Gå til innhold

Er det egentlig så diffuse symptomer?


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg har fått den omstridte hjernehinnebetennelse-vaksinen på 90-tallet, vet ikke om den har gjort noe, men det er fra den tidsperioden jeg ble "syk".

Har sendt diverse tester til utland gjennom lege Geir Flatabø ved Medisinsk helsesenter, som har vist at jeg har en tungmetall belastning i kroppen, og burde fjerne amalgam og avgiftes. Uansett hva det er, så er livskvaliteten lik null. Jeg er 37 år, 189cm og veier 75 kilo..

Symptomer:

Kroppslige symptomer:

* Kraftsvekkelser i form av ekstrem lite utholdenhet i musklatur. Noen ganger nok å holde telefonen gjennom en samtale på fem minutter, så verker det i muskel, og skjelving inntreffer. "Tømmes" for krefter uvanlig raskt i musklatur.

* Kalde hender og føtter tidvis.

* Kaldsvetting under armer, på hender og under føtter selv i kalde omgivelser ved stillesitting.

* Hjertebank av små anstrengelser, ekstraslag ved adrenalin, ofte lav puls og lavt blodtrykk er konstant.

* Ofte når jeg blir vekket under søvn, "murrer" eller "dirrer"(vibrerer usynlig) jeg innvendig kraftig noen sekunder, som en rytmisk elektrisk støtfølelse bzzzt-bzzzt-bzzzt-bzzzt. Vanskelig å beskrive dette over nett.

* Kraftsvekkelse i form av besvimelsesfornemmelse, blodtrykksfall og kvalme etter fysisk utfoldelse. Dette har også min 13 år gamle datter, som er undersøkt ved sykehus, der hun fikk anfall etter tredemølle- besvimte og kastet opp, med blodtrykk- og pulsfall. Hun deler også muskelsvekkelsen jeg har, men hun vet ikke om mine plager.

* Noen ganger asmatisk pust etter hard anstrengelse. Hvesende, ting pust. Som lungene ikke er tømt når jeg er "ferdig med utpust", da kommer det fremdeles en hvesende lyd, et slags "ettersleng".

* Brystsmerter av spesielt spasering, men mulig det er muskulært.

* Rask oppbygging av melkesyre.

* Hypersensitiv rygg/hud.

Hode og div:

* Ofte under innsovning, får jeg et elektrisk støt i hjernen og sug i magen.

* Nummenhet i-og rundt høyre øre, over munn, rundt nesebol, bakhode og tidvis ansikt. (Også tidvis i armer) Føles også kanskje mer ut som det "trekker" i øret, som det blir holdt rundt og dradd i, enn det er numment. Blir også en ising øverst på øret, samme følelse som neglesprett, som jeg ofte får i en spesiell finger.

* Blått/Lilla syn spes på kvelden når kjører bil. Etterslep av lys.

* Flimmersyn, eller mer at objekter jeg ser på spesielt de med striper, "hopper", eller vibrerer. Eks: Kikket oppi en skuff der det lå spiker. Ene spikeren så ut som den vibrerte, som en stemmegaffel. Bunke med ark blafrer. Pyntetiger hvit med sorte striper, stripene hopper. (Spesielt om jeg flytter litt på fokus)Det er IKKE øynene som vibrerer, eller skjelver, det er objektene.

* Kjenner du følelsen av å kikke opp på et veldig høyt bygg? Da får man sug i mage og hodet, en form for svimling. Slik får jeg bare av å ligge på ryggen, eller være i rom med stor takhøyde etc. Det er nesten umulig for meg å se opp på høye ting.

* Merkelig følelse i det jeg antar er blodårene i bakhodet, føles slappe, bulete eller numne.

* Støtfølelsen (BZZZZT!!!)har kommet mer i det siste, også i våken tilstand, under spesielle omstendigheter som stå i spesiell stilling, se på ting på tv, får også påfølgende sug i magen som man kikker ned fra en høy bygning. Føles som et mini-epilepsianfall i hjernen. Strøm, som man tar i elektrisk gjerde uten smerte. Ligger jeg å ser TV og er trøtt, kan denne følelsen komme gjentatte ganger, og jeg merker at jeg vrir hodet "for å få det bort" i en slags ufrivillig "panikkbevegelse"/rykning.

* Gyngende svimmelhet. Som om jeg ligger i et glass vann med bølger. Føles i ryggraden og hodet, som om jeg ikke ligger i ro, selv om jeg gjør det. Noen ganger som om underlaget forsvinner. Samme følelse kan provoseres frem ved å stikke lillefinger inn i venstre øret, og lage et vakum der, og bevege fingeren i vakumet. Da gynger jeg på nøyaktig samme vis. Virker som hjernen registrerer feil, kanskje både signaler fra balanseapparat og øyner.

* Masse "floaters" i synet, samt lysglimt, stjerner og lignende.

* Hodepine som oftest i "en stripe" i hodet.

* Tett i hodet, føles som "det er på vei ett nytt "anfall" konstant siste tiden.

* Faller ut av tekster ofte. Siste tiden er også deler av tekst, ikke akkurat der jeg fokuserer, men ved siden av, begynt å "hoppe", flimre eller vibrere".

* Stramme nakkemuskler, ømme områder i hals, nakke og ut mot skuldre.

* Smerter/ubehag i øyner.

* Ømme lymfer, dvs når det blir varmt, utvider feks halspulsårer seg, og det er ekstremt vondt for hvert pulsslag som "treffer" det jeg antar er en lymfe/knute.

* Humørsvingninger fra kjempeglad hvis formen er bra- til lett gråt og depresjon.

* Hadde en episode av lammet halve munn. Ingen andre lammelser, men klarte for eksempel ikke plystre.

Summering:

* Tatt hvile EKG, belastnings EKG og ultralyd av hjertet, med funn av inkomplett høyre grenblokk. Ekstrasystoler.

* Tatt en calciumtest av koronar hjerte ved unilabs røntgen, uten funn av plakk.

* Røntgen av lunger og bryst: Fint.

* Normale blodprøver: Alle ok foruten: B12 helt nederst i skalaen, homocystein 18, S-glukose 6,2 (4-6), S-ck 33 (50-400), S-alat 9 (10-70), S-gt 8 (10-80), B-hemoglobin 17,3 (13,4-17).

* MR hode nå: Alt fint, minus tette bihuler. MR fire år tidligere: Kronisk bihulebet. Unyttig i sammenheng med synsproblemer, uten kontrast?

* 24tm blodtrykksmåling: Legen mener ok, men trykk helt ned i 80/47 til tider. Ellers høyeste målt 120/90.

* 24tm EKG: Ok, noe lav puls til tider.

* Sjekk hos Optiker: Normalt syn. Merknad om at øynene "vil" skjele innover mot nese, og jeg stresser visst med å "dra de ut til normalen igjen".

* Utradisjonelle prøver sendt til utland gjennom fastlege Geir Flatbø: Viser dårlig avgiftningsevne, tungemtallbelastning hovedsaklig kvikksølv, pluss endel matintoleranser og tegn på lekk tarm.

* Ultralyd halspulsårer: Fine.

Om meg:

Sitter ekstremt mye foran PC, går ut til bilen og kjører der jeg skal. Disse plagene stjeler livet mitt. Med tanke på bihuler, så vet jeg de er tette, og kjenner det godt. Det knaker og spraker i nese ved blodtrykksendringer osv, men jeg har ingen smerte utenom når jeg presser over øyenbryn. Mine tanker går til diagnoser som Lyme(borreliose), MS, ME, Kvikksølvsforgiftning, liten hjerneblødning, drypp, diabetes 2, o.l. Dere tenker kanskje hypokonder du også, men jeg har vært til undersøkelser hos den beste på området, og blitt erklært "Ok." Klart, det vil være tøv å si at man ikke utvikler angst av å gå i årrekker med slike plager, men dette er reelle symptomer som jeg ikke klarer å tenke meg frem til. Jeg har garantert utelatt endel symptomer her, men det får holde til å lage et bra bilde på det hele. Jeg vil jo nødig at du skal bli deprimerte av lesingen :) Jeg er blitt innvilget av bivirkningsgruppen å fjerne amalgam, og tannhelsen min er ekstremt dårlig, med flere fyllinger som er knekt, halve etc. PS. Det største problemene er kraftsvekkelsen som kommer bare ved feks å spille gitar, EN sang av AC/DC holder, hehe. Då er armen død, og vond av melkesyre, og skjelven etterpå, samt den merkelige svimmelheten som gjør det vanskelig med rom med stor takhøyde, ligge på rygg under himmelen osv.

Alle disse symptomene er ikke konstante hele tiden, men veksler. Det er mest kraftløsheten som er konstant, samt svimmelheten.

Så, hva drar du for konklusjoner foruten angst, av dette.

PS. Kjæresten min har også skrevet noen ord:

i har vært sammen i fire år, og jeg ser at han har gått ”opp og ned” i både helse og humør.

Kan i alle fall garantere at dette ikke er innbilte plager, men veldig reelle.

Ekstra frustrerende at han ikke får noen endelige svar på hva dette kan være, og heller ingen måter vi kan finne ut hvordan han skal bli frisk. Symptomene er så sprikende, og kan tyde på så mange ulike ting.

Det er veldig frustrerende å se utenfra hvordan han har det, uten å kunne hjelpe.

I tillegg virker det som om fastlegen hans ikke tar ham på alvor. Det har ført til at han har vegret seg for å oppsøke legehjelp. Det har igjen ført til at han sitter mye på internett og søker, finner sykdommer som har samme symptomer, og gjør han veldig bekymret.

Han TRENGER å få hjelp til å finne ut hva som er gale. For noe gale ER det, det er ikke mulig å innbille seg å være så syk som han er. Fra et objektivt ståsted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Redigerer:

"Ikke ferdig med utpust". Det er når jeg puster INN at det ikke er "ferdig" men kommer en hvesende lyd etter jeg har pustet helt inn. Som om lungene henger litt på etterskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig Bruset - Alt. medisin

Jeg kjenner Geir Flatabø, men jeg kan ikke kommentere resultatet av testene da jeg ikke vet vilke tester som er brukt mht tungmetallbelastning. Nasjonalt forskningssenter for alternativ og komplementær medisin gjorde i 2012 en undersøkelse av amalgamrelaterte plager i samarbeid med Forbundet tenner og helse en undersøkelse der mer enn 300 personer deltok. De vanligste plagene var: utmattelse – fysisk svakhet, økt søvnbehov, svimmelhet, konsentrasjonsvansker, smerte – hode, kjeve, ansikt, tyngde i armer og ben, trykk i hodet, mage-tarmplager i form av oppkast, raping, gulping og hyperaktivering i form av globusfølelse i halsen og hjertebank. De metodene som ble angitt å ha best effekt på plagene (og minst bivirkninger) var:

• Akupunktur og øreakupunktur

• Fysioterapi

• Homøopati

• Kinesiologi

• Refleksologi

Jeg vil anbefale at du fokuserer på å bygge opp helsa gjennom kost, riktig trening og stressreduksjon. Dette styrker det friske og er ikke avhengig av diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...