Gå til innhold

Venneforespørsel på facebook.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg synes fb er veldig ok. En fin måte å få vite noe om folk i dagens travle hverdag. Der kan jeg kumme over å få vite hvem som er separert, om noen har mista en nær person, eller annet. Når jeg vet noe om andre, så slipper jeg også å dumme meg ut med f.eks med å spørre om hvordan det går med Per når den nye kjæresten heter Per f.eks. Det er litt synd når alle andre i vennekretsen vet noe som jeg ikke visste bare fordi den perosnen ikke ville dele meg fb siden.

Anonymous poster hash: 861c9...f19

 

Jeg bruker det nok mer for å chatte med venner, gjøre avtaler om treff i RL, og ha artige diskusjoner på "veggen" til folk :) Pr idag er det jo mange politiske diskusjoner der, og det synes jeg er lærerrikt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg begynner jaggu meg å lure på folk altså når de legger så mye i facebook. Det er noen som aldri skulle vært registrert der, det er ikke sunt for dem. Etter spørsmålene her inne så er det mange som legger altfor mye i facabook, fatter ikke at noen skal sitte å analysere det som skjer der.

Enig med du! Jeg blir jo nesten stressa ved tanken på at kanskje noen av mine FB-venner er like "paranoide"... Tenk om jeg ikke oppfører meg slik jeg bør osv :P

 

Nei..jeg har FB fordi jeg synes det er kjempegøy og sosialt - den dagen jeg ikke synes det mer, så logger jeg heller av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med du! Jeg blir jo nesten stressa ved tanken på at kanskje noen av mine FB-venner er like "paranoide"... Tenk om jeg ikke oppfører meg slik jeg bør osv :P

 

Nei..jeg har FB fordi jeg synes det er kjempegøy og sosialt - den dagen jeg ikke synes det mer, så logger jeg heller av ;)

Jeg må jo le av denne galskapen av og til, hehe. Jeg har personlig aldri fått noen negative tilbakemeldinger på face, men hva enkelte tenker er jo aldri godt å vite, men de får tenk akkurat hva de vil, det kan jeg ikke ta hensyn til. Jeg synes også det er artig å holde kontakten med andre, både de jeg kjenner godt og de jeg ikke har sett på årevis.

 

Det er klart at mange legger ut mye rart, som at nå har jeg drukket kaffe, nå har jeg spist kake, nå skal jeg vaske gulv og noen ønsker å fremstå som vellykkede, men hva så? Det er nå sånn facebook er og klarer de ikke å forholde seg til dette på en avslappende måte, så bør de logge av for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo le av denne galskapen av og til, hehe. Jeg har personlig aldri fått noen negative tilbakemeldinger på face, men hva enkelte tenker er jo aldri godt å vite, men de får tenk akkurat hva de vil, det kan jeg ikke ta hensyn til. Jeg synes også det er artig å holde kontakten med andre, både de jeg kjenner godt og de jeg ikke har sett på årevis.

 

Det er klart at mange legger ut mye rart, som at nå har jeg drukket kaffe, nå har jeg spist kake, nå skal jeg vaske gulv og noen ønsker å fremstå som vellykkede, men hva så? Det er nå sånn facebook er og klarer de ikke å forholde seg til dette på en avslappende måte, så bør de logge av for godt.

Jeg synes også at fb er gøy. Men har fått meg noen negative overrakelser, som du sikkert ikke har opplevd. Du bør kanskje ikke uttale deg så sterkt om noe du ikke har kjent på kroppen selv. Om du kjente en person godt og som haffe alle dine kollegaer som fb venn, men ikke deg fordi vedkommende ikke ville godkjenne deg, så hadde helt sikkert du også reagert.

Anonymous poster hash: 861c9...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo le av denne galskapen av og til, hehe. Jeg har personlig aldri fått noen negative tilbakemeldinger på face, men hva enkelte tenker er jo aldri godt å vite, men de får tenk akkurat hva de vil, det kan jeg ikke ta hensyn til. Jeg synes også det er artig å holde kontakten med andre, både de jeg kjenner godt og de jeg ikke har sett på årevis.

 

Det er klart at mange legger ut mye rart, som at nå har jeg drukket kaffe, nå har jeg spist kake, nå skal jeg vaske gulv og noen ønsker å fremstå som vellykkede, men hva så? Det er nå sånn facebook er og klarer de ikke å forholde seg til dette på en avslappende måte, så bør de logge av for godt.

Det er jo moro også da ;) Kjenner ei som er ganske så svær... og som nesten uten unntak legger ut bilder av middagene hun spiser... de gangene hun ikke legger ut bilde, så skriver hun  stappmett.com på statusen sin :P Jeg må innrømme at jeg lurer på om hun er meget selvironisk eller om hun bare er litt "blond"... Tror igrunnen det siste... men slette henne som venn pga dette? Nei, det kommer ikke på tale ;) Hos meg er både de smarte og de mindre smarte velkomne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes også at fb er gøy. Men har fått meg noen negative overrakelser, som du sikkert ikke har opplevd. Du bør kanskje ikke uttale deg så sterkt om noe du ikke har kjent på kroppen selv. Om du kjente en person godt og som haffe alle dine kollegaer som fb venn, men ikke deg fordi vedkommende ikke ville godkjenne deg, så hadde helt sikkert du også reagert.

Anonymous poster hash: 861c9...f19

 

Det er godt mulig jeg tar helt feil... men noe sier meg at det kan være noe med din fremtoning? At du f.eks. lett blir mistenksom overfor andre e.l.? Uansett teit av din kollega å ikke legge deg til (kan godt være en misforståelse også), men kanskje kollegaen din også har et slags anstrengt forhold til FB og dermed setter bestemte krav til hvem han/hun vil legge til?

 

Jeg legger til alle jeg kjenner som sender venneforespørsler - enkelt og greit. Skriver ikke noe topphemmelig på veggen min uansett, så har ingenting å skjule.. Vil noen snoke, så værsågod - kjekt å føle seg interessant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt mulig jeg tar helt feil... men noe sier meg at det kan være noe med din fremtoning? At du f.eks. lett blir mistenksom overfor andre e.l.? Uansett teit av din kollega å ikke legge deg til (kan godt være en misforståelse også), men kanskje kollegaen din også har et slags anstrengt forhold til FB og dermed setter bestemte krav til hvem han/hun vil legge til?

 

Jeg legger til alle jeg kjenner som sender venneforespørsler - enkelt og greit. Skriver ikke noe topphemmelig på veggen min uansett, så har ingenting å skjule.. Vil noen snoke, så værsågod - kjekt å føle seg interessant ;)

Jeg prøver å ikke gruble over hvorfor de ikke vil bekrefte meg. Gjør jeg det, så kan jeg sikkert bli gal. Men jeg har tenkt tanken at den som ikke godkjenner er mistenksom. Men det kan være en av veldig mange årsaker. Føler vel sterkest at det er en bevisst avvsining fordi vedkommende ikke liker meg. Det er helt greit, men da hadde det vært mye bedre at de viste det i realiteten også. Heller et surt sant ansikt enn et falskt smil.

Anonymous poster hash: 861c9...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et tulleinnlegg? Har du virkelig sagt det der til folk du har stått og snakket med? Du er åpenbart ikke redd for at folk skal tro du er sprø. Du utgår fra at alle tenker som deg og bruker Facebook på samme måte, men sånn er det neppe. Vi er trolig ca like forskjellige på Facebook som i RL. :)

Ja, og kjipt om fb gjør at man ikke lenger kan småprate med folk når man treffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Jeg godkjenner om det er noen jeg faktisk vet hvem er, men får jeg forespørsler fra folk som kjenner noen av mine venner, men som jeg ikke aner hvem er så avslår jeg. Jeg er uhyre sjeldent på fb så om noen tror jeg er dypt uinteressert i deres liv av den grunn at jeg ikke kommenterer noe der så har de antagelig helt rett. :) Har truffet igjen flere fra barneskolen og det er kjempeartig, men vi utveksler bare en kommentar nå og da (jeg er jo pålogget sånn once in i blue moon...!), vi er jo ikke omgangsvenner i rl heller.

 

Jeg synes nesten det er skremmende om noen virkelig legger så mye i fb som trådstarter hevde å gjøre og jeg er fristet til å tro som Togli - at dette må være et aldri så lite forumtroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg prøver å ikke gruble over hvorfor de ikke vil bekrefte meg. Gjør jeg det, så kan jeg sikkert bli gal. Men jeg har tenkt tanken at den som ikke godkjenner er mistenksom. Men det kan være en av veldig mange årsaker. Føler vel sterkest at det er en bevisst avvsining fordi vedkommende ikke liker meg. Det er helt greit, men da hadde det vært mye bedre at de viste det i realiteten også. Heller et surt sant ansikt enn et falskt smil.

Anonymous poster hash: 861c9...f19

 

Det kan like gjerne være at vedkommende rett og slett har klikka feil eller har oversett din venneforespørsel. Er du selv aktiv med å skrive på Facebook? Jeg vet at enkelte ikke legger til folk som ikke selv er aktive på FB (da anser de dem for å være der kun for å snoke) - andre legger kun til folk de også omgåes privat. Mange ulike grunner. Jeg hadde iallefall ikke giddet å bry meg med det, for årsaken kan som sagt være helt uskyldig :) Husker ei venninne spurte meg rett ut hvorfor jeg ikke hadde godkjent henne som venn på FB, og jeg hadde rett og slett ikke fått venneforespørselen hun sendte meg.... Veldig glad hun spurte, så fikk vi det oppklart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes også at fb er gøy. Men har fått meg noen negative overrakelser, som du sikkert ikke har opplevd. Du bør kanskje ikke uttale deg så sterkt om noe du ikke har kjent på kroppen selv. Om du kjente en person godt og som haffe alle dine kollegaer som fb venn, men ikke deg fordi vedkommende ikke ville godkjenne deg, så hadde helt sikkert du også reagert.

Anonymous poster hash: 861c9...f19

 

Akkurat det hadde jeg ikke brydd meg ett døyt om. Face er face og hva som skjer der kan være så mangt. Det kan være mange grunner til at en ikke blir godkjent som venn. Jeg hadde ikke lagt vekt på det i det hele tatt, men heller hvordan folk er i virkeligheten.

 

Noen av dere nærmest analyserer hva som skjer og ikke mins hva som ikke skjer der og drar dette inne i

den virkeliget verden og får knapt sove mens dere grubler.

Skaper face for mye problemer for dere så anbefaler jeg at dere logger av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig jeg tar helt feil... men noe sier meg at det kan være noe med din fremtoning? At du f.eks. lett blir mistenksom overfor andre e.l.? Uansett teit av din kollega å ikke legge deg til (kan godt være en misforståelse også), men kanskje kollegaen din også har et slags anstrengt forhold til FB og dermed setter bestemte krav til hvem han/hun vil legge til?

 

Jeg legger til alle jeg kjenner som sender venneforespørsler - enkelt og greit. Skriver ikke noe topphemmelig på veggen min uansett, så har ingenting å skjule.. Vil noen snoke, så værsågod - kjekt å føle seg interessant ;)

Godt poeng om hvem som blir lagt til, noen skal ha alt superhemmelig og kun legger til sine nærmeste og ingen andre og låser brukeren sånn at ingen kan se noe som helst. Så kan andre sitte der og gruble, de som ønsker å gruble, grubler seg til natteløse netter.

Noen sperrer alle utenom venner. Alt dette er jo helt ok, men det er alltid noen som grubler på hvorfor de gjør det sånn og hvorfor de ikke er "inne i varmen"

 

Jeg har helt åpen profil og legger til alle som spør om vennskap, kun ett par jeg ikke har lagt til da de er i fra utlandet og jeg lurer på om det kan være falske brukere eller noe annet rart.

Men alt er åpent så hvis de vil lese om meg så er det fritt frem for alle. Det står absolutt ikke noe der som ikke tåler dagens lys.

Har veldig mange venner der som jeg ikke kjenner, men de holder på med den samme hobbyen som jeg gjør og derfor har jeg blitt forespurt som venn og sagt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng om hvem som blir lagt til, noen skal ha alt superhemmelig og kun legger til sine nærmeste og ingen andre og låser brukeren sånn at ingen kan se noe som helst. Så kan andre sitte der og gruble, de som ønsker å gruble, grubler seg til natteløse netter.

Noen sperrer alle utenom venner. Alt dette er jo helt ok, men det er alltid noen som grubler på hvorfor de gjør det sånn og hvorfor de ikke er "inne i varmen"

 

Jeg har helt åpen profil og legger til alle som spør om vennskap, kun ett par jeg ikke har lagt til da de er i fra utlandet og jeg lurer på om det kan være falske brukere eller noe annet rart.

Men alt er åpent så hvis de vil lese om meg så er det fritt frem for alle. Det står absolutt ikke noe der som ikke tåler dagens lys.

Har veldig mange venner der som jeg ikke kjenner, men de holder på med den samme hobbyen som jeg gjør og derfor har jeg blitt forespurt som venn og sagt ja.

Jeg hadde heller ikke hatt problemer med å ha åpen profil, men siden jeg har lagt inn bilder av ungene mine, så har jeg valgt at kun mine venner kan se bilder og det jeg skriver:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde heller ikke hatt problemer med å ha åpen profil, men siden jeg har lagt inn bilder av ungene mine, så har jeg valgt at kun mine venner kan se bilder og det jeg skriver:)

Det skjønner jeg, Jeg har ikke noe i mot stengte profiler altså, det er bare det at noen tolker og overtolker så det holder, både de som har stengte profiler og andre som lurer på hvorfor andre har stenget profiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg, Jeg har ikke noe i mot stengte profiler altså, det er bare det at noen tolker og overtolker så det holder, både de som har stengte profiler og andre som lurer på hvorfor andre har stenget profiler.

Jaaaa... jeg blir stressa av ikke-laidbacke folk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...