Gå til innhold

fartsgrense og valg


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    46

  • AnonymBruker

    16

  • Togli

    12

  • slabbedask

    11

Etter å ha lest denne tråden lurer jeg på om du ville fått sertifikat i det hele tatt hvis det ble strengene..

 

Og selv om du liker det eller ikke, det er faktisk en sammenheng mellom fart og alvorlige ulykker.

Hei!

 

Tja det skal jeg tenke på, jeg er enig i at fart, uansvarlighet og rusmisbruk og ulykker.

 

Jeg har sertifikat på ikke bare bil og stor tilhenger og minibuss, men også buss, tekniske ting går lett for meg :-)

 

Så jeg ville nok fått sertifikat i dag. Jeg har dykkersertifikat også.

 

nesten ingen av mine asperger venner har sertifikat på tunge kjøretøyer, mange ikke en gang på bil, kun på moped.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei!

 

ja jeg er det nå, jeg er invitert bort og jeg vil ikke dra, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg er for sliten og ikke vet hvordan det skal gå å kjøre.

Jeg har en regel på kun bilkjøring når jeg er ikke fjern.

 

Nå er jeg litt sliten, og da kan jeg glemme meg:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

ja jeg er det nå, jeg er invitert bort og jeg vil ikke dra, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg er for sliten og ikke vet hvordan det skal gå å kjøre.

Jeg har en regel på kun bilkjøring når jeg er ikke fjern.

 

Nå er jeg litt sliten, og da kan jeg glemme meg:-(

 

Da er det nok tryggest å ta taxi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok tryggest å ta taxi.

Hei!

 

Det tar jeg meg ikke råd til!

 

Så blir nok hjemme!

 

:-)

 

Jeg tok tester i dag, pga av autismestudie, sikkert derfor er jeg urolig, jeg er glad for å ha det overstått :-) Men så blir jeg sånn litt hyper inni meg, fordi jeg ville ikke, men må osv... Men deilig å ha klart dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Hva mener du med " kjørte 115 km/t rett i synet på meg"

 

Jeg skriver ikke om på svingete veier opp igjennom Gudbrandsdalen, men rene og strake strekninger, nye på E 6 her og der.

 

Da er det flaks at man ikke får bot, med mange hestekrefter og glede ved å kjøre fort.

 

Jeg tenkte i dag, at stopper de meg må jeg si "Jeg har autisme og glemte meg" det gjorde jeg... inntil jeg kom på at 130 km/h i 80 sone ikke er ok. Jeg kom på at jeg sikkert ikke hadde fått noen rabatt eller nåde :-) Men lett er det ikke når man har biler som kjører i fra de fleste, det er jo gøy!!

Jeg mener det jeg skriver. Fikk en "råkjører" mitt imot bilen min. Front mot front kollisjon. Ble slengt gjennom lufta ca 10 meter. Den personen lever dessverre ikke lengre.

 

Blir syk bare av å se det du skriver om moro og fart. Husk det kan fort gå over til å bli veldig tragisk og trist. Det er farlig å kjøre bil. Høy fart gjør at ulykker blir veldig mye farligere og man ser mye større skader på mennesker. Du bør tenke på dette før du setter deg i bilen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det jeg skriver. Fikk en "råkjører" mitt imot bilen min. Front mot front kollisjon. Ble slengt gjennom lufta ca 10 meter. Den personen lever dessverre ikke lengre.

 

Blir syk bare av å se det du skriver om moro og fart. Husk det kan fort gå over til å bli veldig tragisk og trist. Det er farlig å kjøre bil. Høy fart gjør at ulykker blir veldig mye farligere og man ser mye større skader på mennesker. Du bør tenke på dette før du setter deg i bilen igjen!

Hei!

 

Jeg er ikke redd for så mye.

 

Jeg har fått en bil snurrende over bilen min, og den havnet på taket på siden.

 

Jeg kjørte tilbake og tilkalte ambulanse, det var ikke min feil at han kom ut i grusen.

 

Tror det med fart henger sammen med redsel, jeg tar det med ro, jeg kjører kun sakte i byen fordi jeg er redd for å kjøre på noen som spretter ut i veien og ikke overholder reglene for rødt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er ikke redd for så mye.

 

Jeg har fått en bil snurrende over bilen min, og den havnet på taket på siden.

 

Jeg kjørte tilbake og tilkalte ambulanse, det var ikke min feil at han kom ut i grusen.

 

Tror det med fart henger sammen med redsel, jeg tar det med ro, jeg kjører kun sakte i byen fordi jeg er redd for å kjøre på noen som spretter ut i veien og ikke overholder reglene for rødt lys.

Poenget er at _hvis_ ulykken er der, og dette vet du faktisk ingenting om, så blir skadene så mye større når du holder høy fart. Jeg også elsker fart, men jeg begrenser meg fordi jeg vet hvor farlig det er.

 

Pga at jeg har den sykdommen jeg har, så er det heller ikke alltid at jeg kjører bil. Jeg merker selv når jeg er sykere og da lar jeg bilen stå. I tillegg holder jeg fartsgrensen, jeg vil være en så trygg sjåfør som mulig, både for meg selv og andre. Greier jeg ikke dette, så kan jeg selge bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Liker det ikke når folk mener de er "gode sjafører" fordi de er flinke til å styre og mestrer fart. Ja, greit nok, de er nok gode sjafører på en bane. Men det å være en god sjafør på offentlig vei, det innebærer langt mer enn å mestre bilen teknisk sett. Det er liksom som noen latterliggjør folk som kan komme til å kvele bilen i et lyskryss, mange av de samme folkene er de som gir blaffen i straffbare (trafikk)regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at _hvis_ ulykken er der, og dette vet du faktisk ingenting om, så blir skadene så mye større når du holder høy fart. Jeg også elsker fart, men jeg begrenser meg fordi jeg vet hvor farlig det er.

 

Pga at jeg har den sykdommen jeg har, så er det heller ikke alltid at jeg kjører bil. Jeg merker selv når jeg er sykere og da lar jeg bilen stå. I tillegg holder jeg fartsgrensen, jeg vil være en så trygg sjåfør som mulig, både for meg selv og andre. Greier jeg ikke dette, så kan jeg selge bilen.

Hei!

 

Jeg har kjørt bil med et nevrotisk menneske som kjørte 10-20-30 km/h under fartsgrensen i Oslo.

 

Jeg mener at hun skapte flere trafikkfarlige situasjoner enn de som er gode, sikre, stødige sjåfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det ikke når folk mener de er "gode sjafører" fordi de er flinke til å styre og mestrer fart. Ja, greit nok, de er nok gode sjafører på en bane. Men det å være en god sjafør på offentlig vei, det innebærer langt mer enn å mestre bilen teknisk sett. Det er liksom som noen latterliggjør folk som kan komme til å kvele bilen i et lyskryss, mange av de samme folkene er de som gir blaffen i straffbare (trafikk)regler.

Hei!

 

Ja å kvele bilen i et lyskryss er amatørmessing, hvem gjør det?

 

Jeg hadde sikkert ikke merket det, men spørsmålet er hvem gjør det annet enn helt årsferske sjåfører? Burde de ha sertifikat? 

 

Å legge seg i høyre fil når man vil kjøre i fartsgrensen er normalt, greit og helt i orden, å legge seg i  venstre fil for nå blokkere meg og andre bilister, skaper farlige situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yeah... youre very welcome!  :wacko:

Hei!

 

Takk :-)

 

Forstår  smiley du satte på der,  jeg er enig, ikke lett med alle de håpløse sinkene i trafikken.

 

De sperrer  oss som vil raskt frem og har ønske om god kjøreflyt,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

:-) takk

Den skjønte du ikke, Madelenemie, Captain Cheeseheart hadde ikke gitt deg sertifikatet. Og det er en del av oss andre her inne som er enige med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, tror nok ikke at det var deg h*n ville gitt førerkortet :-)

Hei!

 

Hm mente han det nevrotiske menneske som lagde problemer i trafikken?

 

Det tror jeg ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hm mente han det nevrotiske menneske som lagde problemer i trafikken?

 

Det tror jeg ikke :-)

Han snakker nok om de årsferske sjåførene... Dette er ironi, Madeleinemie, og det skjønner du ikke... men jeg tror ikke kapteinen skjønner at du ikke skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...