Gå til innhold

Drømmepasienten?


ISW

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ISW

    30

  • Kayia

    10

  • Madelenemie

    9

Ja, en god stund siden jeg begynte med dette. Hjelper på å ufarliggjøre smertene. Har hatt det sånn i perider siden jeg var ganske lita, den gangen var det utenkelig å si noe om det, forholdene var ikke sånn at jeg kunne si ifra når jeg hadde smerter. Husker jeg da også ikke fikk sove om natta pga dette. Jeg har faktisk brukket bein uten å si noe om det, jeg visste at da ble mor helt ute av seg, nesten hysterisk og jeg måtte trøste henne.

Nå vet jeg at det er bare medisiner som hjelper når jeg får det sånn. Jeg kan tenke så mye jeg orker på at følelser ikke er farlige, det hjelper lite. Hvis man skader seg skikkelig, hjelper det da på smerten når man tenker at de ikke er farlige? Kanskje litt, man blir ikke så redd. Men det eneste som virker er smertestillene, sånn er det også når jeg får veldige psykiske smerter og uro.

Ok, tror jeg misforsto deg litt - jeg tenkte på følelser og tanker, ikke fysiske smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Anonymous poster hash: eb9b3...47f

 

Da synes jeg du skal respektere det som står der, fremfor å tillegge meg egenskaper jeg ikke er bekjent av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi om du ikke anser dette som tegn på noe begrensa sosial kompetanse, så gjør noen av oss andre det.Anonymous poster hash: eb9b3...47f

Hva er det egentlig dere reagerer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tror jeg misforsto deg litt - jeg tenkte på følelser og tanker, ikke fysiske smerter.

Hei. Jeg mente i hovedsak psykiske smerter, det med beinet var et eksempel bare.

Kaller det psykiske smerter, det er vel også en følelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der er jeg kanskje "litt for flink" (og merk anførselstegn). Jeg tror jeg skyter over mål på en del sånne utdypinger.

 

Da jeg ytret ønske om å forsøke AP, så sa jeg til legen "Jeg opplever en form for paranoia rettet innover" (være seg mot min egen hjerne eller hjerte). Han mente at dette var "spot on" men like fullt, det er kanskje ikke slike analyser og betraktninger jeg selv skal gjøre, det bør jeg kanskje overlate til legen?

Litt på siden: Jeg syns behandleren din (lege? Psykolog? Psykiater?) har valgt et rart begrep når vedkommende skal skryte av deg. Drømmepasient - hva er egentlig det? Og en drøm for hvem? Deg? For behandleren selv?

 

For en som har tendens til å gruple hadde sikkert NHDs begrep fungert bedre; du er hardtarbeidende og motivert mht egne plager, og det kommer til å gavne deg i behandlingsøyemed.

 

Om vi drar dette litt videre: Når man sier "drømmepasient" til en som har behov for å være litt flinkis, hva igangsetter man da? Denne tråden tyder på at man iallefall igangsetter nytt grubleri om "hvorfor får jeg ikke framgang, jeg som er en drømmepasient og gjør alt 'riktig'?" ;)

 

En siste ting; Hva mener du med det ble trolleri i går? Syns all feedbak har vært saklig jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden: Jeg syns behandleren din (lege? Psykolog? Psykiater?) har valgt et rart begrep når vedkommende skal skryte av deg. Drømmepasient - hva er egentlig det? Og en drøm for hvem? Deg? For behandleren selv?

 

For en som har tendens til å gruple hadde sikkert NHDs begrep fungert bedre; du er hardtarbeidende og motivert mht egne plager, og det kommer til å gavne deg i behandlingsøyemed.

 

Om vi drar dette litt videre: Når man sier "drømmepasient" til en som har behov for å være litt flinkis, hva igangsetter man da? Denne tråden tyder på at man iallefall igangsetter nytt grubleri om "hvorfor får jeg ikke framgang, jeg som er en drømmepasient og gjør alt 'riktig'?" ;)

 

En siste ting; Hva mener du med det ble trolleri i går? Syns all feedbak har vært saklig jeg?

 

1. En manifestasjon av en gammel bruker dukket opp og skrev en del lite hyggelige ting om både NHD og meg. Innleggene ble slettet.

 

2. Ja, jeg trives heller ikke med dette navnet. Du har rett i det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En manifestasjon av en gammel bruker dukket opp og skrev en del lite hyggelige ting om både NHD og meg. Innleggene ble slettet.

Skjønner. Scrollet meg gjennom nå og kunne ikke se noe jeg syns var å ta på veg for skjønner du... ;)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du skal respektere det som står der, fremfor å tillegge meg egenskaper jeg ikke er bekjent av.

Man får ofte et ganske dekkende bilde av folks personlighet ved å observere hvordan de oppfører seg også på nett. Selvskryt og selvopptatthet er ikke alltid like sjarmerende. Tipper du tror du har større selvinnsikt enn du har.

Anonymous poster hash: eb9b3...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ofte et ganske dekkende bilde av folks personlighet ved å observere hvordan de oppfører seg også på nett. Selvskryt og selvopptatthet er ikke alltid like sjarmerende. Tipper du tror du har større selvinnsikt enn du har.

Anonymous poster hash: eb9b3...47f

 

På hvilken måte skryter jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte skryter jeg?

Er jo ikke galt å skryte hvis du er drømmepasienten, har all grunn til det da ;)

 

Så får andre bare være missa <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke galt å skryte hvis du er drømmepasienten, har all grunn til det da ;)

 

Så får andre bare være missa <_<

 

En gang til..

 

Jeg er ikke drømmepasienten, men jeg blir omtalt som det og er likevel ikke frisk. Det var frustrasjonen min her.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang til..

 

Jeg er ikke drømmepasienten, men jeg blir omtalt som det og er likevel ikke frisk. Det var frustrasjonen min her.. ;)

OCD kan bli bedre og nesten borte :) Heldig med behandleren din du da, eller han/hun er vel heldig med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det du skrev i det første innlegget for endel blir oppfattet som skryt/ du er veldig flink til så og si alt. Du har overskudd til å trene, selv om du har en krevende jobb, det ser ut som du greier det meste. Så er det sikkert noen som ikke greier en brøkdel av det du klarer.

Det som kanskje kommer for dårlig fram er at du faktisk også sliter oppe i alt dette. Du lurer på hvorfor du ikke blir frisk, selv om du greier det meste mange psykisk syke ønsker å greie.

Jeg tror ocd er en litt langvarig lidelse, men som du skriver så arbeider du hardt for å bli frisk. Kanskje blir du aldri helt 100% frisk, men du kan leve med det og fungere ganske normalt. Det skal du sette stor pris på ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel så enkelt som at alle oppfatter ting forskjellig, noen vil oppfatte det som skryt, noen vil ikke. På samme måte blir det dumt å klage på hans ordbruk om "drømmepasient", hvis alle skal tenke på den værst mulige tolkningen av alt de sier, så blir det ikke mange ord igjenn som man kan si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte blir det dumt å klage på hans ordbruk om "drømmepasient", hvis alle skal tenke på den værst mulige tolkningen av alt de sier, så blir det ikke mange ord igjenn som man kan si

Nå er det vel kun jeg som har skrevet om begrepet "drømmepasient", så jeg antar den delen av innlegget ditt var rettet mot meg.

 

Dette med drømmepasient var fra min side ingen klage. Jeg har fått med meg at begrepet kom fra behandleren, ikke fra ts selv. Ts - som jeg skrev det til - forstod hva jeg mente, og det er i grunnen nok.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det for min del ikke som en selvfølge her på dol, men som velmenende råd fordi det er det som er virksomme i mange tilfeller.

Det var ikke negativt ment.  Men når NHD skriver om å gjøre hjemmeleksene så høres det ut som en selvfølge at en har hjemmelekser når en går i terapi.  Siden jeg aldri har hatt det så lurte jeg litt på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi om du ikke anser dette som tegn på noe begrensa sosial kompetanse, så gjør noen av oss andre det.

Anonymous poster hash: eb9b3...47f

Jeg forstår at du ser det som tegn på begrensa sosial kompetanse, men jeg kan fremdeles ikke skjønne hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke negativt ment.  Men når NHD skriver om å gjøre hjemmeleksene så høres det ut som en selvfølge at en har hjemmelekser når en går i terapi.  Siden jeg aldri har hatt det så lurte jeg litt på det.

Det forsto jeg :)

Jeg håper du fikk litt svar på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...