Gå til innhold

noe galt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Takk :) . Det er nok mange i verden som ikke er sosiale, har gitt opp å være normal hehe.

Jeg foretrekker å være hjemme på fritiden min, og jeg anser det som helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • stjernestøv

    29

  • frosken

    9

  • sur kjerring

    5

  • Angustia1

    4

Jeg foretrekker å være hjemme på fritiden min, og jeg anser det som helt normalt :)

Jeg er hjemme stort sett hele tiden :) Men har ikke noe annet å foreta meg heller :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør jeg hvis det er pga sosial angst da?

Kanskje du kan prate litt med fastlegen om dette? Høre om han kjenner til noen tiltak som kan være til hjelp for en sekstenåring som trekker seg unna sosial kontakt med andre enn familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prate litt med fastlegen om dette? Høre om han kjenner til noen tiltak som kan være til hjelp for en sekstenåring som trekker seg unna sosial kontakt med andre enn familien.

Kan jo ta det opp med legen men da vil jeg at ungdommen skal være med, nevnte det for han men han likte det ikke. Sa han ville ordne opp selv, men jeg sa det spørs om han klarer det. Har selv sosial angst og vet hvordan det er, men en må jo bare eksponeres. Sa til han at han måtte øve på å være sosial, han slet med tanker fra barne og ungdomsskolen ang mobbing. Han er veldig åpen og forteller meg ting, nå har han besøk av kompisen sin da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo ta det opp med legen men da vil jeg at ungdommen skal være med, nevnte det for han men han likte det ikke. Sa han ville ordne opp selv, men jeg sa det spørs om han klarer det. Har selv sosial angst og vet hvordan det er, men en må jo bare eksponeres. Sa til han at han måtte øve på å være sosial, han slet med tanker fra barne og ungdomsskolen ang mobbing. Han er veldig åpen og forteller meg ting, nå har han besøk av kompisen sin da :)

Problemet er jo bare, at det skal noe til at han identifiserer dette selv som sosial angst etc, og det virker lite realistisk at han selv skal be om hjelp til å bli mer sosial - han ønsker jo å unngå nettopp det. Jeg ville ha drøftet situasjonen med fastlegen først, og hvis han tror at han har noe å tilby, så ville jeg tatt med sekstenåringen neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo bare, at det skal noe til at han identifiserer dette selv som sosial angst etc, og det virker lite realistisk at han selv skal be om hjelp til å bli mer sosial - han ønsker jo å unngå nettopp det. Jeg ville ha drøftet situasjonen med fastlegen først, og hvis han tror at han har noe å tilby, så ville jeg tatt med sekstenåringen neste gang.

Vi snakket om sosial angst og han innrømmet at han kunne ha det, men han vil unngå å være sosial med folk han er utrygg på ja. Det er vel henvisning til bup fastlegen kan hjelpe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit å ikke ville være sosial og ikke ville ha så mange venner, er det en personlighetstype som er sånn?

 

Eller må det være noe galt en plass da?

Het er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg og funnet ut. Folk er forskjellige, det trenger ikke være noe galt :)[/quote

Er det ikke en befriende følelse å ha funnet det ut? Slippe å stresse med slike tanker... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg og funnet ut. Folk er forskjellige, det trenger ikke være noe galt :)

Men hvis vi nå fortsatt snakker om en sekstenåring, så synes jeg kanskje  ikke det er nok å håpe på at det ikke er noe galt når han trekker seg mye unna det sosiale. Da synes jeg at foreldrene skal sørge for at muligheter for hjelp er vurdert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, det er så godt :)

Helt klart :) Hvorfor skal alle være like? Nei, må visst passe meg for å ikke tenke A4, jeg er tross alt litt utenfor boksen. Så hvem er jeg til å forandre andre? Fy meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis vi nå fortsatt snakker om en sekstenåring, så synes jeg kanskje  ikke det er nok å håpe på at det ikke er noe galt når han trekker seg mye unna det sosiale. Da synes jeg at foreldrene skal sørge for at muligheter for hjelp er vurdert.

Enig. Jeg tenkte på voksne - 16-åringer blir noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis vi nå fortsatt snakker om en sekstenåring, så synes jeg kanskje  ikke det er nok å håpe på at det ikke er noe galt når han trekker seg mye unna det sosiale. Da synes jeg at foreldrene skal sørge for at muligheter for hjelp er vurdert.

Og det kommer fra en som vil at alle skal være mest mulig like.....muligens. Jeg vil at folk skal få være seg selv, hvilken rett har jeg til å ville forandre på andre som er så uperfekt selv? Nei, så lenge ikke gutten mener dette hemmer han skal ikke jeg tvinge han til noe, er klar over at det er mitt ansvar. Og blir det et problem for han selv, slik at han selv ønsker hjelp vil jeg støtte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det????

Fordi de i mine øyne fortsatt er barn..

Jeg er selv mor til en 16-åring, og må fortsatt ta noen avgjørelser for han (selv om jeg av og til innbiller meg at han er eldre enn 16)..Jeg føler det er mitt ansvar hvis jeg blir bekymret for at noe ikke er som det skal være og han ikke ser det selv.

Vanskelig å forklare :)

Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de i mine øyne fortsatt er barn..

Jeg er selv mor til en 16-åring, og må fortsatt ta noen avgjørelser for han (selv om jeg av og til innbiller meg at han er eldre).. Jeg føler det er mitt ansvar hvis jeg blir bekymret for at noe ikke er som deg skal være og han ikke ser det selv.

Ja det er mitt barn, så ja han er et barn. Men hva skal jeg gjøre da, sende han til tvangsbehandlig? Tror ikke det er lov å tvangsbehandle slike ting. Selvfølgelig har jeg ansvaret, det ser jeg. Men ser ikke hvordan jeg skal gripe det fatt når han sier det ikke er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...