Angustia1 Skrevet 23. oktober 2013 Skrevet 23. oktober 2013 I et slikt tilfelle vil nok Frps forslag om arbeidsplikt for friske sosialhjelpsmottakere ikke være så dumt. Jo, han har fått "vilkår" som alle andre (langt før FrP), men kommer neppe til å oppfylle dem. Foreldrene til Ola sier at han ikke kan møte på X eller Y, men vil heller ikke avtale time med fastlege for en evt henvisning,Tipper at NAV gjør vedtak på minstesats (jfr ikke møtt til lavterskeltibud), Forekdrene anker til Trygderetten og Ola er like langt. Eller noen kroner rikere. Alt ettersom. 0 Siter
sur kjerring Skrevet 23. oktober 2013 Skrevet 23. oktober 2013 Jo, han har fått "vilkår" som alle andre (langt før FrP), men kommer neppe til å oppfylle dem. Foreldrene til Ola sier at han ikke kan møte på X eller Y, men vil heller ikke avtale time med fastlege for en evt henvisning,Tipper at NAV gjør vedtak på minstesats (jfr ikke møtt til lavterskeltibud), Forekdrene anker til Trygderetten og Ola er like langt. Eller noen kroner rikere. Alt ettersom. Sykt system. Hvis man er frisk og ikke "gidder" å prøve, burde man heller ikke få penger av det offentlige i det hele tatt. Og disse foreldrene høres ikke helt gode ut. 0 Siter
Angustia1 Skrevet 23. oktober 2013 Skrevet 23. oktober 2013 Jo, men dette har man "krav på", Jfr lov om sosiale tjenester; http://www.lovdata.no/all/hl-20091218-131.html 0 Siter
sur kjerring Skrevet 23. oktober 2013 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Jo, men dette har man "krav på", Jfr lov om sosiale tjenester; http://www.lovdata.no/all/hl-20091218-131.html Jo, men da strider loven mot all sunn fornuft. Det bør være en viss sammenheng mellom rettigheter og plikter. Endret 23. oktober 2013 av sur kjerring 0 Siter
frosken Skrevet 23. oktober 2013 Skrevet 23. oktober 2013 Sykt system. Hvis man er frisk og ikke "gidder" å prøve, burde man heller ikke få penger av det offentlige i det hele tatt. Og disse foreldrene høres ikke helt gode ut. Jeg mener det primært er foreldrene som bør kritiseres i en slik situasjon. Ola bør oppmuntres, lokkes og dyttes i riktig retning - men det er neppe hans skyld at han oppdras til manglende arbeidsdyktighet. Det verste er at han sannsynligvis burde flytte ut hjemmefra snarest - men for å få til det, så må jo nav finansiere det også. Det burde vært en form for folkehøgskoleløsning - med mye arbeidstrening - for ungdom som ham. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Skrevet 23. oktober 2013 Hva gjør jeg hvis det er pga sosial angst da? 0 Siter
sur kjerring Skrevet 23. oktober 2013 Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Jeg mener det primært er foreldrene som bør kritiseres i en slik situasjon. det også. Det burde vært en form for folkehøgskoleløsning - med mye arbeidstrening - for ungdom som ham. "Ola" er da voksen. Det burde vært arbeidsplikt for slike som ham. Endret 23. oktober 2013 av sur kjerring 0 Siter
sur kjerring Skrevet 23. oktober 2013 Skrevet 23. oktober 2013 Hva gjør jeg hvis det er pga sosial angst da? Hvis du ønsker endring må du be om behandling for sa. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Skrevet 23. oktober 2013 Hvis du ønsker endring må du be om behandling for sa. Behandling? Mener du terapi? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. oktober 2013 Skrevet 23. oktober 2013 Behandling? Mener du terapi? Terapi og behandling er synonymer/betyr det samme. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Skrevet 23. oktober 2013 Terapi og behandling er synonymer/betyr det samme. Ok, sorry for at jeg er dum. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. oktober 2013 Skrevet 23. oktober 2013 Ok, sorry for at jeg er dum. Du er ikke dum 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 Skrevet 23. oktober 2013 Terapi og behandling er synonymer/betyr det samme. Hva med medikamentell behandling? Anonymous poster hash: 4bb98...1ec 0 Siter
vestenforsol Skrevet 23. oktober 2013 Skrevet 23. oktober 2013 Det verste er at han sannsynligvis burde flytte ut hjemmefra snarest - men for å få til det, så må jo nav finansiere det også. Det burde vært en form for folkehøgskoleløsning - med mye arbeidstrening - for ungdom som ham. I "gamle dager", hadde vi jo militærtjenesten som alle gutter måtte igjennom. Tror det var sunt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Skrevet 24. oktober 2013 Du er ikke dum Takk, men følte meg bare dum Tenkte behandling kunne være så mye, og det er jo ulike sorter behandling. Men da er det vel terapi da, det er jo ulike sorter terapi og. Ungdommen ville ikke høre snakk om det, så da vet jeg ikke. Men vi hadde en god samtale i går kveld om ting. 0 Siter
Gjest Skrevet 24. oktober 2013 Skrevet 24. oktober 2013 Takk, men følte meg bare dum Tenkte behandling kunne være så mye, og det er jo ulike sorter behandling. Men da er det vel terapi da, det er jo ulike sorter terapi og. Ungdommen ville ikke høre snakk om det, så da vet jeg ikke. Men vi hadde en god samtale i går kveld om ting. Jeg skjønner. Godt dere fikk en god samtale 0 Siter
Nøtteskall Skrevet 24. oktober 2013 Skrevet 24. oktober 2013 Er det greit å ikke ville være sosial og ikke ville ha så mange venner, er det en personlighetstype som er sånn? Eller må det være noe galt en plass da? Vil bare gi deg litt oppmerksomhet og fortelle deg at du er ikke alene om å leve slik. Jeg er også svært lite sosial. Det verste er vel at man føler at man er unormal. Men sender deg og alle de andre rundt i verden som føler seg litt ensomme og unormale i kveld en tanke..... og da er vi nok millioner . 0 Siter
tonie Skrevet 24. oktober 2013 Skrevet 24. oktober 2013 Hvis det er snakk om en ungdom som isolerer seg synes jeg det er grunn til bekymring, men det kommer jo litt an på hvor lite sosial han er, og hvordan han fungerer ellers. I den alderen skal de jo løsrive seg og begynne så smått å bygge et eget liv. En ungdom som bare sitter hjemme kan fort bli akterutseilt av sine jevnaldrende, og bli sosialt klønete og tiltaksløs etterhvert. At voksne ikke orker å være sosiale er mer forståelig, i alle fall de som er i jobb eller får dekket det sosiale behovet hjemme med familien. Mange blir fortere slitne enn de ble som unge, og trenger mer ro enn før. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Skrevet 24. oktober 2013 Vil bare gi deg litt oppmerksomhet og fortelle deg at du er ikke alene om å leve slik. Jeg er også svært lite sosial. Det verste er vel at man føler at man er unormal. Men sender deg og alle de andre rundt i verden som føler seg litt ensomme og unormale i kveld en tanke..... og da er vi nok millioner . Takk . Det er nok mange i verden som ikke er sosiale, har gitt opp å være normal hehe. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter Skrevet 24. oktober 2013 Hvis det er snakk om en ungdom som isolerer seg synes jeg det er grunn til bekymring, men det kommer jo litt an på hvor lite sosial han er, og hvordan han fungerer ellers. I den alderen skal de jo løsrive seg og begynne så smått å bygge et eget liv. En ungdom som bare sitter hjemme kan fort bli akterutseilt av sine jevnaldrende, og bli sosialt klønete og tiltaksløs etterhvert. At voksne ikke orker å være sosiale er mer forståelig, i alle fall de som er i jobb eller får dekket det sosiale behovet hjemme med familien. Mange blir fortere slitne enn de ble som unge, og trenger mer ro enn før. Er enig i det og jeg er bekymret, ungdom skal jo være litt imot foreldrene og gjøre litt opprør. Men ikke alle er like, ungdom er intet unntak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.