Gå til innhold

Infeksjon i venstre hånd etter legging av laminat


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg ønsker å kontakte deg for å få gode råd og hjelp mot artritt og betennelsen i håndledd som jeg plages med nå etter en kraftig infeksjon for ca 8 mnd siden.Jeg håper du har gode forslag til effektive medisiner for å stanse og holde betennelsen i sjakk slik at større skader ikke utvikkler seg i håndleddene. Har hørt at gurkemeje/kuriamin eks: skal være efffektivt i forbindelse med bettennelse i håndledd,hva mener du om det?Jeg går fortiden på en 4 ukers kur med prednisonol som trappes ned i styrke på slutten av kuren.Jeg er imot ordinær medisin fordi jeg aldri har brukt det og ville helst kunne bruke noe annet som bygger opp kroppen,spennende om du har noe å anbefale der.Jeg trenger også å styrke imunforsvaret fordi legene mener visst at jeg har et autoimun imunnforsvar,godt kosthold og mye frukt skal vel være bra blir det sagt.Fint om du kunne gi eksempler på hvilke mat som er viktig å få i seg mye av, og mat som jeg helst bør holde meg vekke fra.Jeg prøver å holde meg mest mulig til sunne matvarer fordi kroppen har best av det. Jeg liker å ta et glass rødvin i helgene,den har ikke mye garvesyre,men kan det virke negativt allikevel inn på artritt og betennelse i ledd? På den annen side er det mye antioksidanter i rødvin så det skulle jo sånn sett ha en positiv virkning. Jeg er også opptatt av hvor mye jeg kan belaste håndledd i trening fordi jeg i alle år har jeg vært aktiv og ønsker å være det fortsatt for å holde meg i form,føle meg opplagt og kunne være frisk.Med disse ord ser jeg frem til gode svar fra deg som kan hjelpe på mine plager og takker så mye på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Innen alternativ behandling er gurkemeje mye brukt mot betennelser. Den inneholder curcumin, som er et betennelseshemmende stoff. Utenom gurkemeje er tradisjonelt nyper, ingefær og brennelse brukt mot artritt. Best dokumentasjon finnes for nyper og Rikshospitalet og Landbrukshøyskolen i Danmark har samarbeidet for å dyrke fram nypesorter som inneholder et betennelsehemmende stoff forkortet til GOPO. En kost med mye grønnskaer er basedannende og full av antioksidanter og regnes for å være gunstig. Rødvin inneholder reservatrol, som er en kraftig antioksidant, og du kan drikke et glass med gos samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...