Gå til innhold

fartsgrense og valg


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hva i all verden mener du med at du kan kjøre i 150-160 hvis fartsgrensen blir 130? Med fartsgrense 130 kan du maksimalt kjøre i 130. I tillegg må du avpasse (redusere) farten etter forholdene.

 

 

Hun mener jo hun kan kjøre i 130 hvis fartsgrensen er 100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    46

  • AnonymBruker

    16

  • Togli

    12

  • Angustia1

    11

Joda, mange syns det de driver med (hva nå enn det er) er helt greit, og endel skryter av prestasjonene sine.

I en alder av 35-40 + ? Sier litt om intelligensnivået i så fall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ikke fort, bilen min har ikke nok krefter til det. I denne tråden uttrykkes en slags puritanisme mht fart som ikke er representativ for den trafikken jeg daglig ser på motorvei. Å ligge 30 km over fartsgrensen når det er snakk om 80 - 100 soner er alt annet enn uvanlig.

Jeg håper du er god til å tilpasse fart etter forholdene madelenimie, ellers kan din fartsglede bli farlig .

Hei!

 

Takk for at du forstår:-)

 

det er kun motorveien jeg stort sett kjører fort på, der er det nå ofte 100 og 6 og 4 feltsveier:-)

 

Jeg ser jo på veiene at jeg ikke kjører fortest:-) Jeg vil nemlig ikke miste sertifikatet, så jeg slipper mange forbi, men det er lett å kjøre i 130 i 100 grense:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener jo hun kan kjøre i 130 hvis fartsgrensen er 100.

Hei!

 

Korrekt sånn er det:-)

 

kun i Tyskland Finland har jeg kjørt i ca 170 km/h Men der var det fri fart.

 

Jeg vil jo ikke miste sertifikatet, mange tar sjanser og kjører fortere.

 

Da viker jeg, jeg ligger ikke i venstre fil og sperrer, slik enkelte syns er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden mener du med at du kan kjøre i 150-160 hvis fartsgrensen blir 130? Med fartsgrense 130 kan du maksimalt kjøre i 130. I tillegg må du avpasse (redusere) farten etter forholdene.

Med den oldningen du har, håper jeg du blir tatt i fartskontroll og fratatt sertifikatet før du dreper noen.

Du kan kjøre ti prosent over gitt hastighet uten å få bot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier du alltid å bryte loven like lett? Trodde dere aspergere var veldig opptatt av regler.

 

Ellers kan du kose seg med denne råkjøringsvideoen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=hXi6wEaDFVw

Hei!

 

Tja de fleste er det, men jeg øver meg på å gå på rødt lys :-)

Neida, men jeg har gjort det tre ganger.

 

Bryter jeg loven så sier jeg det i vertfall, og jeg vet ikke om dette er å regne som lovbrudd å kjøre litt fort.

 

Det kjenner ikke jeg noen som gjør, og alle jeg kjenner kjører fortere på motorveien, jeg tror det er spesielt med dolmennesker, bortsett fra Frosken, som vet at det er ganske vanlig å kjøre i 120-130 i 100 fartsgrense. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg vet ikke om dette er å regne som lovbrudd å kjøre litt fort.

 

Det er merkelig, for i går var du helt klar over det, da skrev du: "jeg kjører så jeg får en saftig bot, men ikke mister sertifikatet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde aspergere var logiske og opptatt av å følge regler?

Aspergere mangler emapti. Som du ser, så gir hun katten i at hun kan skade eller drepe andre. Det er bare moro som gjelder. Ikke overaskende, med tanke på at hun etter Utøyadrapene argumenterte hardt for at "Norge trenger flere Utøya-episoder, så nordmenn kan våkne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergere mangler emapti. Som du ser, så gir hun katten i at hun kan skade eller drepe andre. Det er bare moro som gjelder. Ikke overaskende, med tanke på at hun etter Utøyadrapene argumenterte hardt for at "Norge trenger flere Utøya-episoder, så nordmenn kan våkne".

De fleste er logisk opptatt av å følge regler, og alle asbergere mangler ikke empati. De er like forskjellige som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig, for i går var du helt klar over det, da skrev du: "jeg kjører så jeg får en saftig bot, men ikke mister sertifikatet."

Hei!

 

Ja det er riktig, jeg fikk jo en saftig bot i 60 grense midt på natten, kjørte i 70 km/h.

 

Og det fantes verken et hus eller et menneske å se:-) 

 

Men det er den eneste boten jeg har fått.

 

Men tror ikke det er vits å skrive mer om det, jeg vet mange kjører i samme fart som meg, eller fortere:-)

så det er vel mer spesielt at ingen bryter fartsgrensen, slik som dere her inne.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Kjører du 75 km/t i 70 sone, får du bot. Det er mindre enn 10 %.

Ah, det visste jeg ikke! Har alltid trodd det var 10 % over som gjaldt... Ser nå at laveste bot er 600 kr, så sikkert derfor folk snakker om 10 % over... Ikke "så nøye" med 600 kr......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Ja det er riktig, jeg fikk jo en saftig bot i 60 grense midt på natten, kjørte i 70 km/h.

 

Da får du først bli enig med deg selv hva du egentlig mener.

 

Og det fantes verken et hus eller et menneske å se:-) 

 

Og da gjelder ikke fartsgrensene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har andre deifinisjoner og mener og vet jeg er like om ikke mer trafikksikker enn trafikksinker.

 

 

Å evne å forstå at det finnes flest mellom her enn de to ytterlighetene du nevner kunne kanskje hjulpet deg en smule? Min påstand er at dere er akkurat like farlige, på hver deres måte. Og det er nok liten tvil om at at krasj med deg ville få mer fatale konsekvenser enn et krasj med en trafikksinke.

 

Det overrasker meg forøvrig at du er så totalt ignorant. Men så evner vel aspergere lite å skjønne seg på uforutsette hendelser, noe det er flust av i trafikken.

Anonymous poster hash: f2188...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å evne å forstå at det finnes flest mellom her enn de to ytterlighetene du nevner kunne kanskje hjulpet deg en smule? Min påstand er at dere er akkurat like farlige, på hver deres måte. Og det er nok liten tvil om at at krasj med deg ville få mer fatale konsekvenser enn et krasj med en trafikksinke.

 

Det overrasker meg forøvrig at du er så totalt ignorant. Men så evner vel aspergere lite å skjønne seg på uforutsette hendelser, noe det er flust av i trafikken.

 

Derfor burde aspergere ikke hatt rett til sertifikat?

Anonymous poster hash: f82fe...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke nødvendigvis de 30 ekstra kilometerne du kjører fortere på motorveien som gjør oss så opprørte, men snarere din manglende evne til å hva din råkjøring - fordi du synes det er morsomt, kan føre til. Du klarer overhode ikke å se andres perspektiv i denne saken, og dette er vel ganske typisk asberger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke nødvendigvis de 30 ekstra kilometerne du kjører fortere på motorveien som gjør oss så opprørte, men snarere din manglende evne til å hva din råkjøring - fordi du synes det er morsomt, kan føre til. Du klarer overhode ikke å se andres perspektiv i denne saken, og dette er vel ganske typisk asberger.

Hei!

 

Jeg råkjører ikke!

 

Og i denne tråden er det ca en = frosken som er nærmest realiteten, (husker ikke alle svar nå, men husker at Frosken forstod hva dette handler om)

 

Det er riktig, jeg klarer dårlig å ta andres perspektiv, likevel sa min mann nettopp at selv om jeg er direkte og til tider komisk spørrende, så følger jeg regler, forslag, tips som andre gir meg, feks sier jeg ca 2 ganger pr dag, (i vertfall 1) at jeg elsker deg. På lab har jeg vært klart mer positiv til samarbeide, dette fordi noen bad meg øve meg, jeg svarte da "Ok", og prøver. Dette innebærer at jeg feks også spør om jeg skal hente kaffe til andre, når jeg henter meg selv. Jeg ber likevel om mat når jeg kommer til andre, hvis jeg er sulten, det sa noen er rart, men utrolig kjekt, det gjør meg til en enkel gjest.

Det betyr at det er mye jeg må lære, men andre lærer også av meg. 

 

Jeg mangler empati, dvs evnen til å forstå det som ikke er tydelig forklart, jeg har imidlertid mye sympati, og det vet mange her inne. Jeg bryr meg mye om at andre mennesker skal ha det bra.

 

Jeg ser ganske godt for tiden hvorfor feks også psykologen i går ville tenkt asperger fort, noe av grunnen er at jeg er direkte og ikke pynter på, da jeg forklarte han at han måtte være direkte og ikke utydelig (jeg kjente han ikke) tok jeg eksempel med å be om sex og ikke hinte med roser og vin. 

Min mann sa derfor nå "Ja det sa du vel" så smilte han og jeg forstod at han syns jeg bruker til tider eksempler som andre ikke ville brukt. Det eksemplet var det jeg kom på, og som forklarte godt at direktehet er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg råkjører ikke!

 

Og i denne tråden er det ca en = frosken som er nærmest realiteten, (husker ikke alle svar nå, men husker at Frosken forstod hva dette handler om)

 

Det er riktig, jeg klarer dårlig å ta andres perspektiv, likevel sa min mann nettopp at selv om jeg er direkte og til tider komisk spørrende, så følger jeg regler, forslag, tips som andre gir meg, feks sier jeg ca 2 ganger pr dag, (i vertfall 1) at jeg elsker deg. På lab har jeg vært klart mer positiv til samarbeide, dette fordi noen bad meg øve meg, jeg svarte da "Ok", og prøver. Dette innebærer at jeg feks også spør om jeg skal hente kaffe til andre, når jeg henter meg selv. Jeg ber likevel om mat når jeg kommer til andre, hvis jeg er sulten, det sa noen er rart, men utrolig kjekt, det gjør meg til en enkel gjest.

Det betyr at det er mye jeg må lære, men andre lærer også av meg. 

 

Jeg mangler empati, dvs evnen til å forstå det som ikke er tydelig forklart, jeg har imidlertid mye sympati, og det vet mange her inne. Jeg bryr meg mye om at andre mennesker skal ha det bra.

 

Jeg ser ganske godt for tiden hvorfor feks også psykologen i går ville tenkt asperger fort, noe av grunnen er at jeg er direkte og ikke pynter på, da jeg forklarte han at han måtte være direkte og ikke utydelig (jeg kjente han ikke) tok jeg eksempel med å be om sex og ikke hinte med roser og vin. 

Min mann sa derfor nå "Ja det sa du vel" så smilte han og jeg forstod at han syns jeg bruker til tider eksempler som andre ikke ville brukt. Det eksemplet var det jeg kom på, og som forklarte godt at direktehet er best.

Jeg kan helt klart se at du prøver å forstå og lære av hva andre forklarer, dette sammen med direkteheten din er nok det som gjør at jeg assosierer deg med Saga i Broen. Det er også lett å se at du har masse sympati selv om du mangler evne til empati.

Jeg kjører også ofte fortere enn fartsgrensen på motorveien når situasjonen kan tilsi det, det er nok mange av oss som tøyer grensene av og til. men slik jeg oppfatter deg her i tråden overvurder du dine kjøreferigheter og ser ikke hvilke konsekvenser din kjøring kan få. Akkurat som du ikke forholder deg til alle de faktorene i trafikken som ikke har konkret med deg å gjøre. Det blir skremmende for oss andre at du tilsynelatende ikke tilpasser kjøringen din helt etter situasjonen, og ikke virker å "lese" det komplekse som skjer i trafikken.

Når du kommenterer at du ikke vet at de styggeste ulykkene skjer i stor fart, må jeg stusse litt. Jeg har hellerikke lest en statistikk på akkurat dette, men jeg kan likevel tenke meg til at dette må være riktig, og ikke minst forholde meg til til. Det virker det ikke som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan helt klart se at du prøver å forstå og lære av hva andre forklarer, dette sammen med direkteheten din er nok det som gjør at jeg assosierer deg med Saga i Broen. Det er også lett å se at du har masse sympati selv om du mangler evne til empati.

Jeg kjører også ofte fortere enn fartsgrensen på motorveien når situasjonen kan tilsi det, det er nok mange av oss som tøyer grensene av og til. men slik jeg oppfatter deg her i tråden overvurder du dine kjøreferigheter og ser ikke hvilke konsekvenser din kjøring kan få. Akkurat som du ikke forholder deg til alle de faktorene i trafikken som ikke har konkret med deg å gjøre. Det blir skremmende for oss andre at du tilsynelatende ikke tilpasser kjøringen din helt etter situasjonen, og ikke virker å "lese" det komplekse som skjer i trafikken.

Når du kommenterer at du ikke vet at de styggeste ulykkene skjer i stor fart, må jeg stusse litt. Jeg har hellerikke lest en statistikk på akkurat dette, men jeg kan likevel tenke meg til at dette må være riktig, og ikke minst forholde meg til til. Det virker det ikke som du gjør.

Hei!

 

Ok takk for at du forstår at jeg oppriktig bryr meg om andre.

 

jeg er i tillegg i følge min mann en kopi av Saga. Noe kan jeg se faktisk selv, men mest ser han, men jeg syns det er rart, for det er nesten som å lese den boken Frosken anbefalte meg, som jeg ikke vil lese fordi jeg syns skummelt at noen så lik meg. Den av Donna Williams.

 

Men min mann finner stor glede i serien, fordi han sier den forklarer meg.

Kanskje er det derfor andre ikke tviler på at jeg har asperger og finner forklaringen på det, så bra.

Før mente de jeg var, rar, spesiell, ikke som andre, så fikk jeg diagnosen asperger og den forklarer det for andre mennesker. Det fine for meg er at jeg blir oppfattet hyggelig og mennesker forklarer meg ting, det liker jeg. 

 

Min mann elsker meg fordi jeg er lett å elske sier han, men ikke lett å leve med, for sorgen i han av at jeg går og er så i mine ting, er vond for han i blant, i serien ser han at sånn må det være sier han, jeg bare vet ikke mye som andre vet helt av selv.

Når jeg blir informert prøver jeg å rette opp, slik at andre skal bli glade.

 

Derfor sier jeg det som jeg ikke tenkte på før til min mann, og jeg er blitt mer positiv til at han invitere venner, jeg lager også mat når han vil ha feks fotballfest, eller bare venner på besøk, og jeg får lov å drive med mitt :-)

 

Når jeg virker kald, er det andre mekanismer, at jeg ikke forstår, og dette har min psykiater forklart meg og derfor har jeg det bra inni meg.

 

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...