Gå til innhold

fartsgrense og valg


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Captain Cheeseheart

Du bør lese hele tråden.

Madelenemie mener at hun har rett til å kjøre i 140-150 km/t på norske motorveier, og det er sett i den sammenheng at jeg mener at reglene er horrible.

 

Frosken sier "uten å mene noe om diskusjonen for øvrig", så hun påpeker bare at disse høyre/venstre-reglene er riktige, ikke noe annet. Og det er jeg helt enig, dette er ikke noe dere trenger å kritisere Madelenemie for, men mye annet, er jeg redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    46

  • AnonymBruker

    16

  • Togli

    12

  • Angustia1

    11

Hei!

 

Så fint at dere er enige.

 

Jeg har andre deifinisjoner og mener og vet jeg er like om ikke mer trafikksikker enn trafikksinker.

 

Hold til høyre og skap trygghet, la oss som ønsker det suse forbi, med alt det vi tar av risiko for trafikkbøter.

 

Jeg ønsker fritt å kjøre på, jeg setter imidlertid cruisecontroll på 130 km/h,de som vil kjøre fortere er det helt ok, med, jeg vil ikke risikere mitt sertifikat,  mennesker suser forbi i 140 og 150 og jeg annser de som bedre bilister enn de i 80 på motorveien.

Jeg leste tråden nå og ble litt sjokkert. Trodde du var mer fornuftig enn det.  Sitter og lurer på om det bare er tull det du skriver, eller om du virkelig er så uforsvarlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har enda flere barn som jeg elsker :-)

 

Og jeg vil ikke de skal ha sertifikat om de ikke respekterer at man ligger i venstre fil og der bør andre vike, for de som vil kjøre fortere.

 

Det er en sjåførregel, en veiregel, et veiens bud, kjør i høyre kjørefelt,

 

I venstre kjørefelt ligger vi som vil:

 

1) fortere frem

 

2) har glede av raske biler 

 

3) Tørr å vedkjenne oss at norske fartsgrenser ikke er egnet for glede

 

Nå høres du ut som Stutum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker deg Madelenemie, men nå kjenner jeg at jeg er skikkelig provosert her......... Vet ikke om dette er typisk tankegang for en med asperger? At du mangler de mekanismene som gjør at man ser de ulike sidene ved høy fart? Jeg tror det er svært få på din alder som er enige med deg i dette, iallefall av mennesker med normal intelligens (jeg vet du er intelligent).

Hei!

 

Beklager:-( jeg liker deg også!

 

Og jeg liker høy fart :-( og vil være venn med deg OG vil ikke du skal bli provosert!!! Ikke bli det!

 

Snille Toglie, jeg  har normal/høyere IQ, jeg kjøre fort fort på mororveien, men ikke i byen er så redd for å drepe disse umulige fremhopperne... dvs de som bare plutselige er der nå jeg har grønt lys.;-(

Jeg har egne kjøreregler pga av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille Toglie, jeg  har normal/høyere IQ, jeg kjøre fort fort på mororveien,

 

 

Du vet sikkert også at de riktig alvorlige ulykkene skjer på motorveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste tråden nå og ble litt sjokkert. Trodde du var mer fornuftig enn det.  Sitter og lurer på om det bare er tull det du skriver, eller om du virkelig er så uforsvarlig. 

Hei 

 

Er det uansvarlig å kjøre i 130 i 100 fartsgrense?

 

Enda suser jo biler forbi meg?? Jeg syns det er ok og sperrer ikke, men legger meg pent i høyre felt.

 

Jeg tenker så at nei jeg tar ikke sjansen på å miste sertifikatet.

 

Det noen skriver om 140 og 150 er overdrivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet sikkert også at de riktig alvorlige ulykkene skjer på motorveien.

Hei!

 

nei det vet jeg ikke.

 

Jeg er ikke opptatt av sånne statistikker jeg er opptatt av å komme frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

 

Er det uansvarlig å kjøre i 130 i 100 fartsgrense?

 

Enda suser jo biler forbi meg?? Jeg syns det er ok og sperrer ikke, men legger meg pent i høyre felt.

 

Jeg tenker så at nei jeg tar ikke sjansen på å miste sertifikatet.

 

Det noen skriver om 140 og 150 er overdrivelser.

Ja, det er uforsvarlig.  Det er en grunn for at vi har fartsgrenser.  Vi ønsker å få ned ulykkene.  Hele tråden her bærer preg av uforsvarlig tankegang når det gjelder bilkjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

nei det vet jeg ikke.

 

Jeg er ikke opptatt av sånne statistikker jeg er opptatt av å komme frem.

Er du opptatt av enkelttilfellene?

Hva med denne:

Far, mor, søster og jeg satt i bilen.

En fartsgal sjåfør mister styringen og frontkolliderer med oss.

Et helvete

Far: 21 brudd, to i ryggen, bevisstløs en uke. Svever lenge mellom liv og død.

Mor: brudd, sjokkeskadet

Søster skåret opp i ansiktet.

Søster og jeg gikk gjennom frontruten.

Denne hendelsen har fulgt meg og familien min som en mare. Det ble et før og etter ulykken i vårt liv.

Sjåføren tok seg den frihet å kjøre så fort han ville fordi han likte fart.

Dette er ikke statisitkk.

Anonymous poster hash: fd8ef...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er uforsvarlig.  Det er en grunn for at vi har fartsgrenser.  Vi ønsker å få ned ulykkene.  Hele tråden her bærer preg av uforsvarlig tankegang når det gjelder bilkjøring. 

Hei!

 

Ok Hvis du og andre her mener det er uforsvarlig å kjøre i 130 km/h på en motorvei med 100 knm/h som grense, da tilhører vi ulike systemer.

 

Jeg mener at de som kjører i 160km/h kjører helt forsvarlig!

 

Jeg kjører i 130 fordi jeg kan ta boten.

 

Det viker som om de i tråden her er helt ukjente med reglene om å vile for oss i venstre fil og det får meg til å tenke.

 

En ting og det er Løgn!!

 

Alle vet om de reelle reglene for venstrefil hvis man har kjørt på en mororvei med 100 fartsgrense.

 

Her i denne tråden skulle man tro det fins en eller noen få fartssyndere i norge:-(

 

Sette dere på en statoil og tell, det er mitt råd til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Beklager:-( jeg liker deg også!

 

Og jeg liker høy fart :-( og vil være venn med deg OG vil ikke du skal bli provosert!!! Ikke bli det!

 

Snille Toglie, jeg  har normal/høyere IQ, jeg kjøre fort fort på mororveien, men ikke i byen er så redd for å drepe disse umulige fremhopperne... dvs de som bare plutselige er der nå jeg har grønt lys.;-(

Jeg har egne kjøreregler pga av dem.

Venner har lov å være uenige ;) Jeg tror at problemet ditt er at fordi du liker høy fart, så sitter du såpass fast i dette at det veier større enn at du utgjør en stor risiko for andre mennesker i trafikken. Jeg digger også høy fart, men jeg vet hva konsekvensen i verste fall kan bli - av den grunn velger jeg å undertrykke trangen til å kjøre for fort. Jeg tar et valg. Jeg vet det er vanskelig for mange med asperger å _velge_ - og tror kanskje det er derfor du tenker som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Jeg vet det er vanskelig for mange med asperger å _velge_ - og tror kanskje det er derfor du tenker som du gjør.

 

Jeg vet det er mange som sliter med impulsivitet og risikofyllt adferd som har problemer med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Ok Hvis du og andre her mener det er uforsvarlig å kjøre i 130 km/h på en motorvei med 100 knm/h som grense, da tilhører vi ulike systemer.

 

Jeg mener at de som kjører i 160km/h kjører helt forsvarlig!

 

Jeg kjører i 130 fordi jeg kan ta boten.

 

Det viker som om de i tråden her er helt ukjente med reglene om å vile for oss i venstre fil og det får meg til å tenke.

 

En ting og det er Løgn!!

 

Alle vet om de reelle reglene for venstrefil hvis man har kjørt på en mororvei med 100 fartsgrense.

 

Her i denne tråden skulle man tro det fins en eller noen få fartssyndere i norge:-(

 

Sette dere på en statoil og tell, det er mitt råd til dere!

Kjører i 130 km/t fordi du kan ta boten???

Det første som slår meg når jeg leser om slike holdninger er at en ikke burde ha lappen.

Skal de som har råd til bøter kunne definere sine egne regler?

Anonymous poster hash: fd8ef...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er mange som sliter med impulsivitet og risikofyllt adferd som har problemer med det samme.

Ja, det har du rett i - men de outer det neppe da de vet de vil bli sett på som "dumme" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner har lov å være uenige ;) Jeg tror at problemet ditt er at fordi du liker høy fart, så sitter du såpass fast i dette at det veier større enn at du utgjør en stor risiko for andre mennesker i trafikken. Jeg digger også høy fart, men jeg vet hva konsekvensen i verste fall kan bli - av den grunn velger jeg å undertrykke trangen til å kjøre for fort. Jeg tar et valg. Jeg vet det er vanskelig for mange med asperger å _velge_ - og tror kanskje det er derfor du tenker som du gjør.

Hei!

 

:)

 

Nå ble jeg glad

 

Jeg kunne lyve å skrive til deg at jeg ikke liker fart :-( men jeg klarer ikke :-('

 

Jeg sa til psykologen i dag "hvorfor kan jeg ikke lyve er det tvang?" (det er et skikkelig problem, som ingen forstår!! Jeg vil lære å være en løgner!! en falsk skruppeløs manipulator!! Lær meg det!!

Ingen forstår at jeg vil lære å være det!

 

Det hender jeg kjører fort i byen også på visse strekninger, jeg manøvrere mellom andre og kjenner gleden ved teknikk :-)

 

Jeg må legge meg nå, jeg liker ikke få uvenner, ja jeg kan være uenig, men jeg vil ikke bli misforstått, jeg prøver av hele mitt hjerte å være snill mot andre og likevel liker jeg fart. Og det kan jeg jo ikke si jeg ikke liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Ja, det har du rett i - men de outer det neppe da de vet de vil bli sett på som "dumme" ;)

 

Joda, mange syns det de driver med (hva nå enn det er) er helt greit, og endel skryter av prestasjonene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du rett i - men de outer det neppe da de vet de vil bli sett på som "dumme" ;)

Hei!

 

Takk for at du forstår at jeg bare ikke klarer å la være å skrive at jeg kjører for fort, for det gjør jeg og jeg liker det,og jeg gjør det alltid og sukk ... jeg tenker litt sånn "flytt dere her kommer jeg"

 

Men så kjører jo mange forbi og da i 140 150 160 170 osv... km/h Det vil ikke jeg, eller jeg vil... veldig, men jeg tenker da blir politiet alvorlig sinte og jeg må kanskje i fengsel, jeg kan heller ta en bot, og det har jeg fått en gang, jeg kjørte da i 70 km i en sone med 60 km /h og det var på natten og jeg så ikke et eneste hus :-( Min mann mente jeg kunne gå i fengsel så han ringte dem, men de sa "nei hun må betale boten, jeg fikk ikke gå i fengsel, til min manns irritasjon og min egen lettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det viker som om de i tråden her er helt ukjente med reglene om å vile for oss i venstre fil og det får meg til å tenke.

 

En ting og det er Løgn!!

 

Alle vet om de reelle reglene for venstrefil hvis man har kjørt på en mororvei med 100 fartsgrense.

 

Her i denne tråden skulle man tro det fins en eller noen få fartssyndere i norge:-(

 

Sette dere på en statoil og tell, det er mitt råd til dere!

Det er ikke en regel, men det er en vanlig praksis, det har du rett i. Men det er en stor forskjell. Fartsgrenser er ikke en veiledende grense, det er en grense. Det er tillatt å gå på rød mann når det er klart, men det er ikke tillatt å bryte fartsgrensen selv om man er alene på veien. Men straffen er verre jo fortere man kjører. Når du setter cruisekontrollen på 130 km/t kjører du antagelig i 120, og på tørr asfalt og lite trafikk og uten forstyrrelser i bilen så KAN det være forsvarlig, MEN likevel ulovlig. Jo flere som har din holdning til fart og egne kjørferdigheter, jo større risiko. Det er nok derfor mange blir provosert av deg i denne tråden... Og forskning viser at mange folk kjører fortere på andre mindre veier når de har vendt seg til veldig høy fart på de nyeste motorveiene. Og husk at de aller fleste sjåfører mener de er bedre enn gjennomsnittet! :-) (jeg sier ikke at det gjelder deg, altså!)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

:)

 

Nå ble jeg glad

 

Jeg kunne lyve å skrive til deg at jeg ikke liker fart :-( men jeg klarer ikke :-('

 

Jeg sa til psykologen i dag "hvorfor kan jeg ikke lyve er det tvang?" (det er et skikkelig problem, som ingen forstår!! Jeg vil lære å være en løgner!! en falsk skruppeløs manipulator!! Lær meg det!!

Ingen forstår at jeg vil lære å være det!

 

Det hender jeg kjører fort i byen også på visse strekninger, jeg manøvrere mellom andre og kjenner gleden ved teknikk :-)

 

Jeg må legge meg nå, jeg liker ikke få uvenner, ja jeg kan være uenig, men jeg vil ikke bli misforstått, jeg prøver av hele mitt hjerte å være snill mot andre og likevel liker jeg fart. Og det kan jeg jo ikke si jeg ikke liker. 

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig ;)   Kjæresten min elsker fart og da han var 18-19 grisekjørte han masse, noe han er flau over idag. Han sier fortsatt at han elsker å råkjøre, men at han ikke kan gjøre dette fordi han har respekt for trafikken. Hvis han vil råkjøre, så kan han kjøre på bane.

 

Du har lov å si at du elsker å kjøre fort, men man kan ikke alltid gjøre det man elsker - fordi det kan ødelegge eget og andres liv.....

 

(og vi er fortsatt DOL-venner :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...