Gå til innhold

Drømmepasienten?


ISW

Anbefalte innlegg

En gang til..

 

Jeg er ikke drømmepasienten, men jeg blir omtalt som det og er likevel ikke frisk. Det var frustrasjonen min her.. ;)

Hei!

 

Jeg tror vi har noe felles.

 

Jeg ble feks kalt skoleeksempel på asperger syndrom:-)

 

Jeg er likevel effektiv og flink på å nyttiggjøre meg hjelpen jeg kan få på timene av min psykiater.

 

Effektiviteten, systematiseringen, har faktisk gjort at jeg finner svarene selv, det betyr at jeg er ferdig behandlet. Noe jeg er glad for, jeg liker ikke prate for å prate, det må være et poeng med det man sier, dvs at man kommer fremover, feks blir trygg inni seg, får løsninger, på irriterende atferd, og forstår bedre de mellommenneskelige relasjoner, på en slik måte at man ikke trenger noen ytre hjelp mer, men kan hjelpe seg selv.

 

kanskje det er en forskjell på å være syk og bare annerledes?

Hm det har jeg ikke tenkt på? Jeg er ikke kvitt asperger, men jeg har redskapene på å håndtere det greit i hverdagen. Og jeg skrev for en tid tilbake mail til min psykiater at jeg ikke trenger mer hjelp.

Det tror jeg hun egentlig har forstått hun også.

 

Jeg er også alltid forberedt og mer forberedt enn min psykiater på sett og vis, temaene har nesten alltid vært ut i fra mine spørsmåls-lister, og dette har vært en systematisk måte og jobbe på.

 

Jeg har egenlig gjort det samme med de mellommenneskelige relasjoner som man gjør med ligninger, man tenker ut hvor mange ukjente man har, hva man vet, og etter at man har en viss erfaring, gjøre det seg gjeldende visse regler, man setter så inn faktorene og forbausende nok, kommer et temmelig forutsigbart svar ut, Forutsigbart til å gjelde mennesker og ikke siffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ISW

    30

  • Kayia

    10

  • Madelenemie

    9

Jeg mener å huske at "Tullogsurr" hadde flere gode innlegg i denne tråden, har jeg drømt det?

Det stemmer. De ble sletta, sikkert fordi noe av det han skrev også var usaklig.

Anonymous poster hash: eb9b3...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at "Tullogsurr" hadde flere gode innlegg i denne tråden, har jeg drømt det?

Hei!

 

Det leste ikke jeg, kanskje du har drømt :D

 

Men hvis de var bra, hvordan var de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...