Gå til innhold

Arbeidsevne


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest alt over, men når jeg tenker på arbeidsevne, så er det en ting , men å få uføretrygd er noe helt annet. Altså, noen har fått mer tid til mer givende arbeid, når de har gått over på trygd. 

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannheten er: mange jobber hardt, tjener mye og betaler mye i skatt. Andre jobber like hardt, tjener lite og betaler mer enn nok i skatt. Begge disse gruppene finansierer sånne som meg.I et annet hjørne av verden ville jeg kanskje vært familiens store skam og låst inni et lite rom, for å skjule meg. Eller sparket ut. Kanskje jeg måtte være villig til å jobbe som prostituert for å overleve. Eller tyv. Være løpegutt for narkobaroner? Hvem vet. Blitt uteligger og frosset i hjel. Blitt tigger. Mulighetene er mange. Men det slipper jeg altså.

Hvis jeg må bli uteligger skal jeg bruke mine siste penger for å komme til et varmt sted :-). Det kan jo skje. Om renta stiger endel, trygden blir redusert, ikke har jeg noen store penger å arve. Egentlig ser jeg at jeg ligger ganske dårlig an. Hadde jeg greid arbeidet jeg engang hadde, ville jeg tjent dobbelt så mye idag.

Enn så lenge skal man vel være glad for de dagene man står opp, får på seg klærne, tørker seg bak og spiser selv ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...