Gå til innhold

fartsgrense og valg


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Captain Cheeseheart

Jeg skjønner det godt jeg, det har vel noe med autisme å gjøre, jeg har jo lest litt om det. Men jeg syns det var litt morsomt... beklager at jeg oppfører meg sånn, det var stygt av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    46

  • AnonymBruker

    16

  • Togli

    12

  • Angustia1

    11

Hei!

 

Takk :-)

 

Forstår  smiley du satte på der,  jeg er enig, ikke lett med alle de håpløse sinkene i trafikken.

 

De sperrer  oss som vil raskt frem og har ønske om god kjøreflyt,.

Jeg ville ikke ha gitt deg sertifikat, jeg heller, synes at dine uttalelser vitner om svært liten trafikkforståelse.

:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skjønte du ikke, Madelenemie, Captain Cheeseheart hadde ikke gitt deg sertifikatet. Og det er en del av oss andre her inne som er enige med ham.

Hei!

 

Lillemus det hender jeg forstår mer enn dere tror :-)

 

Men det gjør meg sikrere, jeg er å regne i kjøreferdigheter som en yrkessjåfør, teknisk sett, få mennesker som kjører med meg er noe annet enn imponert, det handler om flere ting, raskhet, avpassing av fart,. teknisk kunnskap, kjøreflyt og sjåførmessige hensyn (de siste har jeg lært i trafikken av yrkessjåfærer, eks, gi plass, vike, blinke frem,vinke, jeg liker trafikken, og jeg liker reglene, men man bør ha en felles regel om at de som vil kjøre i fartsgrensen bør ligge i høyre fil.

 

Jeg og andre som er i venstre fil,når noen som vil kjøre i 140 og vil risikere sertifikatet sitt, legger jeg meg i høyre fil uten å tenke mer,, jeg viker til side, 100 grense betyr for meg 130 for andre betyr det 140 eller 150, da legger jeg meg i høyre fil jeg sperrer ikke for andre som vil kjøre fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det godt jeg, det har vel noe med autisme å gjøre, jeg har jo lest litt om det. Men jeg syns det var litt morsomt... beklager at jeg oppfører meg sånn, det var stygt av meg.

Hei!

 

:lol: Ai ai captain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha gitt deg sertifikat, jeg heller, synes at dine uttalelser vitner om svært liten trafikkforståelse.

:angry:

Hei!

 

:P Pøh jeg er bare ærlig, ikke bare jeg som ligger i venstre fil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Høres ut som en av disse nyferske sjaførene, dette... klarer alt, gjør aldri feil... og så pang. Noen blir aldri eldre mentalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Lillemus det hender jeg forstår mer enn dere tror :-)

 

Men det gjør meg sikrere, jeg er å regne i kjøreferdigheter som en yrkessjåfør, teknisk sett, få mennesker som kjører med meg er noe annet enn imponert, det handler om flere ting, raskhet, avpassing av fart,. teknisk kunnskap, kjøreflyt og sjåførmessige hensyn (de siste har jeg lært i trafikken av yrkessjåfærer, eks, gi plass, vike, blinke frem,vinke, jeg liker trafikken, og jeg liker reglene, men man bør ha en felles regel om at de som vil kjøre i fartsgrensen bør ligge i høyre fil.

 

Jeg og andre som er i venstre fil,når noen som vil kjøre i 140 og vil risikere sertifikatet sitt, legger jeg meg i høyre fil uten å tenke mer,, jeg viker til side, 100 grense betyr for meg 130 for andre betyr det 140 eller 150, da legger jeg meg i høyre fil jeg sperrer ikke for andre som vil kjøre fortere.

 

Å være en god sjåfør handler ikke bare om å kunne kjøre teknisk perfekt, men mye mer om å kunne  forutse andre bilisters impulsive og uforutsigbare handlinger, det er da trafikkulykkene skjer.

 

Jo mer du beskriver dine kjøreferdigheter, jo gladere er jeg for at jeg ikke bor i din umiddelbare nærhet, og jeg frykter for å treffe på slike sjåfører på motorveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være en god sjåfør handler ikke bare om å kunne kjøre teknisk perfekt, men mye mer om å kunne  forutse andre bilisters impulsive og uforutsigbare handlinger, det er da trafikkulykkene skjer.

 

Jo mer du beskriver dine kjøreferdigheter, jo gladere er jeg for at jeg ikke bor i din umiddelbare nærhet, og jeg frykter for å treffe på slike sjåfører på motorveien.

Hei!

 

Hvem vet kanskje jeg bor nære deg :-)

 

I så fall har du lite å frykte, hva angår fart, det har jeg mest på motorveien.

 

Husk at det er ikke uten grunn at man får sertifikat på stor tilhenger og buss, da er mann teknisk flink.

'

Når jeg kjørte opp på buss sa mannen at "jeg gjorde noen feil men kjørte så aktsomt" så bestod jeg.

 

Det nevrotiske kvinnemenneske som kjørte som om hun var en skilpadde i Oslo, burde blitt fratatt muligheten til å kjøre i noe annet enn rundkjøringen der hun bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste du at om du frontkolliderer i en hastighet over 50 km/t, så slites bilbeltet ditt? Har man en hastighet på under 100 km/t, så rekker man ofte å bremse ned til 50 km/t før det smeller, og man har en sjanse til å overleve. Kolliderer du i over 100 km/t har du ikke nubbesjans....

 

Greit nok at du har en  stor og fin bil, men ikke alle har trygge biler..

 

Siden du elsker fart, så burde du begynt å kjøre på bane der det er trygge rammer rundt kjøringen. Det skremmer meg at noen tar så lett på det med fart.... Jeg har tre barn jeg elsker overalt på jord, og jeg håper de aldri vil kjøre på de samme veiene som deg.... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste du at om du frontkolliderer i en hastighet over 50 km/t, så slites bilbeltet ditt? Har man en hastighet på under 100 km/t, så rekker man ofte å bremse ned til 50 km/t før det smeller, og man har en sjanse til å overleve. Kolliderer du i over 100 km/t har du ikke nubbesjans....

 

Greit nok at du har en  stor og fin bil, men ikke alle har trygge biler..

 

Siden du elsker fart, så burde du begynt å kjøre på bane der det er trygge rammer rundt kjøringen. Det skremmer meg at noen tar så lett på det med fart.... Jeg har tre barn jeg elsker overalt på jord, og jeg håper de aldri vil kjøre på de samme veiene som deg.... :/

Hei!

 

Ja ja da treffer du mange som meg i venstre fil på motorveier med fire veibaner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja ja da treffer du mange som meg i venstre fil på motorveier med fire veibaner:-)

Og det skremmer vettet av meg.... Hadde en kompis som var som deg... Han mente han hadde full kontroll og han var også en meget god sjåfør. En dag gikk det galt, og han lever ikke mer...

 

Du skriver lenger oppe her at sinker i trafikken er trafikkfarlige, og det stemmer. Det er imidlertid en mellomting mellom å være sinke i trafikken og å råkjøre. Selv kjører jeg i gitt hastighet, og har fått fartsbot et par ganger for å ha kjørt bittelitt for fort. Jeg er altså ingen sinke i trafikken, men jeg har stor respekt for fart. Å ha respekt for fart handler om modenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja ja da treffer du mange som meg i venstre fil på motorveier med fire veibaner:-)

Ja. jeg kjører også på motorveier i Norge, jeg har faktisk motorveien som nærmeste nabo og generes stadig av fartsgale bilister.

Vi har hatt et par dødsulykker rett utenfor stuevinduet, det var fartsgale bilister som drepte flere uskyldige og ble selv rullestolbrukere for resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste du at om du frontkolliderer i en hastighet over 50 km/t, så slites bilbeltet ditt? Har man en hastighet på under 100 km/t, så rekker man ofte å bremse ned til 50 km/t før det smeller, og man har en sjanse til å overleve. Kolliderer du i over 100 km/t har du ikke nubbesjans....

 

Greit nok at du har en  stor og fin bil, men ikke alle har trygge biler..

 

Siden du elsker fart, så burde du begynt å kjøre på bane der det er trygge rammer rundt kjøringen. Det skremmer meg at noen tar så lett på det med fart.... Jeg har tre barn jeg elsker overalt på jord, og jeg håper de aldri vil kjøre på de samme veiene som deg.... :/

Hei!

 

Jeg har enda flere barn som jeg elsker :-)

 

Og jeg vil ikke de skal ha sertifikat om de ikke respekterer at man ligger i venstre fil og der bør andre vike, for de som vil kjøre fortere.

 

Det er en sjåførregel, en veiregel, et veiens bud, kjør i høyre kjørefelt,

 

I venstre kjørefelt ligger vi som vil:

 

1) fortere frem

 

2) har glede av raske biler 

 

3) Tørr å vedkjenne oss at norske fartsgrenser ikke er egnet for glede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ha respekt for fart handler om modenhet.

 

Helt enig med deg og legger til at å ha respekt for fart handler om å ha respekt for menneskeliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har enda flere barn som jeg elsker :-)

 

Og jeg vil ikke de skal ha sertifikat om de ikke respekterer at man ligger i venstre fil og der bør andre vike, for de som vil kjøre fortere.

 

Det er en sjåførregel, en veiregel, et veiens bud, kjør i høyre kjørefelt,

 

I venstre kjørefelt ligger vi som vil:

 

1) fortere frem

 

2) har glede av raske biler 

 

3) Tørr å vedkjenne oss at norske fartsgrenser ikke er egnet for glede

 

Jeg vil gjerne vite hvor du har lært disse horrible budene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne vite hvor du har lært disse horrible budene?

Uten å mene noe om argumentasjonen for øvrig, så anser jeg "reglene" om høyre og venstre kjørefelt for å være i samsvar med vanlige oppfatninger. Jeg lærte tilsvarende av min sjåførlærer for en god del år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg og legger til at å ha respekt for fart handler om å ha respekt for menneskeliv.

Hei!

 

Så fint at dere er enige.

 

Jeg har andre deifinisjoner og mener og vet jeg er like om ikke mer trafikksikker enn trafikksinker.

 

Hold til høyre og skap trygghet, la oss som ønsker det suse forbi, med alt det vi tar av risiko for trafikkbøter.

 

Jeg ønsker fritt å kjøre på, jeg setter imidlertid cruisecontroll på 130 km/h,de som vil kjøre fortere er det helt ok, med, jeg vil ikke risikere mitt sertifikat,  mennesker suser forbi i 140 og 150 og jeg annser de som bedre bilister enn de i 80 på motorveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Hold til høyre og skap trygghet, la oss som ønsker det suse forbi, med alt det vi tar av risiko for trafikkbøter.

 

Du/dere er selvoppofrendre som gjør dette mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så fint at dere er enige.

 

Jeg har andre deifinisjoner og mener og vet jeg er like om ikke mer trafikksikker enn trafikksinker.

 

Hold til høyre og skap trygghet, la oss som ønsker det suse forbi, med alt det vi tar av risiko for trafikkbøter.

 

Jeg ønsker fritt å kjøre på, jeg setter imidlertid cruisecontroll på 130 km/h,de som vil kjøre fortere er det helt ok, med, jeg vil ikke risikere mitt sertifikat,  mennesker suser forbi i 140 og 150 og jeg annser de som bedre bilister enn de i 80 på motorveien.

Jeg liker deg Madelenemie, men nå kjenner jeg at jeg er skikkelig provosert her......... Vet ikke om dette er typisk tankegang for en med asperger? At du mangler de mekanismene som gjør at man ser de ulike sidene ved høy fart? Jeg tror det er svært få på din alder som er enige med deg i dette, iallefall av mennesker med normal intelligens (jeg vet du er intelligent).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å mene noe om argumentasjonen for øvrig, så anser jeg "reglene" om høyre og venstre kjørefelt for å være i samsvar med vanlige oppfatninger. Jeg lærte tilsvarende av min sjåførlærer for en god del år siden.

Du bør lese hele tråden.

Madelenemie mener at hun har rett til å kjøre i 140-150 km/t på norske motorveier, og det er sett i den sammenheng at jeg mener at reglene er horrible.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...