Gå til innhold

noe galt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

I et slikt tilfelle vil nok Frps forslag om arbeidsplikt for friske sosialhjelpsmottakere ikke være så dumt.

 

Jo, han har fått "vilkår" som alle andre (langt før FrP), men kommer neppe til å oppfylle dem. Foreldrene til Ola sier at han ikke kan møte på X eller Y, men vil heller ikke avtale time med fastlege for en evt henvisning,Tipper at NAV gjør vedtak på minstesats (jfr ikke møtt til lavterskeltibud), Forekdrene anker til Trygderetten og Ola er like langt. Eller noen kroner rikere. Alt ettersom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    29

  • frosken

    9

  • sur kjerring

    5

  • Angustia1

    4

Jo, han har fått "vilkår" som alle andre (langt før FrP), men kommer neppe til å oppfylle dem. Foreldrene til Ola sier at han ikke kan møte på X eller Y, men vil heller ikke avtale time med fastlege for en evt henvisning,Tipper at NAV gjør vedtak på minstesats (jfr ikke møtt til lavterskeltibud), Forekdrene anker til Trygderetten og Ola er like langt. Eller noen kroner rikere. Alt ettersom.

 

Sykt system. Hvis man er frisk og ikke "gidder" å prøve, burde man heller ikke få penger av det offentlige i det hele tatt. Og disse foreldrene høres ikke helt gode ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt system. Hvis man er frisk og ikke "gidder" å prøve, burde man heller ikke få penger av det offentlige i det hele tatt. Og disse foreldrene høres ikke helt gode ut.

Jeg mener det primært er foreldrene som bør kritiseres i en slik situasjon. Ola bør oppmuntres, lokkes og dyttes i riktig retning - men det er neppe hans skyld at han oppdras til manglende arbeidsdyktighet. 

 

Det verste er at han sannsynligvis burde flytte ut hjemmefra snarest - men for å få til det, så må jo nav finansiere det også. Det burde vært en form for folkehøgskoleløsning - med mye arbeidstrening - for ungdom som ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener det primært er foreldrene som bør kritiseres i en slik situasjon.  det også. Det burde vært en form for folkehøgskoleløsning - med mye arbeidstrening - for ungdom som ham.

 

"Ola" er da voksen. Det burde vært arbeidsplikt for slike som ham.

Endret av sur kjerring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terapi og behandling er synonymer/betyr det samme.

 

Hva med medikamentell behandling?

Anonymous poster hash: 4bb98...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det verste er at han sannsynligvis burde flytte ut hjemmefra snarest - men for å få til det, så må jo nav finansiere det også. Det burde vært en form for folkehøgskoleløsning - med mye arbeidstrening - for ungdom som ham.

 

I "gamle dager", hadde vi jo militærtjenesten som alle gutter måtte igjennom. Tror det var sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke dum :)

Takk, men følte meg bare dum :)

 

Tenkte behandling kunne være så mye, og det er jo ulike sorter behandling. Men da er det vel terapi da, det er jo ulike sorter terapi og. Ungdommen ville ikke høre snakk om det, så da vet jeg ikke. Men vi hadde en god samtale i går kveld om ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men følte meg bare dum :)

 

Tenkte behandling kunne være så mye, og det er jo ulike sorter behandling. Men da er det vel terapi da, det er jo ulike sorter terapi og. Ungdommen ville ikke høre snakk om det, så da vet jeg ikke. Men vi hadde en god samtale i går kveld om ting.

Jeg skjønner.

Godt dere fikk en god samtale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit å ikke ville være sosial og ikke ville ha så mange venner, er det en personlighetstype som er sånn?

 

Eller må det være noe galt en plass da?

Vil bare gi deg litt oppmerksomhet og fortelle deg at du er ikke alene om å leve slik. Jeg er også svært lite sosial.  Det verste er vel at man føler at man er unormal. Men sender deg og alle de andre rundt i verden som føler seg litt ensomme og unormale i kveld en tanke..... og da er vi nok millioner :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om en ungdom som isolerer seg synes jeg det er grunn til bekymring, men det kommer jo litt an på hvor lite sosial han er, og hvordan han fungerer ellers. I den alderen skal de jo løsrive seg og begynne så smått å bygge et eget liv. En ungdom som bare sitter hjemme kan fort bli akterutseilt av sine jevnaldrende, og bli sosialt klønete og tiltaksløs etterhvert.

 

At voksne ikke orker å være sosiale er mer forståelig, i alle fall de som er i jobb eller får dekket det sosiale behovet hjemme med familien.  Mange blir fortere slitne enn de ble som unge, og trenger mer ro enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg litt oppmerksomhet og fortelle deg at du er ikke alene om å leve slik. Jeg er også svært lite sosial.  Det verste er vel at man føler at man er unormal. Men sender deg og alle de andre rundt i verden som føler seg litt ensomme og unormale i kveld en tanke..... og da er vi nok millioner :).

 Takk :) . Det er nok mange i verden som ikke er sosiale, har gitt opp å være normal hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om en ungdom som isolerer seg synes jeg det er grunn til bekymring, men det kommer jo litt an på hvor lite sosial han er, og hvordan han fungerer ellers. I den alderen skal de jo løsrive seg og begynne så smått å bygge et eget liv. En ungdom som bare sitter hjemme kan fort bli akterutseilt av sine jevnaldrende, og bli sosialt klønete og tiltaksløs etterhvert.

 

At voksne ikke orker å være sosiale er mer forståelig, i alle fall de som er i jobb eller får dekket det sosiale behovet hjemme med familien.  Mange blir fortere slitne enn de ble som unge, og trenger mer ro enn før.

Er enig i det og jeg er bekymret, ungdom skal jo være litt imot foreldrene og gjøre litt opprør. Men ikke alle er like, ungdom er intet unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...