Gå til innhold

Muskel eller senebetennelse


perkrim

Anbefalte innlegg

Jeg har pådratt meg en mystisk lidelse.

Min høyre hånd har mistet all kraft, og gir smerter oppover i armen hvis jeg forsøker å gripe.

Denne plagen har jeg nå slitt med i ca. 1 uke. Jeg opplever ingen bedring, snarere en forverring.

Det volder så store problemer, bl.a. å tørke meg bak, at jeg må skifte hånd. Fryktelig klønete.

Hva kan jeg gjøre selv for å lindre, evt hele hånden?

Varmebehandling, mekanisk massasjeapparat, medikamenter, salver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysioterapeut Erik Øiangen

Hei,

Dette var desverre veldig marginal informasjon. Jeg har for kort sykehistorie til å kune gi deg råd om hvordan du best selv kan påvirke plagene og det kan derfor være mange muligheter her.

Man kunne tenke seg at du kan ha pådratt deg en akut betennelse men informasjonen du gir kan på ingen måte konkludere med en slik diagnose. Du bør derfor ta kontakt med enten fastlege, fysioterapeut/manuellterapeut, kiropraktor, osteopat, naprapat eller akkupunktør. Alle disse har utdanning nok til å hjelpe deg og event henvise deg til riktig instans.

I denne sammenhengen anbefaler jeg først fastlege pga mulig akutt betennelse. Er du usikker og ønsker raskere avklaring pga f. eks forverring så tar du kontakt med legevakten.

Lykke til!

mvh hilsen fysio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Hvordan skal jeg beskrive dette?

Når jeg griper , dvs bruker fingrene, får jeg skarpe smerter i håndleddet.

Det er vel der senene passerer fra muskler til fingrene?

Hvis vi snakker akut seneskjedebetennelse, hva er beste behandling?

Jeg spiller gitar i et band som skal ha konsert neste helg.

Hvordan er prognosen? Vil jeg rekke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du burde stille oppfølgingsspørsmål om hva slags informasjon du trenger for å gi meg bedre tips.

En slik avfeiing er jo ikke verd en dritt

Har du tenkt å fortsette slik, bør du stille din plass til rådighet for fagfolk som gidder å bry seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Jeg syns du burde stille oppfølgingsspørsmål om hva slags informasjon du trenger for å gi meg bedre tips.

En slik avfeiing er jo ikke verd en dritt

Har du tenkt å fortsette slik, bør du stille din plass til rådighet for fagfolk som gidder å bry seg.

Hei,

 

Fagpersonene ser ikke evt. oppfølgingsspørsmål postet i forum. De forholder seg kun til teksten i det opprinnelige innlegget og baserer sitt svar på dette. Dersom du ønsker ytterligere svar fra fagpersonen, må du opprette et nytt tema og også betale på nytt.  

 

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...