Gå til innhold

Apati


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    24

  • Madelenemie

    17

  • ISW

    5

  • slabbedask

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hei!

 

Høsten og vinteren er de beste årstider hva angår lyset, det er dempet og alt er roligere, mørkere og stillere, det liker jeg.

 

Bare kulden er ubehagelig, og at det plutselig skal bli så lyst, som når solen likevel vil lyse og trenge seg inn og uroe og skape forandring og gjøre vondt i øynene.

 

Jeg er sliten, men enda mer sliten når det blir sommer :-)

 

Men hadde det vært sommer hver dag og året rundt, sånn at jeg kunne gått nesten naken, :-) Da hadde jeg foretrukket det.

Ja vi er jo forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til, jeg har litt tro på sånne ting ;) . Bare det at jeg er så ustabil nå at sånne ting gjør at jeg får mere angst :blink: .

Tusen takk :) Håper jeg får mer energi av det, er så mye jeg egentlig vil men orker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er jo forskjellige.

Hei!

 

Hm liker du ikke å gå i små klær?

 

Min mann syns jeg skal kle på meg mer, om sommeren.

 

Jeg syns ikke det passer meg, han sier alt syns, og jeg ser på meg selv i speilet og tenker "hva da?"

 

Jeg syns jo, men jeg syns jo uansett og mer, jo mer klær jeg har på meg!

 

Jeg liker å ikke kjenne klær på meg, og det er fordelen ved sommeren, kle av seg å sitte bare i liten kjole, med bare remser til sko, ingenting strammer og jeg er lykkelig og fri, og tenker skulle ønske det var sommer hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hm liker du ikke å gå i små klær?

 

Min mann syns jeg skal kle på meg mer, om sommeren.

 

Jeg syns ikke det passer meg, han sier alt syns, og jeg ser på meg selv i speilet og tenker "hva da?"

 

Jeg syns jo, men jeg syns jo uansett og mer, jo mer klær jeg har på meg!

 

Jeg liker å ikke kjenne klær på meg, og det er fordelen ved sommeren, kle av seg å sitte bare i liten kjole, med bare remser til sko, ingenting strammer og jeg er lykkelig og fri, og tenker skulle ønske det var sommer hele året.

Jeg liker ikke stramme klær for det gjør vondt for kroppen og fettet mitt vises, hadde jeg vært tynn kunne jeg gått i minikjole. Kanskje til neste sommer, men ser dårlig ut nå for jeg bare spiser og spiser. Vet ikke hvordan jeg skal få kontroll på meg selv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke stramme klær for det gjør vondt for kroppen og fettet mitt vises, hadde jeg vært tynn kunne jeg gått i minikjole. Kanskje til neste sommer, men ser dårlig ut nå for jeg bare spiser og spiser. Vet ikke hvordan jeg skal få kontroll på meg selv :(

Hei!

 

Jeg vet det!

 

Bor du i Oslo?

 

Du må alliere deg med noen, kjukk eller tynn, spiller mindre rolle, du må bare bestemme deg for å si at du spiser og spiser og vil ha hjlep. Hjelp fins, du må bare finne den i RL som vil være vennen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg vet det!

 

Bor du i Oslo?

 

Du må alliere deg med noen, kjukk eller tynn, spiller mindre rolle, du må bare bestemme deg for å si at du spiser og spiser og vil ha hjlep. Hjelp fins, du må bare finne den i RL som vil være vennen din.

Skulle ønske jeg bodde i Oslo for da hadde jeg hatt et bedre tilbud på ting. Må finne styrke innenfra men det er vanskelig når sjelen min er borte, det var der jeg hentet styrke fra uten medisiner. Det handler vel om at jeg må ta meg sammen, ta ansvar. Klarer ikke, jeg må være verdens svakeste menneske. Føler meg elendig hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg bodde i Oslo for da hadde jeg hatt et bedre tilbud på ting. Må finne styrke innenfra men det er vanskelig når sjelen min er borte, det var der jeg hentet styrke fra uten medisiner. Det handler vel om at jeg må ta meg sammen, ta ansvar. Klarer ikke, jeg må være verdens svakeste menneske. Føler meg elendig hver dag.

Hei!

 

Hm ja mye er lettere når man bor i en storby..

Man kan, men mange vil ikke likevel se nytten av å alliere seg med flere.

 

Hva mener du med at sjelen din, at du hentet styrke fra den uten medisiner?

 

Hvor bor du ca i Norge?

 

Jeg er tilhenger av at man finner løsninger, jeg har funnet en autistisk venn, vi finner veier og løsninger sammen! noen ganger trenger jeg hjelp andre ganger trenger venn hjelp, men situasjonen er at jeg vil vi skal lære oss at vi trenger og kan hjelpe hverandre. Selv om venn og jeg får hjelp så har vi hjulpet hverandre mye så langt, i å ikke havne på psykiatrisk eller ikke dra på legevakt:-)

 

For oss med autisme, ikke lett med venn, vite hva venn er, vite hvorfor ha venn, jeg sa til min venn "skal vi hjelpe hverandre?" Sist satt jeg hos venn så ikke skulle bli fortvilt og skade seg selv, nå sa venn til meg "kom til meg" dette er å ønske å få til søke å bli selvhjulpen, men de som finner ut av det, er ikke de profesjonelle, men de med vanskene. Likevel, dette gjør meg glad og åpner tankene for en bedring.

 

Jeg ville hjulpet deg om du bodde nær meg, fordi jeg bryr meg om deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hm ja mye er lettere når man bor i en storby..

Man kan, men mange vil ikke likevel se nytten av å alliere seg med flere.

 

Hva mener du med at sjelen din, at du hentet styrke fra den uten medisiner?

 

Hvor bor du ca i Norge?

 

Jeg er tilhenger av at man finner løsninger, jeg har funnet en autistisk venn, vi finner veier og løsninger sammen! noen ganger trenger jeg hjelp andre ganger trenger venn hjelp, men situasjonen er at jeg vil vi skal lære oss at vi trenger og kan hjelpe hverandre. Selv om venn og jeg får hjelp så har vi hjulpet hverandre mye så langt, i å ikke havne på psykiatrisk eller ikke dra på legevakt:-)

 

For oss med autisme, ikke lett med venn, vite hva venn er, vite hvorfor ha venn, jeg sa til min venn "skal vi hjelpe hverandre?" Sist satt jeg hos venn så ikke skulle bli fortvilt og skade seg selv, nå sa venn til meg "kom til meg" dette er å ønske å få til søke å bli selvhjulpen, men de som finner ut av det, er ikke de profesjonelle, men de med vanskene. Likevel, dette gjør meg glad og åpner tankene for en bedring.

 

Jeg ville hjulpet deg om du bodde nær meg, fordi jeg bryr meg om deg!

Tusen takk så snill du er :)

 

Du har så mange gode tanker om ting, jeg er litt tom i hodet og inni meg. Når jeg ikke tar medisiner føler jeg meg mer levende og sjelen min er med meg, det er sånn det føles. Men klarer meg ikke uten medisiner. Jeg bor langt fra oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk så snill du er :)

 

Du har så mange gode tanker om ting, jeg er litt tom i hodet og inni meg. Når jeg ikke tar medisiner føler jeg meg mer levende og sjelen min er med meg, det er sånn det føles. Men klarer meg ikke uten medisiner. Jeg bor langt fra oslo.

Hei!

 

Hm ok :-)

 

Hvis du får et mer stabilt liv med medisiner, hold fast ved de, det tror jeg.

 

Det var hyggelig det du skriver til meg, akkurat nå føler jeg meg som er forbryter og verre enn det bare fordi jeg liker å kjøre fort  :D

 

Hadde du bodd nært meg ville jeg gjerne tatt deg med på museum, teknisk museum så kunne vi tatt labyrinten sammen eller andre morsomme tester :-)

 

Håper du skriver og snakker med noen og finner løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hm ok :-)

 

Hvis du får et mer stabilt liv med medisiner, hold fast ved de, det tror jeg.

 

Det var hyggelig det du skriver til meg, akkurat nå føler jeg meg som er forbryter og verre enn det bare fordi jeg liker å kjøre fort  :D

 

Hadde du bodd nært meg ville jeg gjerne tatt deg med på museum, teknisk museum så kunne vi tatt labyrinten sammen eller andre morsomme tester :-)

 

Håper du skriver og snakker med noen og finner løsninger.

Kommer til å ta en lav dose medisiner nå, det er det beste. Må bare komme meg ut av denne tilstanden jeg er i, det er noe jeg må gjøre selv. Får prøve å begynne et nytt og bedre liv i morgen.

 

Høres hyggelig ut å være med deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å ta en lav dose medisiner nå, det er det beste. Må bare komme meg ut av denne tilstanden jeg er i, det er noe jeg må gjøre selv. Får prøve å begynne et nytt og bedre liv i morgen.

 

Høres hyggelig ut å være med deg da :)

Hei!

 

Hvordan tilstand er du i?

 

Er du sikekr på at du ikke har bare autisme som ditt barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvordan tilstand er du i?

 

Er du sikekr på at du ikke har bare autisme som ditt barn?

Jeg vet ikke helt, jeg føler at ting er rart for tiden og det er reprise hver dag. Jeg må gjøre noe med livet mitt, tror jeg kan dø av dette og jeg vil ikke dø. Tror ikke jeg har asberger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt, jeg føler at ting er rart for tiden og det er reprise hver dag. Jeg må gjøre noe med livet mitt, tror jeg kan dø av dette og jeg vil ikke dø. Tror ikke jeg har asberger ;)

Hei!

 

Jeg tror jeg har Høytfungerende autisme, det er en forskjell fra asperger.

 

Jeg har en egen teori om det!! Mine barn har asperger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg tror jeg har Høytfungerende autisme, det er en forskjell fra asperger.

 

Jeg har en egen teori om det!! Mine barn har asperger :-)

Ja det tror jeg, du fungerer jo så godt du og flink med barna dine er du og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen?

Hei!

 

Klarer ikke forklare forskjellen...:-(

 

Klarer ikke min psykiater heller..:-(

 

Hun tror ikke er noen forskjell, når voksne, når barn vi med HFA snakker senere, er mer utpreget autistiske, som voksne fungerer likt.

 

Akkurat det er jeg ikke sikker på?

 

jeg gjemmer det til et prosjekt, og egentlig ikke noe å gjemme, for jeg kjenner at det er en forskjell, men klarer ikke helt sikkert si forskjell.

 

Stikkord er, Jeg veldig opptatt av ting som snurrer rundt, av rytme og linjer og farger og lys og lukter og lyder... Trekker skuldrene opp, og glir bort og er ikke som mine barn med asperger, der ser jeg faktisk litt. Ikke stor forskjell, men en forskjell, snakk om mer autisme, og ord som ikke er der og mer ensomhet og lengsel og forundring og ønske om kontakt, men ikke klare ta tak, mer smil, mer sånn at vrir på hendene og sier mmmm og ikke så lett å forklare mer, men takk for at du spør det setter tankene i gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg, du fungerer jo så godt du og flink med barna dine er du og :)

Hei!

 

:-) Tror du jeg har HFA? Kjenner du forskjellen?

 

Kanskje fordi du heter stjernestøv vet du :-)

 

Jeg er flink med barna mine, har fått god hjelp, jeg er mer autistisk enn dem :-) det er jeg glad for, best å være mest mulig som andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

:-) Tror du jeg har HFA? Kjenner du forskjellen?

 

Kanskje fordi du heter stjernestøv vet du :-)

 

Jeg er flink med barna mine, har fått god hjelp, jeg er mer autistisk enn dem :-) det er jeg glad for, best å være mest mulig som andre.

Vet ikke, trodde HFA og asberger var det samme jeg, synes faktisk en psykiater sa det. Men ikke hør på meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, trodde HFA og asberger var det samme jeg, synes faktisk en psykiater sa det. Men ikke hør på meg ;)

Hei!

Min psykiater sier er samme når voksen.

 

bare forskjell i språkutvikling :-)

 

Kaksje riktig, men jeg tror ikke det, men jeg er ikke fagperson :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...