Gå til innhold

Akseptere at man er overvektig?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gikk med 7 kg da jeg spiste som en anorektiker da jeg hadde redusert på litium og det endte med mani, innleggelse, zyprexa og alle kg pluss fler tilbake! Så det er håpløst for oss!

 

Slik jeg husker ting du skrev her på dol, så gikk du nedover i vekt da du helt sluttet å drikke kaloriholdig drikke. Først kuttet du ut brus, og så innså du at du også måtte slutte å drikke melk etc. Hva gjør du med drikke nå?

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis det hadde vært så enkelt så. Medisinen niholder på kiloene, og det er sannheten. Når jeg ikke tar medisiner er jeg tynnere og i det minste fornøyd med meg selv. 

 

Det er tull at det er umulig å gå ned i vekt selv om man bruker AP. Det kan være vanskeligere enn det ville ha vært uten AP, men det er ikke umulig. Det er i grunnen veldig få som går ned i vekt med den livsstilen du forteller om, du sitter jo stille nesten hele tiden og du spiser jevnlig sjokolade, kaker, pizza osv. Da er det ikke medisinene som gjør at du ikke går ned i vekt, det er livsstilen din.

 

Jeg skjønner at det er svært krevende for deg å skulle få til en vektreduksjon, men du lurer deg selv når du forteller deg selv at det er umulig. Det er sannsynligvis umulig - og ikke helsefremmende - med veldig rask vektnedgang slik du ønsker deg, men en reduksjon på 1-2 kg pr måned er fullt ut mulig for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Det er tull at det er umulig å gå ned i vekt selv om man bruker AP. Det kan være vanskeligere enn det ville ha vært uten AP, men det er ikke umulig. Det er i grunnen veldig få som går ned i vekt med den livsstilen du forteller om, du sitter jo stille nesten hele tiden og du spiser jevnlig sjokolade, kaker, pizza osv. Da er det ikke medisinene som gjør at du ikke går ned i vekt, det er livsstilen din.

 

Jeg skjønner at det er svært krevende for deg å skulle få til en vektreduksjon, men du lurer deg selv når du forteller deg selv at det er umulig. Det er sannsynligvis umulig - og ikke helsefremmende - med veldig rask vektnedgang slik du ønsker deg, men en reduksjon på 1-2 kg pr måned er fullt ut mulig for deg også.

1-2 kilo pr måned ja? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 kilo pr måned ja?

Ja, det vil være et realistisk mål. Neste sommer vil du da være 12-24 kg lettere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Ja, det vil være et realistisk mål. Neste sommer vil du da være 12-24 kg lettere :-)

Ok når en ser det sånn så, men det vil jo ta veldig lang tid. Vet ikke om jeg har tålmodighet til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ok når en ser det sånn så, men det vil jo ta veldig lang tid. Vet ikke om jeg har tålmodighet til det. 

 

Hadde du startet ved nyttår hadde du kanskje gått ned 8-10 kilo nå. 

Anonymous poster hash: 6b909...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Hadde du startet ved nyttår hadde du kanskje gått ned 8-10 kilo nå. 

Anonymous poster hash: 6b909...d04

 

Ja sikkert det. Faen ta meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja sikkert det. Faen ta meg!

 

Begynn nå da, så har du gått ned tilsvarende innen jul.

Anonymous poster hash: 6b909...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Begynn nå da, så har du gått ned tilsvarende innen jul.

Anonymous poster hash: 6b909...d04

 

Tror ikke jeg klarer nå. Det er så mye grilling og is om sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke jeg klarer nå. Det er så mye grilling og is om sommeren. 

 

Slutt å skylde på medisinene da.

Anonymous poster hash: 6b909...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Slutt å skylde på medisinene da.

Anonymous poster hash: 6b909...d04

 

Hahaha det var dagens  :D Når jeg ikke går på medisiner kan jeg spise like mye, og veier femten kilo mindre. Så jo jeg skylder på medisinene, de gjør noe med kroppen. Og når jeg halverte gikk jeg ned nesten ti kilo, enda jeg spiste sjokolade hver dag. Medisiner er noe STORT dritt!

 

Og en jeg kjenner går mye tur men går han ned i vekt? NEI! Det er de forbanna medisinene det. DU kunne prøvd det selv. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner får økte problemer i forhold til vektkontroll etter hvert som de blir eldre, så det er neppe bare medisiner. De færreste kan spise sjokolade daglig og allikevel holde normal vekt, så sant det ikke er snakk om ca 10 g sjokolade da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

De fleste kvinner får økte problemer i forhold til vektkontroll etter hvert som de blir eldre, så det er neppe bare medisiner. De færreste kan spise sjokolade daglig og allikevel holde normal vekt, så sant det ikke er snakk om ca 10 g sjokolade da.

Hvorfor er det alltid når jeg tar medisiner jeg blir overvektig da? Dere forstår jo ingenting, det er pga av medisinene. Basta bom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hahaha det var dagens  :D Når jeg ikke går på medisiner kan jeg spise like mye, og veier femten kilo mindre. Så jo jeg skylder på medisinene, de gjør noe med kroppen. Og når jeg halverte gikk jeg ned nesten ti kilo, enda jeg spiste sjokolade hver dag. Medisiner er noe STORT dritt!

 

Og en jeg kjenner går mye tur men går han ned i vekt? NEI! Det er de forbanna medisinene det. DU kunne prøvd det selv.

Jeg har gått ned 15 kilo selm om jeg bruker medisiner. Fordi jeg la om kostholdet.

Anonymous poster hash: 6b909...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det alltid når jeg tar medisiner jeg blir overvektig da? Dere forstår jo ingenting, det er pga av medisinene. Basta bom!

Kutt ut sjokolade, is, kaker, pizza og annen søppelmat og se hva som skjer.

Anonymous poster hash: 6b909...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har gått ned 15 kilo selm om jeg bruker medisiner. Fordi jeg la om kostholdet.

Anonymous poster hash: 6b909...d04

Ja det er jaggu godt gjort da. Men var det AP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kutt ut sjokolade, is, kaker, pizza og annen søppelmat og se hva som skjer.

Anonymous poster hash: 6b909...d04

Har gjort det og og jeg gikk ikke ned nok. Det går så tregt. Det er umulig. Kan bevise det for dere, kan slutte helt på medisiner og se hvor mye jeg går ned på noen uker da. Men da blir jeg altså syk, da får jeg også mindre matlyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gjort det og og jeg gikk ikke ned nok. Det går så tregt. 

 

Men det er da bedre å gå ned, eller å ikke gå ned, selv om det tar tid. Går du ned 1 kg i mnd blir det 12 kg i året.

Anonymous poster hash: 6b909...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er jaggu godt gjort da. Men var det AP?

 

Nei, AD. Men det hjalp veldig å slutte med sjokolade hver dag. 

Anonymous poster hash: 6b909...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...