Gå til innhold

coca cola


miakami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Captain Cheeseheart

    12

  • XbellaX

    7

  • slabbedask

    6

  • miakami

    3

Mest aktive i denne tråden

Captain Cheeseheart

Flinkesen ;-)

 

Jeg skjønner ikke helt hva som er greia her, jeg? Ingenting av det jeg sier blir oppfattet, og alle stiller relativt dumme spørsmål ved det jeg sier. Det er som dere bare skummer gjennom fordi dere forventer vel at det som står der er dumt. F.eks. når jeg snakket om fri vilje, så får jeg mange "angrep" på at jeg fraskriver meg ansvar - jeg ser ikke helt koblingen jeg. Og i denne saken, jeg har da aldri hevdet at sukker ikke er farlig, eller at det er lett for alle å kutte ut. Jeg syns ikke det har vært nødvendig å skrive dette eksplisitt, er ikke det noe alle vet, da? Men likevel er det det dere tror jeg skriver.

 

Virker som dere tror jeg bare skriver svada og oppfatter det jeg skriver deretter.

 

Jeg føler at jeg har ganske nyanserte syn på forskjellige ting, men det er ingen som ser det, fordi dere ikke forventer noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva som er greia her, jeg? Ingenting av det jeg sier blir oppfattet, og alle stiller relativt dumme spørsmål ved det jeg sier. Det er som dere bare skummer gjennom fordi dere forventer vel at det som står der er dumt. F.eks. når jeg snakket om fri vilje, så får jeg mange "angrep" på at jeg fraskriver meg ansvar - jeg ser ikke helt koblingen jeg. Og i denne saken, jeg har da aldri hevdet at sukker ikke er farlig, eller at det er lett for alle å kutte ut. Jeg syns ikke det har vært nødvendig å skrive dette eksplisitt, er ikke det noe alle vet, da? Men likevel er det det dere tror jeg skriver.

 

Virker som dere tror jeg bare skriver svada og oppfatter det jeg skriver deretter.

 

Jeg føler at jeg har ganske nyanserte syn på forskjellige ting, men det er ingen som ser det, fordi dere ikke forventer noe slikt.

 

Denne tråden handler om sukker, brus og avhengighet, ikke om deg.

 

Du har fått seriøse svar og du har fått linker servert på sølvfat, ønsker du mer informasjon kan du åpne dem og lese der?

Hva slags svar er det du vil ha om ikke dette er godt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Denne tråden handler om sukker, brus og avhengighet, ikke om deg.

 

Du har fått seriøse svar og du har fått linker servert på sølvfat, ønsker du mer informasjon kan du åpne dem og lese der?

Hva slags svar er det du vil ha om ikke dette er godt nok?

 

Jeg nekter å lese "vitenskapelige" artikler på klikk.no, da kan dere ha det så godt og leve i ignoranse og illusjon.

 

Jeg spørte deg et ganske direkte spørsmål, om du, når du gikk gjennom sukker-withdrawal, at du lå i sengen og vred deg av smerte, skreik, svettet og ville ta livet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spørte deg et ganske direkte spørsmål, om du, når du gikk gjennom sukker-withdrawal, at du lå i sengen og vred deg av smerte, skreik, svettet og ville ta livet ditt?

 

Det er det da ingen som gjør av sukker-withdrawal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Det er det da ingen som gjør av sukker-withdrawal.

 

Hm, det var rart å høre, jeg trodde det kunne være som å slutte med heroin jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en overdrivelse.

 

Noen mener det er en overdrivelse, andre mener det er tilfelle.

Poenget er at sukkeravhengighet er høyst reelt.

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mener det er en overdrivelse, andre mener det er tilfelle.

Poenget er at sukkeravhengighet er høyst reelt.

 

Det er det. Men å sammenligne det med heroin blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det. Men å sammenligne det med heroin blir for dumt.

 

Jeg hører du sier det, jeg er ikke så sikker på om du har rett. For noen mennesker tror jeg sukker kan være like avhengighetsskapende. 

Uansett, alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Det man vet, fordi det er forsket på det, er at det er de samme områdene i hjernen som reagerer ved stimulans og abstinens både når det gjelder sukker og når det gjelder narkotika/alkohol. Derfor sammenlignes det, selv om man ikke blir avhengig på nøyaktig samme måte og dermed ikke får samme symptomer ved abstinens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter det som sies om sukkeravhengighet! Her i huset løste vi mye ved å kjøpe Sodastream-maskin. Drikker kullsyrevann med sukkerfri saft/iste i ukene og kan kose oss med å lage ei flaske cola til helga. Både Premium Cola og Dr.Pete (smaker Dr.Pepper) -sirupene smaker like bra som originalen, de har også sukkerfri cola som smaker ganske likt vanlig cola light. Sparer mye penger, og syns det er mye lettere å droppe brusen når vi har enkel tilgang til kullsyrevann!

 

 

Dette hjelper få av de som har reell sukkeravhengighet. Erstatninger som også smaker søtt, trigger de samme mekaninsmene og opprettholder avhengigheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg ikke helt forstår hva som legges i begrepet "avhengighet"? For du kan vel umulig sitte der i fullt alvor og hevde at du har vært gjennom det heroinister på avrusning går gjennom, når du kuttet ut / ned på sukker?

 

...

 

Men jeg tror bare ikke det fysiologisk sett er mulig å få de abstinensene heroin kan gi, av sukker. Det høres helt umulig ut.

 

Avhengighet er ikke at man ikke kan slutte, men at man ikke vil slutte.

 

Abstinenssymptomene er mildere ved sukker-, koffein- og tobakkavhengighet enn ved heroinavhengighet, det tror jeg vi kan enes om, selv vi som ikke har prøvd narkotika. Og det er heller ikke poenget her. Du vet da godt at avrusingen ikke er det vanskeligste for heroinister, men det å ikke havne på kjøret igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det var rart å høre, jeg trodde det kunne være som å slutte med heroin jeg.

Hei!

 

Jeg vet lite om sukkeravhengighet, men jeg fikk en bok av en professor i, tror var ernæring, og i den står det mye om sukkeravhangighet. Fordi jeg ikke har hatt tid, og har måttet prioritere andre ting, har jeg ikke lest den, men deler av boken har jeg raskt sett gjennom, den er tankevekkende, men den tar for seg ganske så upolitisk korrekte påstander.

 

Jeg tror nå jeg skal hente den frem, den heter "sukker".

 

Men først bør jeg lese boken "ut å stjæle hester" som min studentvenn lånte meg nettopp fordi jeg har kjøpt en annen bok basert på denne. Aaarg, (tror det er sånn det står i Donald Duck) når man er frustrert/sint) klarer jeg å lese den har jeg lest min første skjønnlitterære bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Du vet da godt at avrusingen ikke er det vanskeligste for heroinister, men det å ikke havne på kjøret igjen?

 

Det sitter i alle fall mest i hodet. Med de fleste typer avhengighet. Det er det jeg kaller psykisk avhengighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Men først bør jeg lese boken "ut å stjæle hester" som min studentvenn lånte meg nettopp fordi jeg har kjøpt en annen bok basert på denne. Aaarg, (tror det er sånn det står i Donald Duck) når man er frustrert/sint) klarer jeg å lese den har jeg lest min første skjønnlitterære bok!

 

Hehe, jøss! Første skjønnlitterære bok! Lykke til!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jøss! Første skjønnlitterære bok! Lykke til!  :)

Hei!

 

Den ligger på sengen nå...

 

Jeg skal legge meg og har to valg:

 

 

Det ene lese noe hyggelig som for tiden er om newtons lover.

Jeg leser og leser og lar meg river med av raketter og stjerner og beregninger og om morgenen er jeg så glad, sist gang ble det rart hos min psykiater, hun sa noe om jeg kunne ha time i uke 51 og jeg svarte da er jeg travel, og det hun ikke visste var at en travel faktor en newtons lover, jeg er veeeldig opptatt av dem for tiden.

 

Det jeg bør er å legge meg å lese "ut å stjæle hester" jeg gruer meg... brrrr

Bare tittelen er til å få gåsehud av...

men jeg har kjøpt en bok som heter "Fortellerkunst" og den boken kjøpte jeg for å lære mer om hvordan man skriver bøker. Da jeg startet lese den tenkte jeg "søren, jeg må jo lese den boken "ut å stjæle hester" som er en skjønnlitterær bok, og dermed har jeg vegring, sterk.

 

Jeg liker barnebøker, kjøper mange, men ikke bøker uten bilder, liker bilder:-)

 

Jeg gikk på spesialskole og min norsklærer syns jeg skrev som en Gud, og lot meg skrive fagartikler men samtidig lurte hun på hva jeg tenkte, jeg tenker jo ikke når jeg skriver om følelser, jeg tenker kun når jeg skriver om realfag, og det liker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaarg, (tror det er sånn det står i Donald Duck) når man er frustrert/sint) klarer jeg å lese den har jeg lest min første skjønnlitterære bok!

 

Verste jeg har hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...