Gå til innhold

Akseptere at man er overvektig?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv

Hvis det er psykosemedisin skal Abilify ikke gi vektøkning. Hvis det er snakk om ad, finnes det ad som ikke gir vektøkning. Ta det opp med legen din og spør han om hvordan du skal greie å gå ned i vekt.

Det er snakk om risperdal hos meg og jeg blir ikke mett, og kiloene sitter fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Gå tur eller rask gange på tredemølle greier alle!

Går litt tur da, men de er altfor korte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er de medisinene og :( Har lyst å slutte med dem. 

 

Du gir opp for fort.

Anonymous poster hash: 6b909...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går litt tur da, men de er altfor korte.

Jeg er heller ikke i jobb, men har meldt meg inn på et lavpris treningsenter. Jeg synes det hjelper å komme seg ut av huset og dra et sted og se folk. Når du er på treningsenter blir man mindre selvsentrert enn om man bare går tur på egenhånd. Det er musikk der og man kan følge med på apparatene og se på tv samtidig om man vil. Om sommeren er der kjøligere der enn ute hvis de bruker aircondition. Du kan evt høre på musikk på ørene når du går tur. Bor du i Oslo kan vi kanskje gå tur sammen? Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Du gir opp for fort.

Anonymous poster hash: 6b909...d04

 

Skal prøve litt til, men har bange anelser. Det er medisinen sin feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Jeg er heller ikke i jobb, men har meldt meg inn på et lavpris treningsenter. Jeg synes det hjelper å komme seg ut av huset og dra et sted og se folk. Når du er på treningsenter blir man mindre selvsentrert enn om man bare går tur på egenhånd. Det er musikk der og man kan følge med på apparatene og se på tv samtidig om man vil. Om sommeren er der kjøligere der enn ute hvis de bruker aircondition. Du kan evt høre på musikk på ørene når du går tur. Bor du i Oslo kan vi kanskje gå tur sammen?

Virker så slitsomt med treningssenter, ja kan jo ha musikk på meg mens jeg går da. Jeg bor ikke i oslo, men ellers takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er psykosemedisin skal Abilify ikke gi vektøkning. Hvis det er snakk om ad, finnes det ad som ikke gir vektøkning. Ta det opp med legen din og spør han om hvordan du skal greie å gå ned i vekt.

Veide 67 før jeg fikk Abilify nå er jeg 85 MED trening!

LØGN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

All AP gir vektøkning.

Jeg tror også at disse medisinene f'ucker til forbrenninga  og i tillegg gir noen av de ulvehunger og den er vanskelig å motstå.

 

MEN man gjør det vondt verre med en passiv tilværelse og ved ikke å ha fokus på at kaloriinntaket må minskes i den grad det er overkommelig om man ikke bare skal la kiloene renne på.

Anonymous poster hash: 55fdf...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

 

Jeg tror også at disse medisinene f'ucker til forbrenninga  og i tillegg gir noen av de ulvehunger og den er vanskelig å motstå.

 

MEN man gjør det vondt verre med en passiv tilværelse og ved ikke å ha fokus på at kaloriinntaket må minskes i den grad det er overkommelig om man ikke bare skal la kiloene renne på.

Anonymous poster hash: 55fdf...fed

 

Ja det er sant, men det er veldig vanskelig. Og psykisk syke er vel ikke akkurat så veldig sterke i viljen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant, men det er veldig vanskelig. Og psykisk syke er vel ikke akkurat så veldig sterke i viljen. 

 

Det er kanskje litt slik at for å gå ned i vekt så må du øve på å si nei til de fristelsene som dukker opp underveis. Kakeservering og sjokolade f.eks. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er kanskje litt slik at for å gå ned i vekt så må du øve på å si nei til de fristelsene som dukker opp underveis. Kakeservering og sjokolade f.eks. ;-)

Klarer det ikke :( Klarer visst ingenting rett. 

 

Og risperdal er noe herk!

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Klarer det ikke :( Klarer visst ingenting rett.

Og risperdal er noe herk!

Prøv å flytte fokuset litt på det du gjør rett. Ikke definer deg selv ut ifra de feilene du gjør. Det er mye bedre for kroppen å sprekke og spise sjokolade én gang enn å gi helt opp og spise sjokolade hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sliter med for stor sult, kan du prøve å spise mat som er veldig mettende i forhold til mengde kalorier.

- tunfisk på boks, mager kesam, kyllingfile,proteinpulver blandet med vann, eggehvitter, og mye annet. grønnsaker er også særdeles genialt, ekstrem stor metthetsfølelse i forhold til mengde kcal, store mengder vann vil også føre til lavere apetitt, om du skal drikke brus ty til light produkter. 
prøv å press inn cardio økter 1-2 ganger daglig, de behøver ikke å være spesielt intense, sykkling på ergometersykkel mens du ser på tv, eller å gå en tur i høyt tempo er helt ok mtp fettforbrenning. men det viktigste av alt er å spise mindre kcal enn du bruker..

Selv har jeg helt motsatt problem, driver med hard trening ( styrke ) og eier ikke appetitt på 150 mg truxal og 150 mg effexor...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer det ikke :( Klarer visst ingenting rett. 

 

Og risperdal er noe herk!

 

Sykdommen er noe her, og dessverre gjør sykdommen at du trenger medisiner.

 

Du har klart mye i livet, så du kan klare å få en litt bedre livsstil også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...