Gå til innhold

Bare en opplysning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du ikke prøvd dette før?

Anonymous poster hash: 845e2...690

Ja og en gang gikk det bra i to år.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

34

• AnonymBruker

19

• frosken

12

• miakami

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvorfor svarer du så aggressivt i denne tråden? Hva er det du blir så provosert av?

Jeg kaller bare en spade for en spade.

Skrevet

Jeg tror du gjør et dårlig valg om du seponerer AP. Derimot synes jeg du skal fortsette med å forsøke å få behandlingsapparatet til å være opptatt av å finne optimal medisin og optimal dose. Jeg skjønner at du blir veldig frustrert av at den medisinen du går på nå gjør deg stadig sulten (slik at du nå vel har gått opp alle de kg du klarte å gå ned like etter jul), og at du også føler at du har liten kontakt med ditt indre liv. Du bor i et område som ikke akkurat virker imponerende mht kontinuitet og faglig kompetanse i behandlingsapparatet :-(

Er litt sliten av å ta opp medisineringen med dem, og jeg tror de er lei av det de også. De vil bare jeg skal ta det og holde kjeft. Ja har gått opp alle kiloene igjen :-(

Og savner mitt indre liv og mine følelser, de kunne prøvd å tatt ap selv. Det er noe annet enn diabetes medisin som de sammenligner det med. Liker ikke at det er ny psykiater for hver gang, ingen av dem kjenner meg.

Skrevet

Har du prøvd Abilify? Funka den dårlig? På 15 mg fikk jeg for store bivirkninger, men på 10 mg har jeg ingen og føler meg helt bra.... På Cisordinol depot var alt kjedelig og uengasjerende. Eneste greia er at jeg gikk ned i vekt på Cisordinol, mens dette går skikkelig sakte på Abilify, nesten så jeg vurderer bytte...

Skrevet

Har du prøvd Abilify? Funka den dårlig? På 15 mg fikk jeg for store bivirkninger, men på 10 mg har jeg ingen og føler meg helt bra.... På Cisordinol depot var alt kjedelig og uengasjerende. Eneste greia er at jeg gikk ned i vekt på Cisordinol, mens dette går skikkelig sakte på Abilify, nesten så jeg vurderer bytte...

Prøvde abilify for flere år siden, men jeg fikk psykotiske symptomer selv om jeg tok det. Ble stiv i kroppen og, men jeg var i alle fall tynn. La ikke på meg, savner å være tynn. Ser de vennene jeg har som tar ap og, de og er overvektige. Og etter at jeg har snakket om det ville de og ta det opp, det er for lite fokus på dette. Skal vi bare gå rundt som en oppblåst kalkun uten følelser? Det er ikke rett og jeg finner meg i alle fall ikke i det.

Skrevet

Men hvis du hadde psykotiske symptomer på Abilify vil du jo også få det uten medisin :(

I USA har de en medisin som heter Latuda. Den skal visst ikke gi vektøkningsbivirkninger. Kanskje den kommer til Norge snart?

Skrevet

Men hvis du hadde psykotiske symptomer på Abilify vil du jo også få det uten medisin :(

I USA har de en medisin som heter Latuda. Den skal visst ikke gi vektøkningsbivirkninger. Kanskje den kommer til Norge snart?

Jeg vet ikke, det var jo to år i livet mitt jeg var bra. Skulle ønske jeg kunne få det igjen,det er en forbannelse som ikke vil forsvinne denne sykdommen. Får tenke på det til neste uke, er da jeg skal få ny sprøyte. Kunne godt kommet noe ny medisin til Norge snart ja.

Skrevet (endret)

Jeg tar AP og jeg synes det er fantastisk. Det er utvilsomt den beste medisinen jeg noen gang har tatt. Det gjør at jeg greier å se på irrasjonelle idiotiske tanker som nettopp det og det gir meg livskvaliteten til de grader tilbake.

Anyway.. Rett fra leveren :)

Nå har jeg aldri hørt stemmer, sett syner eller trodd jeg hadde ymse supernaturlige krefter, og jeg vet ikke hvordan det er å være schizofren. Men jeg begriper ikke med min beste vilje at det kan være noe å trakte etter? Joda, jeg vet at enkelte putter i seg LSD (et anti-antipsykotikum) og synes det er herlig. Men her kommer jeg tilbake til mitt sentrale tema, 99% av befolkningen putter ikke i seg LSD og greier av den grunn å leve normale liv, jobbe, bidra til samfunnet, gjøre slik man skal gjøre.

Hvis det finnes en medisin som gjør at de som ser syner kan komme seg tilbake til samfunnet, bidra gjennom en (deltids-)jobb, og ellers fungere, så synes jeg virkelig at dere skal ta den. Hvis dere argumenterer med at det er så fantastisk å høre disse stemmene og tro at man er Gud eller i kontakt med han, og synes det er rett og rimelig at samfunn/helsevesen skal finansiere dette, så har jeg ett budskap:

Skjerp dere. Det er faktisk egoistisk. Det er nok av oss andre som gjør vår innsats, betaler vår skatt og står på, UTEN å ha behov for å høre stemmer. For min del gjør jeg det med glede, og jeg synes det er fint å kunne bidra. Til de som trenger det. Ikke til de som står utenfor jobb fordi de ønsker å være åndelige medier.

Men all respekt til de som faktisk ikke KAN komme tilbake til samfunnet. Dere trenger virkelig all den hjelp dere kan få. Men om dere med medisiner KAN bli friske og fungere, men ikke vil fordi livet er så kjedelig med medisiner, gå en eller flere ekstra runder med dere selv. Vær så snill.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Jeg tar AP og jeg synes det er fantastisk. Det er utvilsomt den beste medisinen jeg noen gang har tatt. Det gjør at jeg greier å se på irrasjonelle idiotiske tanker som nettopp det og det gir meg livskvaliteten til de grader tilbake.

Nå har jeg aldri hørt stemmer, sett syner eller trodd jeg hadde ymse supernaturlige krefter, og jeg vet ikke hvordan det er å være schizofren. Men jeg begriper ikke med min beste vilje at det kan være noe å trakte etter? Joda, jeg vet at enkelte putter i seg LSD (et anti-antipsykotikum) og synes det er herlig. Men her kommer jeg tilbake til mitt sentrale tema, 99% av befolkningen putter ikke i seg LSD og greier av den grunn å leve normale liv, jobbe, bidra til samfunnet, gjøre slik man skal gjøre.

Hvis det finnes en medisin som gjør at de som ser syner kan komme seg tilbake til samfunnet, bidra gjennom en (deltids-)jobb, og ellers fungere, så synes jeg virkelig at dere skal ta den. Hvis dere argumenterer med at det er så fantastisk å høre disse stemmene og tro at man er Gud eller i kontakt med han, og synes det er rett og rimelig at samfunn/helsevesen skal finansiere dette, så har jeg ett budskap:

Skjerp dere. Det er faktisk egoistisk.

Men all respekt til de som faktisk ikke KAN komme tilbake til samfunnet. Dere trenger virkelig all den hjelp dere kan få. Men om dere med medisiner KAN bli friske og fungere, men ikke vil fordi livet er så kjedelig med medisiner, gå en eller flere ekstra runder med dere selv. Vær så snill.

Det er fantastisk egoistisk å sitte foran flatskjermen, og proppe i seg smågodt og potetgull mens flere millioner dør av sult.

Det er egoistisk å røyke fordi det belaster samfunnet svært mye

Det er egoistisk å være feit. De står i kø på legekontoret.

Det er egoistisk å både eie flatskjerm, nettbrett og kjøpe seg ny mobil hvert år.

Det er egoistisk å forbruke mer enn vi trenger.

Tenkt på andre og bli kommunist eller noe sånt!!!!

Anonymous poster hash: 5b089...e0b

Skrevet (endret)

Det er fantastisk egoistisk å sitte foran flatskjermen, og proppe i seg smågodt og potetgull mens flere millioner dør av sult.

Det er egoistisk å røyke fordi det belaster samfunnet svært mye

Det er egoistisk å være feit. De står i kø på legekontoret.

Det er egoistisk å både eie flatskjerm, nettbrett og kjøpe seg ny mobil hvert år.

Det er egoistisk å forbruke mer enn vi trenger.

Tenkt på andre og bli kommunist eller noe sånt!!!!

Jeg spiser sjeldent smågodt eller potetgull.

Jeg røyker ikke

Jeg er ikke (spesielt) feit

Jeg lever nokså nøkternt

Jeg betaler en halv million i året i skatt.

Jeg får hjelp av det private helsevesen

Føler meg altså ikke veldig egoistisk etter dine definisjoner.

(jeg har mobil og flatskjerm, håper det kan tilgis..)

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Skjerp dere. Det er faktisk egoistisk. Det er nok av oss andre som gjør vår innsats, betaler vår skatt og står på, UTEN å ha behov for å høre stemmer. For min del gjør jeg det med glede, og jeg synes det er fint å kunne bidra. Til de som trenger det. Ikke til de som står utenfor jobb fordi de ønsker å være åndelige medier.

Faen! Det er jo nettopp livskvalitet det handler om, tror du noen vil være syke? Har jeg livskvalitet nå og klarer meg bra i samfunnet? Kommer sikkert aldri til å jobbe jeg, det finnes grenser for hva jeg tåler selv på medisiner. Medisiner gjør meg ikke frisk, det demper symptomene. Jeg glorifiserer ikke schizofreni hvis det er det du tror. Bare mener det er lettere å tro på andre forklaringer, jeg unner ingen denne sykdommen.

Skrevet

Jeg spiser sjeldent smågodt eller potetgull.

Jeg røyker ikke

Jeg er ikke (spesielt) feit

Jeg lever nokså nøkternt

Jeg betaler en halv million i året i skatt.

Jeg får hjelp av det private helsevesen

Føler meg altså ikke veldig egoistisk etter dine definisjoner.

(jeg har mobil og flatskjerm, håper det kan tilgis..)

Godt noen er perfekte da.

Skrevet

Ja, og det å være psykotisk kan være svært miljøvennlig. Trenger ikke tv. Alt er så fint i sitt eget hode.

Jeg hater miljøsvin. Ødelegger framtida for våre barn.

Skrevet

issomethingwrong, on 11 Sept 2013 - 21:00, said:

Mange med schizofreni oppnår ikke bedring i tilstrekkelig grad til verken jobbdeltagelse eller ok livskvalitet sjøl om de tar sine medisiner som anbefalt.

Sammenlikninga av din light-versjon av psykisk lidelse med de alvorligste psykiske lidelsene er meningsløs.

Anonymous poster hash: 42560...ca9

Skrevet

Godt noen er perfekte da.

Det handler litt om egen vilje også.

Skrevet

Faen! Det er jo nettopp livskvalitet det handler om, tror du noen vil være syke? Har jeg livskvalitet nå og klarer meg bra i samfunnet? Kommer sikkert aldri til å jobbe jeg, det finnes grenser for hva jeg tåler selv på medisiner. Medisiner gjør meg ikke frisk, det demper symptomene. 

Og så ønsker du å slutte på medisiner slik at symptomene kommer tilbake 100%?

Skrevet

Ja har jaggu hatt egen vilje jeg også i mitt liv. Har ikke bedt om å få dette drittet, jeg vil være frisk.

Skrevet

Og så ønsker du å slutte på medisiner slik at symptomene kommer tilbake 100%?

Nei jeg vil ikke at symptomene skal komme tilbake.

Skrevet

Jeg synes det er lite passende å moralisere om "egen vilje" når det gjelder alvorlige psykiske lidelser. I en del tilfeller er sykdommen så alvorlig og symptombringende at selv all verdens gode livsstil ikke ser ut til å gjøre noe fra eller til. Slik jeg ser det, gjelder dette særlig ved psykoselidelsene og bipolar 1.

Det betyr ikke at jeg ikke mener at viljestyrke kan bidra i positiv retning, men i en god del tilfeller dominerer sykdommen hverdagen til tross pasientens "gode gjerninger". Derfor synes jeg man skal være forsiktig med å antyde at folk selv har skyld (eller ikke yter nok egeninnsats) i alvorlige psykiske lidelser, da de fleste sliter nok med stigmatisering som følge av sykdommen allerede.

Skrevet

Det jeg leser er at du ønsker å få bedre kontakt med deg selv og at du savner et mer levende liv, ikke at du ønsker å bli psykotisk.

Jeg har ingen peiling på verken psykoser eller medisiner, men jeg forstår godt at du ikke trives i nummenhet. Syns du møter veldig lite forståelse i denne tråden.

Likevel tror jeg ikke at seponering er veien å gå, men jeg håper du kan snakke med din behandler som forstår deg og at dere sammen kan finne en løsning eller en middelvei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...