Gå til innhold

Rett til henvisning?


br123vn

Anbefalte innlegg

Jeg forstår og er enig i det du skriver. Men i dette tilfellet ble i følge ts behandlingen avlsuttet pga sykdom og langvarig sykemelding fra behandler..

Ja, og det er ikke en ideell avslutning på et behandlingsløp. Men det har også blitt gjort en faglig vurdering i forbindelse med avslutningen siden hun ble henvist til kommunehelsetjenesten.

Det kan godt være at mer behandling vil være korrekt, og i såfall er jeg ganske overbevist om at hun vil få medhold enten gjennom en second opinion eller ved gjentatte samtaler med fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Captain Cheeseheart

Jeg får bare vondt på ts's og venninnens vegne.. derfor berøres jeg av denne tråden.

 

Ok, jeg fikk ikke noe vondt i det hele tatt.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er ikke en ideell avslutning på et behandlingsløp. Men det har også blitt gjort en faglig vurdering i forbindelse med avslutningen siden hun ble henvist til kommunehelsetjenesten.

Det kan godt være at mer behandling vil være korrekt, og i såfall er jeg ganske overbevist om at hun vil få medhold enten gjennom en second opinion eller ved gjentatte samtaler med fastlege.

Ok  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen har hun bare hatt noen måneder, og hun har visstnok ikke mottatt noen epikrise eller noe. Så det jeg mener er at fastlegen kanskje burde sjekket ut sykehistorien litt først, i stedetfor å bare avvise henne. Hun ble henvist kommunen/dps fordi hun var ferdigbehandlet i spesialisthelsetjenesten, men på ingen måte frisk.

Jeg har fått henne til å be om epikriser, og prøve å gi de til fastlegen. Og /eller be om en second opinion.

 

Jeg mener hun trenger en eller annen oppfølging, siden jeg kjenner både henne og forløpet godt. Derfor skrev jeg innlegget. Det er sikkert mange andre der ute som burde fått tilbud om behandling også. 

Jeg trekker bare frem dette fordi hun er min venninne, og jeg ser at hun trenger hjelp.

 

mener jeg leste et sted at man har krav på å få dekket et eller to vurderingstimer hos privat psykolog, men jeg syns det står så mye ulikt overalt at jeg ikke helt vet.



Anonymous poster hash: 30e15...e35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener jeg leste et sted at man har krav på å få dekket et eller to vurderingstimer hos privat psykolog, men jeg syns det står så mye ulikt overalt at jeg ikke helt vet.

Anonymous poster hash: 30e15...e35

Man har ikke krav på å få dekket en eller to vurderingstimer hos privat psykolog, men de privatpraktiserende avtalespesialistene (dvs. de som har avtale om trygderefusjon) har anledning til å ha to samtaler med en potensiell pasient uten at vedkommende har skaffet en henvisning først. Etter disse vurderingstimene må pasienten ha henvisning for å kunne fortsette behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...