Gå til innhold

fartsgrense og valg


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hadde jeg vist at Høyre vil gå for fartsgrenser på 130 km/h ville jeg tenkt meg om.

 

Da kan jeg kjøre i 150 - 160 km/h.

 

Det partiet som tar sikte på ingen fartsgrense stemmer jeg på, jeg elsker å kjøre fort!

 

I Tyskland, Finland og Danmark kjørte jeg i 180 Km /h, og jeg tenker ofte at det er helt mulig her hjemme, særlig på de nye motorveiene.

 

Vi har bra biler og må terroriseres av urimelige fartsgrenser:-(

 

Heldigvis sist gang jeg kjørte E6 til Telemark, så hadde en bil kjørt inn i autovernet og det kom mye røyk, jeg tenkte da "sikkert kommer det politi" og politi kom, og da bremser alle opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    46

  • AnonymBruker

    16

  • Togli

    12

  • Captain Cheeseheart

    11

Jeg "møtte" en gang en sjåfør som kjørte 115 km/t rett i synet på meg. Håper virkelig at fartsgrensene ikke blir økt mere. Da må såfall veiene forbedres noe enormt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "møtte" en gang en sjåfør som kjørte 115 km/t rett i synet på meg. Håper virkelig at fartsgrensene ikke blir økt mere. Da må såfall veiene forbedres noe enormt først.

Hei!

 

Hva mener du med " kjørte 115 km/t rett i synet på meg"

 

Jeg skriver ikke om på svingete veier opp igjennom Gudbrandsdalen, men rene og strake strekninger, nye på E 6 her og der.

 

Da er det flaks at man ikke får bot, med mange hestekrefter og glede ved å kjøre fort.

 

Jeg tenkte i dag, at stopper de meg må jeg si "Jeg har autisme og glemte meg" det gjorde jeg... inntil jeg kom på at 130 km/h i 80 sone ikke er ok. Jeg kom på at jeg sikkert ikke hadde fått noen rabatt eller nåde :-) Men lett er det ikke når man har biler som kjører i fra de fleste, det er jo gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hva mener du med " kjørte 115 km/t rett i synet på meg"

 

Jeg skriver ikke om på svingete veier opp igjennom Gudbrandsdalen, men rene og strake strekninger, nye på E 6 her og der.

 

Da er det flaks at man ikke får bot, med mange hestekrefter og glede ved å kjøre fort.

 

Jeg tenkte i dag, at stopper de meg må jeg si "Jeg har autisme og glemte meg" det gjorde jeg... inntil jeg kom på at 130 km/h i 80 sone ikke er ok. Jeg kom på at jeg sikkert ikke hadde fått noen rabatt eller nåde :-) Men lett er det ikke når man har biler som kjører i fra de fleste, det er jo gøy!!

Og dette skriver personen som ikke kunne krysse gata på rød mann fordi det du trodde at du da brøt reglene?! Hva er logikken i at du da kan bryte fartsgrensene bare fordi du har lyst og synes det er morsomt? Forstår du egentlig faren ved å kjøre så fort... faren for å drepe og lemleste andre mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hva mener du med " kjørte 115 km/t rett i synet på meg"

 

Jeg skriver ikke om på svingete veier opp igjennom Gudbrandsdalen, men rene og strake strekninger, nye på E 6 her og der.

 

Da er det flaks at man ikke får bot, med mange hestekrefter og glede ved å kjøre fort.

 

Jeg tenkte i dag, at stopper de meg må jeg si "Jeg har autisme og glemte meg" det gjorde jeg... inntil jeg kom på at 130 km/h i 80 sone ikke er ok. Jeg kom på at jeg sikkert ikke hadde fått noen rabatt eller nåde :-) Men lett er det ikke når man har biler som kjører i fra de fleste, det er jo gøy!!

Da hadde du blitt fratatt førerkortet for en lenge periode (flere år) og det hadde du fortjent. Jeg husker da tydelig at du fortalte at om det kom brå lyder når du er ute og kjører så slipper du rattet, holder hendene for ørene og lukker øynene?! Jeg er egentlig i tvil om du burde få lov til å kjøre bil i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette skriver personen som ikke kunne krysse gata på rød mann fordi det du trodde at du da brøt reglene?! Hva er logikken i at du da kan bryte fartsgrensene bare fordi du har lyst og synes det er morsomt? Forstår du egentlig faren ved å kjøre så fort... faren for å drepe og lemleste andre mennesker?

Hei!

 

Det handler ikke om morsomt, men om å følge den raske venstresidefilen!!

 

Selvsagt handler det om bra biler og hestekrefter!

 

Nå som Høyre tenker 130 km/h så er det vel en grunn til at jeg og andre bilister, med gode biler ønsker å kjøre fort, på flotte motorveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde du blitt fratatt førerkortet for en lenge periode (flere år) og det hadde du fortjent. Jeg husker da tydelig at du fortalte at om det kom brå lyder når du er ute og kjører så slipper du rattet, holder hendene for ørene og lukker øynene?! Jeg er egentlig i tvil om du burde få lov til å kjøre bil i det hele tatt...

Hei!

 

Ja men vet du hvordan det er å ha en elbil som akselerer fra 0 til 100 på 4 sekunder?

 

Dette skjer på motorveier, med ingen mennesker, annet enn to filer en for de som vil kjøre fartsgrensen og en venstrefil for de som liker fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baron E Jarlsberg

Hei!

 

Det handler ikke om morsomt, men om å følge den raske venstresidefilen!!

 

Selvsagt handler det om bra biler og hestekrefter!

 

Nå som Høyre tenker 130 km/h så er det vel en grunn til at jeg og andre bilister, med gode biler ønsker å kjøre fort, på flotte motorveier.

 

Nå argumenterer du som et lite barn. Trolig burde du ikke hatt sertifikat i det hele tatt.

Endret av Baron E Jarlsberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå argumenterer du på med et nivå som et barn.

Hei!

 

Tja ja og kanskje har du rett...

 

Så godt tenker jeg ikke nå...

 

Jeg liker fart, våpen og teknologi.

 

Også er jeg opptatt av mye annet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Hei!

 

Tja ja og kanskje har du rett...

 

Så godt tenker jeg ikke nå...

 

Jeg liker fart, våpen og teknologi.

 

Også er jeg opptatt av mye annet :-)

 

Du vet at det er barn som er lettest å ramme i trafikken? De har ikke utviklet det samme dybdesynet, fartsbedømmelsen og motorikken som voksne... kom til å tenke på dette, i og med at jeg vet du er opptatt av barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hadde jeg vist at Høyre vil gå for fartsgrenser på 130 km/h ville jeg tenkt meg om.

 

Da kan jeg kjøre i 150 - 160 km/h.

 

Det partiet som tar sikte på ingen fartsgrense stemmer jeg på, jeg elsker å kjøre fort!

 

Fri fart et altså viktigere enn rett til piratkopiering av andres åndsverk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri fart et altså viktigere enn rett til piratkopiering av andres åndsverk?

Hei!

 

Nei motsatt :-) om du spør om hva som er viktigst :-)

 

Fri fart er vel en selvfølge hvis man er for piratkopiering da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte i dag, at stopper de meg må jeg si "Jeg har autisme og glemte meg" det gjorde jeg... inntil jeg kom på at 130 km/h i 80 sone ikke er ok. Jeg kom på at jeg sikkert ikke hadde fått noen rabatt eller nåde :-) Men lett er det ikke når man har biler som kjører i fra de fleste, det er jo gøy!!

 

Du er klar over at økte fartsgrenser fører til flere hard skadede? Dette viser tall fra Sverige.

 

– Vi mener at en så høy fartsgrense er helt uforsvarlig, fastslår kommunikasjonssjef Kristin Øyen i Trygg Trafikk.

 

Hun sier Trygg Trafikk stiller seg svært skeptisk til en såpass høy fartsgrense, og viser til i undersøkelser gjort av våre naboer i øst

 

I Sverige har de gjort forsøk med å øke fartsgrensen til 120 km/t på utvalgte strekninger. De så riktignok ingen økning i antall omkomne, men derimot steg antallet hardt skadde, forteller Øyen.

 

Øyen tror også høyere fartsgrenser vil føre til en større spredning i fartsnivået i trafikken.

 

– Noen vil fortsette å kjøre i vant tempo, mens andre vil forsøke å kjøre så fort som mulig. Også dette kan føre til flere ulykker, mener hun.

 

http://www.f-b.no/nyheter/advarer-mot-okt-fartsgrense-1.8103429

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at økte fartsgrenser fører til flere hard skadede? Dette viser tall fra Sverige.

 

– Vi mener at en så høy fartsgrense er helt uforsvarlig, fastslår kommunikasjonssjef Kristin Øyen i Trygg Trafikk.

 

Hun sier Trygg Trafikk stiller seg svært skeptisk til en såpass høy fartsgrense, og viser til i undersøkelser gjort av våre naboer i øst

 

I Sverige har de gjort forsøk med å øke fartsgrensen til 120 km/t på utvalgte strekninger. De så riktignok ingen økning i antall omkomne, men derimot steg antallet hardt skadde, forteller Øyen.

 

Øyen tror også høyere fartsgrenser vil føre til en større spredning i fartsnivået i trafikken.

 

– Noen vil fortsette å kjøre i vant tempo, mens andre vil forsøke å kjøre så fort som mulig. Også dette kan føre til flere ulykker, mener hun.

 

http://www.f-b.no/nyheter/advarer-mot-okt-fartsgrense-1.8103429

Hei!

 

Nei, jeg er ikke klar over det.

 

Og jeg tror dette skyldes sjåfører som ikke kan kjøre.

 

Det burde kanskje heller bli strengere, at om man ikke kjører fartsgrensen så mister man sertifikatet.

 

Jeg liker ikke sinker og mennesker som lager kø fordi de ikke kjører... eller mennesker som ligger i venstrefil så jeg og andre ikke kommer forbi!

 

Det medfører vansker da jeg må drive slalomkjøring for å komme forbi de som ligger i venstrefil jeg kommer forbi, jeg legger meg over i høyrefil og smetter inn foran regelrytterne i venstrefil :-)

 

Og etter kommer andre som blir like irriterte på bremseklossene i venstrefil som egentlig bør bare ha seg unna når vi som vil bruke bilene våre kommer i venstre fil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det handler ikke om morsomt, men om å følge den raske venstresidefilen!!

 

Selvsagt handler det om bra biler og hestekrefter!

 

Nå som Høyre tenker 130 km/h så er det vel en grunn til at jeg og andre bilister, med gode biler ønsker å kjøre fort, på flotte motorveier.

Jeg har selv en bil som går fortere og er tryggere enn de fleste, så jeg forstår hva du mener med bra biler og hestekrefter. Men likevel har jeg respekt for de kreftene dette gir, og de konsekvensene dette kan ha...

 

Og selvfølgelig dreier det seg om morsomt! Hvorfor skulle man ellers ønske å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en bil som går fortere og er tryggere enn de fleste, så jeg forstår hva du mener med bra biler og hestekrefter. Men likevel har jeg respekt for de kreftene dette gir, og de konsekvensene dette kan ha...

 

Og selvfølgelig dreier det seg om morsomt! Hvorfor skulle man ellers ønske å gjøre det?

Hei!

 

 

:D Ok du har rett det dreier seg nok om morsomt.

 

Der tok du meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nei, jeg er ikke klar over det.

 

Og jeg tror dette skyldes sjåfører som ikke kan kjøre.

 

Det burde kanskje heller bli strengere, at om man ikke kjører fartsgrensen så mister man sertifikatet.

 

Etter å ha lest denne tråden lurer jeg på om du ville fått sertifikat i det hele tatt hvis det ble strengene..

 

Og selv om du liker det eller ikke, det er faktisk en sammenheng mellom fart og alvorlige ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...