Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke noe særlig for alkohol heller, har mange dårlige minner. Men jeg trodde altså at narkotika var verre enn alkohol :) Så feil kAn man ta :)

De fleste narkotiske stoffer er værre enn alkohol. 

Hasj er unntaket ikke regelen ;D

Og ja det er lett å tro at det som er ulovlig er farligere enn det som er lovlig, ettersom all fornuft tilsier at slik skal det være, men lovene er ikke alltid basert på fornuft, er mye tradisjon/overtro inne i bildet

Skrevet

Og siden har du drukket tett :lol:

Dementerte hun ikke dette?

Hei!

Ja og fordi du gjorde meg oppmerksom på det, ble det jo enda morsommere å si det/skrive det :lol:

Jo da hun dementerte det, men jeg har likevel min tvil, for jeg husker det godt.

Og at jeg gikk hjem og sa til min mann at min psykiater syns jeg skal ta et glass vin om kvelden.

Men jeg startet drikke sent, men jeg liker kun vin, ikke noe annet.

Skrevet

Jeg er ingen ekspert altså, men virker som om mange kan bli aggressiv og voldelig av overdrevent alkoholkonsum, slik er det ikke med cannabis. Fysisk har jeg også inntrykk av at cannabis er mindre skadelig, ihvertfall hvis man inntar det på andre måter enn å røyke. For min egen del så har jeg hatt noen veldig gode opplevelser med å prøve cannabis. Jeg følte jeg kom i kontakt med en glede, kreativitet og nysjerrighet som jeg aldri har vært i nærheten av å føle når jeg har inntatt alkohol (og svært sjelden som edru). Dette var når jeg var psykisk frisk og det var enkeltstående episoder med inntak, ikke ved hyppig bruk. Negative effekter jeg har opplevd er tiltaksløshet, paranoia og noen dypere innsikter som jeg nok kunne ha vært foruten.

Hva med han som hadde røkt cannabis og ble paranoid, trodde han var superhelt og angrep bestekompisen med øks? Cannabis er ikke så uskyldig som det høres ut som. Og man blir sløvet og dum på sikt.... 

Anonymous poster hash: 873c7...872

Skrevet

Hva med han som hadde røkt cannabis og ble paranoid, trodde han var superhelt og angrep bestekompisen med øks? Cannabis er ikke så uskyldig som det høres ut som. Og man blir sløvet og dum på sikt.... 

Anonymous poster hash: 873c7...872

Akkurat det samme kan man egentlig si om alkohol. Allikevel er jeg ikke for legalisering av cannabis da forbruket blant unge er skremmende stort slik det er - men det mener jeg gjelder for alkohol også.

Gjest Ladytron
Skrevet

Akkurat det samme kan man egentlig si om alkohol. Allikevel er jeg ikke for legalisering av cannabis da forbruket blant unge er skremmende stort slik det er - men det mener jeg gjelder for alkohol også.

Enig i at akkurat det samme kan man egentlig si om alkohol. Når det gjelder den saken som AB refererer til så mener jeg at det var flere sakkyndige som mente at den psykosen ikke kunne være relatert til cannabis rus (mener det var faglig uenighet, men kan ikke huske hva utfallet av saken ble).

For min del har jeg ingen i min nære omgangskrets lenger som driver med cannabis og jeg er ikke interessert i å måtte oppsøke (små)kriminelle kontakter for å få tak i det, men hvis det hadde vært lovlig hadde jeg nok brukt mer cannabis og mindre alkohol.

Skrevet

På engelskspråklige bipolarforum blir jeg stadig vekk rådet til å røyke cannabis. Nå røyker jeg ikke sigaretter en gang, så det blir ikke aktuelt, men hadde det ikke gjort vondt verre? Jeg sliter med ettervirkninger av en psykose, også blir jeg rådet til å røyke noe som jeg trodde kan føre til psykose. Forvirrende. Men virker som en del pasienter i USA røyker cannabis med sin leges velsignelse.

I jobbsammenheng møter jeg stadig mennesker som har fått senskader av cannabisbruk i form av psykiske lidelser og ikke minst rusutløste psykoser. Dette er ofte mennesker som i utgangspunktet ikke hadde psykiatriske diagnoser. Anbefaler deg å lese linkene "mariaflyfly" la ut til deg, og søke råd hos behandleren din om du fortsatt er i tvil. 

Skrevet

I jobbsammenheng møter jeg stadig mennesker som har fått senskader av cannabisbruk i form av psykiske lidelser og ikke minst rusutløste psykoser. Dette er ofte mennesker som i utgangspunktet ikke hadde psykiatriske diagnoser. Anbefaler deg å lese linkene "mariaflyfly" la ut til deg, og søke råd hos behandleren din om du fortsatt er i tvil. 

Jeg trenger ikke Cannabis iallfall, for problemet mitt løste seg da jeg økte Abilify til 15 mg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...