske.

Det kan gjøres på andre måter, og ved bruk av andre ord.

Da min kone forlot meg - skulle jeg da føle at jeg var "dumpet"?

Skulle jeg ovenfor våre 2 barn sitte der å være "dumpet"?

Skjerpings til alle "hobbypsykologene" og "familierådgiverne" her inne.

En trivelig, utrofri kveld ønskes forøvrig fra meg :-)

Livet er for kort til å være sur og bitter :-)

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Synes du skriver bra her. Jeg var i motsatt situasjon. Jeg ble bedratt men fikk beholde partner. De hadde kun et seksuelt forhold, og hun var neppe interessert i han. Vi har brukt lang tid på om han egentlig er glad nok i meg, når han tydeligvis hadde en annen drømmedame. Det har nok kostet han mye å bevise det. En annen ting er løgnene. Han innrømmet aldri noe, jeg måtte presse ut hver minste ting. Det har ødelagt veldig mye for han selv. Så han må da bevise at han er til å stole på på andre måter. Han har også snudd på alt han har vært litt "vanskelig" på før. 

 

De som raskt sier "dump han" er kanskje gjerne også de som har svært høy moral med å sjekke hverandres mobil, og gjerne blir bedratt selv,  men aldri finner ut av det og trenger derfor ikke å dumpe sin partner....Det er mange naive meninger ute på nett. 

 

Det er dessverre sånn at det er mye utroskap ute å går. Derfor har jeg ingen høymoral når det gjelder å sjekke ut om jeg skulle få mistanke. Som Dr.Phil (tidligere notorisk utro) sier, har du ingen ting å skjule, er det ikke noe å skjule. 

 

Til du skilte mann, håper jeg at du har kommet over din kone og åpnet øynene for en dame som ønsker å dele livet med deg. Det er nemlig også noen som aldri kommer over sin partner og kanskje går glipp av et fantastisk nytt forhold. Men jeg er enig med deg livet er for kort til å være bitter. 

 

Anonymous poster hash: bca72...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt for lettvint å tillegge dol'ere manglende erfaring og/eller manglende vilje til å kjempe bare fordi man ikke legger ut detaljer om livet sitt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt for lettvint å tillegge dol'ere manglende erfaring og/eller manglende vilje til å kjempe bare fordi man ikke legger ut detaljer om livet sitt her.

Dumt du tolker det slik da. Men etter å ha frekventert DOL siden 1997, så har jeg sett mange "Dropp ham" svar til forskjellige deltagere. Dette "bekrefter" mariaflyfly når hun gir det ultimate DOL svaret.

Det blir en, for meg, lettvint løsning på et problem. Kommunikasjon er det som det ofte skorter på i slike situasjoner.

Tråden du referere til, er et eksempel på dette. De hadde vært kjærester i 8 måneder, og hun hadde sett denne hakkingen på sønnen flere ganger.

Jeg forbauses over at hun ikke har nevnt dette før til kjæresten sin.

Hun stiller derimot 2 spørsmål. Det ene er : Hva tror dere? Og det andre er : Hvordan skal jeg ta det opp med ham? (Hun spør altså folk på DOL, før hun evt. nevner det for sin egen kjæreste? Hvordan hadde dere likt en sånn situasjon da?

Da blir svaret : Dropp ham" , for enkelt - for meg.

At du føler deg truffet, og tolker mine singnaler dithen at jeg tror at du mangler erfaring eller ikke vil kjempe for et fohold, kan jeg ikke gjøre så mye med.

Man må vokte seg vel når man formulerer en setning på DOL, for kan den tolkes generaliserende, ja da sliter man.

Man bør si : de fleste, mange, osv.

Ikke som i tråden om at : alle mannfolk er slik. Da sliter man.

Da ønsker jeg deg en problemfri dag, og selv stikker jeg ut i solen.

Mottoet for idag er : Hvis ingenting blir sagt, så blir heller ingetingen hørt.

Dette gjelder i de aller fleste tilfeller :-)

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dump han" ble vel sist brukt i en tråd som omhandlet et nytt, kortvarig forhold der hun hadde dårlige vibber mht personlighetstrekk.

I en tråd som denne hvor TS frykter både tanken på at han har vært utro og på å miste han er folk mye mer nyanserte.

Et sidesprang trenger heller ikke være bevis på personlighetstrekk som er uforenlige med fortsatt samliv - selv den beste kan feile. To err is human - to forgive is divine.

Men er det grunnleggende brister i personligheten er det verre. Da er det ikke ("bare") snakk om å tilgi feilskjær, men kanskje om å konstant leve i en uholdbar situasjon.

 

Bra sagt. Er dette en person som lyver glatt - og kan klare å lyve og bedra over tid, uten dårlig samvittighet - da ville jeg løpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt du tolker det slik da. Men etter å ha frekventert DOL siden 1997, så har jeg sett mange "Dropp ham" svar til forskjellige deltagere. Dette "bekrefter" mariaflyfly når hun gir det ultimate DOL svaret.

Det blir en, for meg, lettvint løsning på et problem. Kommunikasjon er det som det ofte skorter på i slike situasjoner.

Tråden du referere til, er et eksempel på dette. De hadde vært kjærester i 8 måneder, og hun hadde sett denne hakkingen på sønnen flere ganger.

Jeg forbauses over at hun ikke har nevnt dette før til kjæresten sin.

Hun stiller derimot 2 spørsmål. Det ene er : Hva tror dere? Og det andre er : Hvordan skal jeg ta det opp med ham? (Hun spør altså folk på DOL, før hun evt. nevner det for sin egen kjæreste? Hvordan hadde dere likt en sånn situasjon da?

Da blir svaret : Dropp ham" , for enkelt - for meg.

At du føler deg truffet, og tolker mine singnaler dithen at jeg tror at du mangler erfaring eller ikke vil kjempe for et fohold, kan jeg ikke gjøre så mye med.

Man må vokte seg vel når man formulerer en setning på DOL, for kan den tolkes generaliserende, ja da sliter man.

Man bør si : de fleste, mange, osv.

Ikke som i tråden om at : alle mannfolk er slik. Da sliter man.

Da ønsker jeg deg en problemfri dag, og selv stikker jeg ut i solen.

Mottoet for idag er : Hvis ingenting blir sagt, så blir heller ingetingen hørt.

Dette gjelder i de aller fleste tilfeller :-)

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Jeg følte meg ikke truffet på egne vegne mrn snakket generelt. Enig i at mange råd kan være lettvinte. Men jeg regner med at dem som spør også tar høyde for at dem som svarer bare får høre en brøkdel av historien. Man må ta samlivsråd på et slikt forum med store klyper salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg ikke truffet på egne vegne mrn snakket generelt. Enig i at mange råd kan være lettvinte. Men jeg regner med at dem som spør også tar høyde for at dem som svarer bare får høre en brøkdel av historien. Man må ta samlivsråd på et slikt forum med store klyper salt.

Den applauderes :-)

Anonymous poster hash: 4aa29...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...