Gå til innhold

Valg


Bella Dotte

Anbefalte innlegg

I kveld skal jeg til en venninne som byr på julebakst. Hun er en god venninne, som vet at jeg prøver å passe vekta og har forståelse for at man innimellom må avstå.

 

Men jeg tenker likevel at det er to problemstillinger her:

 

Jeg får "sosiale karmapoeng" hvis jeg takker ja og spiser, jo mer og "uhemmet", jo bedre, tenker jeg. Mens jeg får "status- og anseelsespoeng" hvis jeg takker nei (og står fast ved det).

 

Jeg ødelegger ikke dietten med ett kakestykke. Og jeg kan absolutt se at det er "verdt det" å spise noe jeg virkelig har lyst på. Men så er det det at det som er mest fristende, også gjerne har mest kalorier (og fett, og sukker), og trigger belønningssenteret mitt mest. Noe som ikke er like fristende, gir ikke samme forventning og opplevelse, og det er lettere å slutte å spise og ikke samme fare for at jeg fortsetter når jeg kommer hjem. Jeg vil for enhver pris unngå det.

 

Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Min venninne har også et barn som muligens vil være hjemme da, og som helst ikke bør utsettes for slankeprat og spisevegring. Tips og tenkehjelp ønskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for råd, da skal jeg gjøre det. :)

Det høres så j...a greit ut når andre sier ting, men inni hodet mitt blir det bare rot ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kan si det med en gang jeg treffer henne, vi skal på noe annet først. Jeg tror dessuten at hun har en forutanelse. Kanskje er dette en test? Haha, jeg tenker altfor mye...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig bra! Det ble servert frukt begge steder, og jeg ble bare forsiktig nødet med julebakst. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk veldig bra! Det ble servert frukt begge steder, og jeg ble bare forsiktig nødet med julebakst. :P

Hei!

 

Har du vært i to selskaper på en kveld?

 

Jeg har vært på kurs og hygget meg, jeg lager nå nye timeplaner.

 

Det eneste problemet var noen damer som snakket i detaljer om sitt privatliv, totalt ubrukelig informasjon for meg, jeg sa det til foreleser i pausen, jeg vet ikke om han skjønte hva jeg hadde for innvendinger siden han lot dem fortsette å snakke etter pausen.

 

Skal jeg kaste bort x tid av tre timer en kveld på å høre tåpeligheter, når jeg er kommet for å høre tips om organisering?

 

Jeg skriver mail til foreleser, for jeg kommer ikke neste gang, det er om to uker, om han ikke endrer måte å holde kurset på. Jeg sa dette tydelig slik at tre andre hørte meg og de var enig :-) den ene sa hun holdt på å "gå i taket" (= irritasjon) jeg sa jeg vurderte å gå, under forelesning, men pga av tanker om høflighet ble jeg sittende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg var med min venninne, først på foredrag, og så hjem til henne. Det ble 1-2 ting :P

 

Slike kurs/kvelder kan lett gå over styr om ett menneske får frie tøyler... Det skal noe til å stoppe dette. Skjønner godt at du ble irritert!

 

Men er neste kurskveld om to uker, er det ikke den 20.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg var med min venninne, først på foredrag, og så hjem til henne. Det ble 1-2 ting :P

 

Slike kurs/kvelder kan lett gå over styr om ett menneske får frie tøyler... Det skal noe til å stoppe dette. Skjønner godt at du ble irritert!

 

Men er neste kurskveld om to uker, er det ikke den 20.?

Hei!

 

Jo, det er den 20.

 

Jeg vet ikke om jeg går, jeg orker ikke høre om menneskers private liv, det blir som med biografier, de interesserer meg ikke.

 

Jeg tenker vente på hva foreleser svarer meg, jeg bad han sende over kurs materialet.

Jeg har googlet kursholder fordi jeg skulle finne hans mailadresse, og nå leser jeg han har vært kriminell ?? Da forstår jeg hvorfor han hadde så mange tatoveringer. Men han hadde gjort seg mange kloke tanker, og de er jeg interessert i. Jeg håper bare han forstår at jeg ikke mente såre han, men det jeg sa, jeg ville bare han skulle stoppe munnen på de damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jo, det er den 20.

 

Jeg vet ikke om jeg går, jeg orker ikke høre om menneskers private liv, det blir som med biografier, de interesserer meg ikke.

 

Jeg tenker vente på hva foreleser svarer meg, jeg bad han sende over kurs materialet.

Jeg har googlet kursholder fordi jeg skulle finne hans mailadresse, og nå leser jeg han har vært kriminell ?? Da forstår jeg hvorfor han hadde så mange tatoveringer. Men han hadde gjort seg mange kloke tanker, og de er jeg interessert i. Jeg håper bare han forstår at jeg ikke mente såre han, men det jeg sa, jeg ville bare han skulle stoppe munnen på de damene.

*Kremt*, du er klar over at du og BD chatter om privatlivet deres samtidig som du utrykker en veldig uvilje og utålmodighet i forhold til at andre gjør det samme nå? ;) Kanskje du skal øve deg på at også andre lett snakker om det som er dem nærmest, dvs det de selv sliter med eller gleder seg over - akkurat som du gjør her på dol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kremt*, du er klar over at du og BD chatter om privatlivet deres samtidig som du utrykker en veldig uvilje og utålmodighet i forhold til at andre gjør det samme nå? ;) Kanskje du skal øve deg på at også andre lett snakker om det som er dem nærmest, dvs det de selv sliter med eller gleder seg over - akkurat som du gjør her på dol?

Hei!

 

;)

 

Men det jeg skriver her er frivillig å lese for andre.

 

Det jeg blir tvunget til å høre om på et kurs om organisering, er irriterende, jeg kastet bort minst 45 min, av  180 min. Det mener jeg er ganske realistisk kalkulering. Og kun min teori om dannelse holdt med fra å gå.

 

Jeg er IKKE interessert i å høre om andres vansker og problemer, andre kan velge om de vil lese det jeg skriver, og det fins mennesker som liker sånne ting, og takk for det, men aldri om jeg skal skrive en klagebok/kjedelig bok om asperger syndrom vanskene mine og andres.

 

Det fins kun en type interessante bøker om autismeforstyrrelser og de er fra faghold.

 

Skriver jeg en bok om asperger, blir det sånn at andre ikke tenker på asperger fordi den handler om dyr og da tenker ikke mennesker autisme. Det er bare det at det ene dyret har autisme, men det vet jo bare jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har googlet kursholder fordi jeg skulle finne hans mailadresse, og nå leser jeg han har vært kriminell ?? Da forstår jeg hvorfor han hadde så mange tatoveringer.

Tatoveringer og kriminalitet har vel ingen sammenheng? Jeg kjenner mange som har tatoveringer og som aldri har vært i nærheten av å gjøre noe kriminelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

;)

 

Men det jeg skriver her er frivillig å lese for andre.

 

Det jeg blir tvunget til å høre om på et kurs om organisering, er irriterende, jeg kastet bort minst 45 min, av  180 min. Det mener jeg er ganske realistisk kalkulering. Og kun min teori om dannelse holdt med fra å gå.

 

Jeg er IKKE interessert i å høre om andres vansker og problemer, andre kan velge om de vil lese det jeg skriver, og det fins mennesker som liker sånne ting, og takk for det, men aldri om jeg skal skrive en klagebok/kjedelig bok om asperger syndrom vanskene mine og andres.

 

Det fins kun en type interessante bøker om autismeforstyrrelser og de er fra faghold.

 

Skriver jeg en bok om asperger, blir det sånn at andre ikke tenker på asperger fordi den handler om dyr og da tenker ikke mennesker autisme. Det er bare det at det ene dyret har autisme, men det vet jo bare jeg :)

Folk er forskjellige, også vi som ikke har en diagnose;) Jeg syns også det er kjedelig at møter trekker ut fordi noen er så glad i sin egen stemme at de MÅ gjenta noe andre har sagt bedre før eller sporer av, men samtidig respekter - og liker -- jeg at vi er forskjellige, så det kunne ikke falle meg inn å sende en klage til møteleder etterpå. Det er greit å bli irritert, men noe irritasjon må man lære seg å bite i seg - iallefall all den tid man selv har et ønske om å bli respektert for den man er ;) Tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

;)

 

Men det jeg skriver her er frivillig å lese for andre.

 

Men slik privat snikk snakk kan man jo ta på Meldinger, eller som PM.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Når dere skriver privat i en vilkårlig tråd slik dere gjør her eller i den tråden dere begynte å snakke om jakken du hadde lånt, er det faktisk ikke frivillig for andre å bare la være å lese. Man går inn på en tråd fordi man ønsker å lese den tråden, og da må man også skumme gjennom de andre innleggene for å finne det som er svar til TS og det som er bare utenomsnakk. I denne tråden er det jo BD selv som er ts, men i andre tråder kan det være irriterende for ts å tro at man har fått mange svar på spørsmålet sitt og så har man igrunn bare fått en privat samtale om en jakke. Det er derfor det fins en egen kategori for Meldinger! Det er helt greit å gå inn i tråden bare for å si "Bella Dotte, sjekk meldinger" " eller "frosken, har skrevet melding til deg" og så bare la tråden være til det den faktisk handler om. Synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...