Gå til innhold

Akseptere at man er overvektig?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Madelenemie

Hahaha det var dagens  :D Når jeg ikke går på medisiner kan jeg spise like mye, og veier femten kilo mindre. Så jo jeg skylder på medisinene, de gjør noe med kroppen. Og når jeg halverte gikk jeg ned nesten ti kilo, enda jeg spiste sjokolade hver dag. Medisiner er noe STORT dritt!

 

Og en jeg kjenner går mye tur men går han ned i vekt? NEI! Det er de forbanna medisinene det. DU kunne prøvd det selv.

hei!

du har rett medisiner lager forstyrrelser i metabolismen,

man kan være svært bevisst dette, og ikke gi etter for økt sult, men da bør det bli mer opplyst at en rekke medisiner gir økt apetitt.

selv sluttet jeg med apetitthormonet oxytocin:-) jeg kjøper så lite klær at det er helt uaktuelt å skifte størrelse på klesplagg.

om jeg ikke hadde vært så lite klesbevisst, stadig kjøpt nye klær, ville jeg kanskje ikke lagt merke til den lille kledelige vektoppgangen....

men jeg merket det godt da line bukser strammet vel mye:-)

da spiste jeg ikke selv om jeg var sulten.

ikke vanskelig for meg, men selvsagt er dette ulikt for mennesker, så at medisiner forstyrrer metabolisme m,m, drt tror jeg.

men jeg tror økt bevissthet kan bidra til at man har en mindre vektoppgang, men jeg tror da det krever en helt annen oplysning ved medisinstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Men det er da bedre å gå ned, eller å ikke gå ned, selv om det tar tid. Går du ned 1 kg i mnd blir det 12 kg i året.

Anonymous poster hash: 6b909...d04

 

Vet ikke jeg, 1 kg i måneden er veldig lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Nei, AD. Men det hjalp veldig å slutte med sjokolade hver dag. 

Anonymous poster hash: 6b909...d04

 

Ok, sønnen min var stor da han gikk på AD, tynn etter han sluttet med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

hei!

du har rett medisiner lager forstyrrelser i metabolismen,

man kan være svært bevisst dette, og ikke gi etter for økt sult, men da bør det bli mer opplyst at en rekke medisiner gir økt apetitt.

selv sluttet jeg med apetitthormonet oxytocin:-) jeg kjøper så lite klær at det er helt uaktuelt å skifte størrelse på klesplagg.

om jeg ikke hadde vært så lite klesbevisst, stadig kjøpt nye klær, ville jeg kanskje ikke lagt merke til den lille kledelige vektoppgangen....

men jeg merket det godt da line bukser strammet vel mye:-)

da spiste jeg ikke selv om jeg var sulten.

ikke vanskelig for meg, men selvsagt er dette ulikt for mennesker, så at medisiner forstyrrer metabolisme m,m, drt tror jeg.

men jeg tror økt bevissthet kan bidra til at man har en mindre vektoppgang, men jeg tror da det krever en helt annen oplysning ved medisinstart.

Ja det forstyrrer. Ingen snakker noengang om det så lenge man er "frisk". Blir så sint for at jeg ikke kan ha noe å si ang hvilke medisin jeg skal ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke jeg, 1 kg i måneden er veldig lite. 

 

Javel, hvis du foretrekker den vekten du har nå forstår jeg ikke hva du klager på...

Anonymous poster hash: 6b909...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

 

Javel, hvis du foretrekker den vekten du har nå forstår jeg ikke hva du klager på...

Anonymous poster hash: 6b909...d04

 

Foretrekker ikke det nei!!!! Men jeg er utålmodig. Får slutte å spise da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foretrekker ikke det nei!!!! Men jeg er utålmodig. Får slutte å spise da. 

 

Men det er da bedre å gå ned 1kg i måneden enn 0kg!

Anonymous poster hash: 6b909...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foretrekker ikke det nei!!!! Men jeg er utålmodig. Får slutte å spise da.

Tren nesten hver dag, lev asketisk og unn deg aldri noe så kanskje klarer du én kg i måneden. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: bef44...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Men det er da bedre å gå ned 1kg i måneden enn 0kg!

Anonymous poster hash: 6b909...d04

 

Phu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Tren nesten hver dag, lev asketisk og unn deg aldri noe så kanskje klarer du én kg i måneden. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: bef44...0c1

Høres jo fristende ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...